När kan man börja cykla med bebisen?
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    När kan man börja cykla med bebisen?

    Min cykel blev stulen härom dagen, och nu funderar jag på om det är lönt att köpa en ny den här sommaren. För inte kan man väl cykla med bebis förrän den blivit rätt stor? Stor så att den kan sitta själv iaf?

    Jag brukar cykla rätt mycket, men nu kommer jag ju ha en bebis att ta hand om och bli tvungen att putta barnvagn istället. Så då kanske det är smartare att köpa en cykel i höst när de rear ut? Eller till nästa vår.

    Hur hade ni gjort?

    Vill inte ha cykelkärra, så nu pratar jag om en sådan där vanlig stol på pakethållaren...
    Mamma till A, 040831 som besräknas bli storebror 110529.

    http://menvisst.wordpress.com
  2. 1
    När kan man börja cykla med bebisen? Min cykel blev stulen härom dagen, och nu funderar jag på om det är lönt att köpa en ny den här sommaren. För inte kan man väl cykla med bebis förrän den blivit rätt stor? Stor så att den kan sitta själv iaf?

    Jag brukar cykla rätt mycket, men nu kommer jag ju ha en bebis att ta hand om och bli tvungen att putta barnvagn istället. Så då kanske det är smartare att köpa en cykel i höst när de rear ut? Eller till nästa vår.

    Hur hade ni gjort?

    Vill inte ha cykelkärra, så nu pratar jag om en sådan där vanlig stol på pakethållaren...
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Jag har inte tänkt att jag behöver cykel innan nästa vår (vintern blir kanske inte direkt cykelvänlig ändå).
  4. 2
    Jag har inte tänkt att jag behöver cykel innan nästa vår (vintern blir kanske inte direkt cykelvänlig ändå).
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Jag tror att barnet måste kunna sitta stadigt innan man kan cykla med dem. Det guppar ju lite när man cyklar och små barn har en tendens till att somna så fort man rör på sig :P
    Jag tycker du ska vänta till nästa sommar, om inte längre!
  6. 3
    Jag tror att barnet måste kunna sitta stadigt innan man kan cykla med dem. Det guppar ju lite när man cyklar och små barn har en tendens till att somna så fort man rör på sig :P
    Jag tycker du ska vänta till nästa sommar, om inte längre!
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Tack för era svar!

    Då gör jag nog som jag tänkte, å köper en i höst eller vår. Lär ju inte få användning för den i sommar iaf. Skall jag ut å cykla utan bebis med store killen kan jag ju låna sambons cykel.
  8. 4
    Tack för era svar!

    Då gör jag nog som jag tänkte, å köper en i höst eller vår. Lär ju inte få användning för den i sommar iaf. Skall jag ut å cykla utan bebis med store killen kan jag ju låna sambons cykel.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    påsken är ju stor cykelreatid, nästa påsk är nog bra tid att spana in ny hoj. Jag började cykla med H när han var 8 månader, då var han stadig nog.


    M
  10. 5
    påsken är ju stor cykelreatid, nästa påsk är nog bra tid att spana in ny hoj. Jag började cykla med H när han var 8 månader, då var han stadig nog.


    M
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    vad trist förresten! Att bli av med cykeln...!
  12. 6
    vad trist förresten! Att bli av med cykeln...!
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Appro på stadig.... När börjar de bli stadiga i nacken och kan hålla upp huvudet själv?

    Har ni koll?
  14. 7
    Appro på stadig.... När börjar de bli stadiga i nacken och kan hålla upp huvudet själv?

    Har ni koll?
  15. Medlem sedan
    May 2006
    #8
    Den här sommaren ska du nog inte räkna med att cykla med nån bakpå cykeln.
    Vår lilla blir 5 månader idag och vi har skaffat cykelkärra där vi monterat fast ett gammalt babyskydd där hon sitter bra för att ta oss ut. Har börjar cykla med de andra i cyklestol då de varit ungefär 8-9 månader.
  16. 8
    Den här sommaren ska du nog inte räkna med att cykla med nån bakpå cykeln.
    Vår lilla blir 5 månader idag och vi har skaffat cykelkärra där vi monterat fast ett gammalt babyskydd där hon sitter bra för att ta oss ut. Har börjar cykla med de andra i cyklestol då de varit ungefär 8-9 månader.
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    som de andra skriver, det är för tidigt i sommar. De måste ju ivarjefall kunna sitta ordentligt. Jag siktar in mig på nästa sommar.

    kram
  18. 9
    som de andra skriver, det är för tidigt i sommar. De måste ju ivarjefall kunna sitta ordentligt. Jag siktar in mig på nästa sommar.

    kram

Liknande trådar

  1. När kan man börja cykla med bebisar?
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 16:15
  2. Kan man cykla med bebisen?
    By Malin m L02&V04 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-10, 08:09
  3. När ska bebisen börja sitta i vagnen?
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 09:13
  4. När kan man börja cykla med..
    By Fru Eko Logisk in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-04, 14:28
  5. När kan man börja bada bebisen?
    By maxli med Joakim och Elin in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 18:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar