Vi väntar en trea!
1201 Januaribarn
  1. Bf 3/1 -11
    #1

    Vi väntar en trea!

    Det är helt galet, men jag är gravid. På snart tio år ihop med min man har vi lyckats få två barn med diverse läkarhjälp, hormoner, sprutor, missed abortion och ivf. Stora är 7 och lilla är snart 2. Nu är jag gravid, helt utan att försöka och alldeles gratis!

    Tidigare har jag haft PCOS och inte ägglossat, men det är vanligt att man ägglossar bättre när man blir lite äldre. Tvärtemot alla "vanliga", där fertiliteten minskar med åldern. Nåja, det gör den ju för mig med, men jag har fler ägg kvar eftersom jag inte lossat dem tidigare.

    Det hela är lite chockartat och allt är ju väldigt tidigt ännu. Jag känner ingenting och det gör ju allt ännu mer overkligt. Hur mår ni andra? Har ni börjat känna några symptom? Eftersom jag haft en missed abortion tidigare, så är alla symptom välkomna av mig!

    Bf borde bli runt nyår, tror jag räknade ut 3/1. Känner jag mig rätt blir det en decemberbebis.
  2. 1
    Vi väntar en trea! Det är helt galet, men jag är gravid. På snart tio år ihop med min man har vi lyckats få två barn med diverse läkarhjälp, hormoner, sprutor, missed abortion och ivf. Stora är 7 och lilla är snart 2. Nu är jag gravid, helt utan att försöka och alldeles gratis!

    Tidigare har jag haft PCOS och inte ägglossat, men det är vanligt att man ägglossar bättre när man blir lite äldre. Tvärtemot alla "vanliga", där fertiliteten minskar med åldern. Nåja, det gör den ju för mig med, men jag har fler ägg kvar eftersom jag inte lossat dem tidigare.

    Det hela är lite chockartat och allt är ju väldigt tidigt ännu. Jag känner ingenting och det gör ju allt ännu mer overkligt. Hur mår ni andra? Har ni börjat känna några symptom? Eftersom jag haft en missed abortion tidigare, så är alla symptom välkomna av mig!

    Bf borde bli runt nyår, tror jag räknade ut 3/1. Känner jag mig rätt blir det en decemberbebis.
  3. Anonym
    #2
    Hej! Jag känner ingenting, ev att jag har känt mej lite svimfärdig ett par gånger, o riktigt med mensvärk (men det har man ju annars med)
    Våran lilla är beräknad till 6 jan...så det är ju nästan samma!

    Lycka till nu!
  4. 2
    Hej! Jag känner ingenting, ev att jag har känt mej lite svimfärdig ett par gånger, o riktigt med mensvärk (men det har man ju annars med)
    Våran lilla är beräknad till 6 jan...så det är ju nästan samma!

    Lycka till nu!
  5. Bf 3/11 -12
    #3
    Haha, konstigt nick blev det. Bebisen har ju bf 3/1 -12, inte -11. :-)
  6. 3
    Haha, konstigt nick blev det. Bebisen har ju bf 3/1 -12, inte -11. :-)
  7. januari-2:a!
    #4
    Grattis till 3:an och hoppas att alla symtom du vill ha dyker upp...

    Jag har mest en allmän olustkänsla i magen och kanske att jag känner lite mer dofter än vanligt. Men annars är det ganska lugnt på symtomfronten för min del.
  8. 4
    Grattis till 3:an och hoppas att alla symtom du vill ha dyker upp...

    Jag har mest en allmän olustkänsla i magen och kanske att jag känner lite mer dofter än vanligt. Men annars är det ganska lugnt på symtomfronten för min del.
  9. S (på besök)
    #5
    Underbart!! Extra roligt att höra om att det fungerade trots att ers odds inte verkade vara de bästa.

    Lycka till!
  10. 5
    Underbart!! Extra roligt att höra om att det fungerade trots att ers odds inte verkade vara de bästa.

    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Grattis till graviditeten! Jag vet hur det känns med behandlingar, har själv PCOS och har ätit hormoner för att få till ägglossning. Spännande att ni klarade utan hjälp den här gången.
  12. 6
    Grattis till graviditeten! Jag vet hur det känns med behandlingar, har själv PCOS och har ätit hormoner för att få till ägglossning. Spännande att ni klarade utan hjälp den här gången.

Liknande trådar

  1. en trea???
    By Anonym in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-23, 21:27
  2. Väntar min trea
    By Jeanikee in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 10:51
  3. En trea!
    By hemlig just nu in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-04, 18:06
  4. Vi väntar en trea CHOCK!!!
    By fiabus in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 17:19
  5. en trea på väg
    By cissi22 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 15:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar