När fäster ägget? och lite till =)
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Nennis
    #1

    När fäster ägget? och lite till =)

    Hej!

    Jag är en orolig ruvare här, värsta tiden i behandlingen enligt mig.
    Någon som har bra svar på dessa frågor?

    När fäster ägget?

    När kan man tidigast testa?

    Vad gör ni inte när ni ruvar första dagarna?

    Kram
  2. 1
    När fäster ägget? och lite till =) Hej!

    Jag är en orolig ruvare här, värsta tiden i behandlingen enligt mig.
    Någon som har bra svar på dessa frågor?

    När fäster ägget?

    När kan man tidigast testa?

    Vad gör ni inte när ni ruvar första dagarna?

    Kram
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Ägget fäster oftast inom 7 dagar. Det kan ju fästa redan samma dag som återföringen. Förr användes en teknik där man "klistrade" fast ägget vid livmoderslemhinnan, om det fortfarande görs vet jag inte. I samma stund som ägget fäster utvecklas hormon men ofta är halterna så låga till en början att det inte går att mäta. 7 dagar efter att ägget fäst brukar hormonhalterna vara höga nog att mäta med vanliga gravtest. Under de första dagarna jag har ruvat har jag inte druckit alkohol, inte badat varma bad och inte bastat. Inte heller har jag tränat hårt eller utsatt kroppen för andra tuffare påfrestningar.
  4. 2
    Ägget fäster oftast inom 7 dagar. Det kan ju fästa redan samma dag som återföringen. Förr användes en teknik där man "klistrade" fast ägget vid livmoderslemhinnan, om det fortfarande görs vet jag inte. I samma stund som ägget fäster utvecklas hormon men ofta är halterna så låga till en början att det inte går att mäta. 7 dagar efter att ägget fäst brukar hormonhalterna vara höga nog att mäta med vanliga gravtest. Under de första dagarna jag har ruvat har jag inte druckit alkohol, inte badat varma bad och inte bastat. Inte heller har jag tränat hårt eller utsatt kroppen för andra tuffare påfrestningar.
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Jag har bara ruvat en gång och då fäste ägget men blev tidigt missfall. Jag testade 14 dagar efter återföring och då visade det starkt plus. Har dock hört många som fått sitt plus redan på dag nio efter återföring.

    När ägget fäster beror på hur länge det är odlat också - om det är odlat i fem dagar kommer det som regel att fästa snabbare eftersom det redan är en blastocyst.

    När jag ruvade tog jag det extremt lugnt. Försökte göra det jag mår bra av. Inte träna hårt eller ta ut sig,.
    Lycka till.
    När har du testdag?
    Kram
  6. 3
    Jag har bara ruvat en gång och då fäste ägget men blev tidigt missfall. Jag testade 14 dagar efter återföring och då visade det starkt plus. Har dock hört många som fått sitt plus redan på dag nio efter återföring.

    När ägget fäster beror på hur länge det är odlat också - om det är odlat i fem dagar kommer det som regel att fästa snabbare eftersom det redan är en blastocyst.

    När jag ruvade tog jag det extremt lugnt. Försökte göra det jag mår bra av. Inte träna hårt eller ta ut sig,.
    Lycka till.
    När har du testdag?
    Kram

Liknande trådar

  1. En till fråga....när fäster ägget?
    By Anonymis in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 08:38
  2. när fäster ägget?
    By @ dag 16 av 24-27 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 21:15
  3. ägget fäster / sex
    By Oj in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 20:15
  4. när ägget fäster??
    By J in forum Försöker bli med barn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 11:50
  5. När fäster ägget?
    By Tossan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 11:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar