Går alla redan?
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Går alla redan?

    Oj vad länge sen jag skrev något här!! Tiden bara rusar iväg!!!

    Wilmer traskar på som tusan när man håller honom i händerna och när han går med sin gåvagn. När han står upp så släpper han taget en stund, klappar händerna och ser hur nöjd ut som helst. Här om dagen började han även gå ner i hukande ställning och ställa sig upp igen utan stöd. Men det där sista modet att ta första steget på egen hand har inte infunnit sig.

    Han är nu 1 år och 1,5 mån så man väntar ju att det ska komma snart. Fast han är väl pappas pojke (vilket sambon påpekar så fort han gör nåt bra, gråter han är han däremot mammas pojke ) pappa var 1 år och 3 mån innan han började gå.

    Hur går det för er andra? Springer de redan omkring?
  2. 1
    Går alla redan? Oj vad länge sen jag skrev något här!! Tiden bara rusar iväg!!!

    Wilmer traskar på som tusan när man håller honom i händerna och när han går med sin gåvagn. När han står upp så släpper han taget en stund, klappar händerna och ser hur nöjd ut som helst. Här om dagen började han även gå ner i hukande ställning och ställa sig upp igen utan stöd. Men det där sista modet att ta första steget på egen hand har inte infunnit sig.

    Han är nu 1 år och 1,5 mån så man väntar ju att det ska komma snart. Fast han är väl pappas pojke (vilket sambon påpekar så fort han gör nåt bra, gråter han är han däremot mammas pojke ) pappa var 1 år och 3 mån innan han började gå.

    Hur går det för er andra? Springer de redan omkring?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Hej hej, Ja Love går, går går går går och går, ungefär sen ca 13 månaders ålder. Det är faktiskt nästan omöjligt att få honom att vara stilla....

    Springer gör han inte, men går fort om vi busar med honom
  4. 2
    Hej hej, Ja Love går, går går går går och går, ungefär sen ca 13 månaders ålder. Det är faktiskt nästan omöjligt att få honom att vara stilla....

    Springer gör han inte, men går fort om vi busar med honom
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Nej inte ännu. Leonidas går om man håller i honom men det dröjer nog ett tag tills han går själv. Han är 13 månader nu, jag gick när jag var 15 mån så han brås kanske på mig...han hoppar på rumpan precis som jag gjorde....
  6. 3
    Nej inte ännu. Leonidas går om man håller i honom men det dröjer nog ett tag tills han går själv. Han är 13 månader nu, jag gick när jag var 15 mån så han brås kanske på mig...han hoppar på rumpan precis som jag gjorde....
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Ja, Ebba började ju gå väldigt tidigt, 7,5 mån tog hon första stegen men började gå obehindrat vid 8 mån. Hon har inte riktigt knäckt springtekniken, hon springer några steg sen blir det vingligt. Mig gör det inget, jag har svårt att hinna med henne ändå ibland.
  8. 4
    Ja, Ebba började ju gå väldigt tidigt, 7,5 mån tog hon första stegen men började gå obehindrat vid 8 mån. Hon har inte riktigt knäckt springtekniken, hon springer några steg sen blir det vingligt. Mig gör det inget, jag har svårt att hinna med henne ändå ibland.
  9. Medlem sedan
    Mar 2000
    #5
    Ja, springer och springer, väldigt snabbt går han i alla fall! =)

    Rex har gått ett tag och nu är han ganska så stadig. Han går även utomhus i skor, något han tyckte var svårt i början. Han har slutat att krypa när han vill att det ska gå fort, att gå är tydligen tillräckligt snabbt numera.
    lyrasmamma.wordpress.com
  10. 5
    Ja, springer och springer, väldigt snabbt går han i alla fall! =)

    Rex har gått ett tag och nu är han ganska så stadig. Han går även utomhus i skor, något han tyckte var svårt i början. Han har slutat att krypa när han vill att det ska gå fort, att gå är tydligen tillräckligt snabbt numera.
  11. Medlem sedan
    Jul 2009
    #6
    Vad duktig han är!
    då lär det inte dröja länge alls innan han går själv utan stöd.

    Erika har gått i 2månader och har nu fått rejäl fart när hon springer.
    ibland går det lite för fort och hon snubblar.
    jag kan nog inte ens räkna hur många gånger som hon trillat för att det gått fort.
    spräckt läppen ett par gånger.

    det hon tycker är det allra roligaste med att vara så rörlig nu är att hon iaf kan försöka springa ifrån oss

    hon är även väldigt nyfiken på att börja klättra på allt hon kan
  12. 6
    Vad duktig han är!
    då lär det inte dröja länge alls innan han går själv utan stöd.

    Erika har gått i 2månader och har nu fått rejäl fart när hon springer.
    ibland går det lite för fort och hon snubblar.
    jag kan nog inte ens räkna hur många gånger som hon trillat för att det gått fort.
    spräckt läppen ett par gånger.

    det hon tycker är det allra roligaste med att vara så rörlig nu är att hon iaf kan försöka springa ifrån oss

    hon är även väldigt nyfiken på att börja klättra på allt hon kan

Liknande trådar

  1. Ni har väl alla sett dem redan på
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 15:45
  2. har alla redan......
    By jennen in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 14:35
  3. Har alla mage redan??
    By Cherinne in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 10:36
  4. Sover alla redan??
    By Elli72 in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 00:23
  5. Har alla redan..
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 08:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar