Håller på att bryta ihop
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Håller på att bryta ihop

    Inte ang E utan allt annat.
    Jobbar nu 25% och det är på gränsen. Kommer hem och bara vill gråta av trötthet och FK menar att jag redan ska börja öka.
    Vad menar de?
    Var ska jag ta den orken ifrån?
    När redan nu gråter av trötthet och press. När lägenhetern redan nu är nästan under all kritik för att jag inte orkar mer.
    Vad ska jag skita i att göra då?
    Ta hand om e?
    laga mat?
    städa?
    diska?
    Eller kommer FK hem till mig och städar, diskar, lagar mat och tar hand om E?
    Mannen gör så mycket han orkar och jag gör det jag orkar men det är inte nog. Så vad gör man???
    Jag vågar ju inte heller sätta emot något. Inte säga att hit men inte längre utan går med på Fk´s vilkor och sätter min hälsa i fara.
  2. 1
    Håller på att bryta ihop Inte ang E utan allt annat.
    Jobbar nu 25% och det är på gränsen. Kommer hem och bara vill gråta av trötthet och FK menar att jag redan ska börja öka.
    Vad menar de?
    Var ska jag ta den orken ifrån?
    När redan nu gråter av trötthet och press. När lägenhetern redan nu är nästan under all kritik för att jag inte orkar mer.
    Vad ska jag skita i att göra då?
    Ta hand om e?
    laga mat?
    städa?
    diska?
    Eller kommer FK hem till mig och städar, diskar, lagar mat och tar hand om E?
    Mannen gör så mycket han orkar och jag gör det jag orkar men det är inte nog. Så vad gör man???
    Jag vågar ju inte heller sätta emot något. Inte säga att hit men inte längre utan går med på Fk´s vilkor och sätter min hälsa i fara.
  3. Liz*
    #2
    Du måste säga nej om du är säker på att du inte orkar.
  4. 2
    Du måste säga nej om du är säker på att du inte orkar.
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    Vågar inte. De sitter med all makt. Jag har aldrig vågat stå upp för mig. Alltid gått med på vad alla andra vill.
  6. 3
    Vågar inte. De sitter med all makt. Jag har aldrig vågat stå upp för mig. Alltid gått med på vad alla andra vill.
  7. Liz*
    #4
    Då får du göra likadant nu med i så fall och se vart det leder dig. Kanske det är gången för försäkringskassan?
  8. 4
    Då får du göra likadant nu med i så fall och se vart det leder dig. Kanske det är gången för försäkringskassan?
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5
    Bara att det är en förändring gör att det blir jobbigt! Att det är vråljobbigt i början med nytt jobb är självklart - men därmed inte sagt att det fortsätter att vara lika jobbigt. När det gått ett par månader som kommer det kännas helt OK att gå upp i tid; kan jag nästan lova dig!

    Låt bli att städa ett tag. Laga bara lättlagad mat ett tag. Hitta det som ger energi - som att stanna till på vägen hem och ta en glass i solskenet, tex. Be din man att avlasta lite extra ett tag. Det är en kort period som det är jobbigt, och sedan kommer det att kännas bättre!

    Skickar en extra styrkekram!
  10. 5
    Bara att det är en förändring gör att det blir jobbigt! Att det är vråljobbigt i början med nytt jobb är självklart - men därmed inte sagt att det fortsätter att vara lika jobbigt. När det gått ett par månader som kommer det kännas helt OK att gå upp i tid; kan jag nästan lova dig!

    Låt bli att städa ett tag. Laga bara lättlagad mat ett tag. Hitta det som ger energi - som att stanna till på vägen hem och ta en glass i solskenet, tex. Be din man att avlasta lite extra ett tag. Det är en kort period som det är jobbigt, och sedan kommer det att kännas bättre!

    Skickar en extra styrkekram!

Liknande trådar

  1. bryta ihop o gå vidare
    By anonymt namn in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  2. Är på väg att bryta ihop
    By Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 23:43
  3. Konsten att bryta ihop...
    By Åkervindan in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-05, 23:27
  4. Får man bryta ihop och strunta
    By Blivande ssk T1 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 21:51
  5. Bryta ihop?
    By .... in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-23, 22:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar