Välling
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Välling

    Nån som har börjat introduserat välling än? Hur/gjorde ni? Jag har ammat hela tiden och han har bara fått prova flaska nån gång och har väl gått sådär. Han dricker vatten jättebra ur både flaska och mugg. Igår och idag på morgon gjorde jag ett vällingtest med en flaska men han är inte impad. Det är havrevälling. Ska jag fortsätta med samma och prova eller testa nån annan?? Kram
    my_mi
  2. 1
    Välling Nån som har börjat introduserat välling än? Hur/gjorde ni? Jag har ammat hela tiden och han har bara fått prova flaska nån gång och har väl gått sådär. Han dricker vatten jättebra ur både flaska och mugg. Igår och idag på morgon gjorde jag ett vällingtest med en flaska men han är inte impad. Det är havrevälling. Ska jag fortsätta med samma och prova eller testa nån annan?? Kram
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Jag har börjat mad majsvälling er risvälling de andra tre gångerna. Men då har mina fått smakisar innan både gröt och mat. Det du kan göra om du känner att mjölken inte räcker till eller att han inte blir riktigt mätt är att börja med gröten eller ersettning. Vissa barn ratar väling helt.
    Lycka till
  4. 2
    Jag har börjat mad majsvälling er risvälling de andra tre gångerna. Men då har mina fått smakisar innan både gröt och mat. Det du kan göra om du känner att mjölken inte räcker till eller att han inte blir riktigt mätt är att börja med gröten eller ersettning. Vissa barn ratar väling helt.
    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Jag började med välling blandat med ersättning redan när Izabella var 4 månader gammal enbart för att hon inte blev mätt på enbart ersättning.
    Jag tog 50/50 först och sen så körde jag det några dagar innan jag slutade med ersättning helt.
    Nu dricker hon enbart välling och bröstet så hon är nöjd för det mesta och hon vaknar minst en gång per natt...
    Jag kör med mild havrevälling från nestle och den är superbra tycker jag.
    Lycka till i vällingträsket.
  6. 3
    Jag började med välling blandat med ersättning redan när Izabella var 4 månader gammal enbart för att hon inte blev mätt på enbart ersättning.
    Jag tog 50/50 först och sen så körde jag det några dagar innan jag slutade med ersättning helt.
    Nu dricker hon enbart välling och bröstet så hon är nöjd för det mesta och hon vaknar minst en gång per natt...
    Jag kör med mild havrevälling från nestle och den är superbra tycker jag.
    Lycka till i vällingträsket.
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Jag fick rådet från BVC att ge välling ist för ersättning då han inte gick upp i vikt som han skulle jag kämpade å trugade med både majsvälling å havrevälling men fick det inte att funka. När jag sedan testade risvälling så var det kärlek =) han älskar den å har inte haft några problem sedan dess =)
  8. 4
    Jag fick rådet från BVC att ge välling ist för ersättning då han inte gick upp i vikt som han skulle jag kämpade å trugade med både majsvälling å havrevälling men fick det inte att funka. När jag sedan testade risvälling så var det kärlek =) han älskar den å har inte haft några problem sedan dess =)
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Min Meja älskar välling, vi började med att ge henne små portioner, men ganska snabbt gick vi över till att ge henne ca. 220 ml. Hon får det innan hon ska sova. Vi har just nu sempers havrevälling.
    Lycka till
  10. 5
    Min Meja älskar välling, vi började med att ge henne små portioner, men ganska snabbt gick vi över till att ge henne ca. 220 ml. Hon får det innan hon ska sova. Vi har just nu sempers havrevälling.
    Lycka till
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Jag gav Lowe välling för första gången igår. Då blandade jag vällingen med ersättning. Likadant ikväll. I morgon tänkte jag försöka med bara välling.
    Jag köpte sempers kvällsvälling, tror det stod att det både var vete och ris i den.
  12. 6
    Jag gav Lowe välling för första gången igår. Då blandade jag vällingen med ersättning. Likadant ikväll. I morgon tänkte jag försöka med bara välling.
    Jag köpte sempers kvällsvälling, tror det stod att det både var vete och ris i den.
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7
    Tusan det går inget bra.... Tack för alla svar! Gröt och smakisar äter han. Ammningen strular till och från... mest är det utdrivningen som är långsam och då blir det skrik... Men välling vill han inte veta av och inte ersättning. Vi fortsätter att försöka överlista honom. Vi har provat havre och majsvälling olika nappar och storlekar, kall, varm, ljummen och med vaniljsocker. Han bara spottar och skriker. Han har suttit i knä, legat i sängen och suttit vid bordet. Verkar nästan som att tänker att när man är hungrig äter man från bröstet allt annat är bonus eller lek och ibland då jobbigt. Kanske ska "flaskträna" mer?? Med bröstmjölk. Hmm... Va tror ni?? Vore ju smidigt att kunna ha alternativet. Sorry om det blev svamligt! Kram.
  14. 7
    Tusan det går inget bra.... Tack för alla svar! Gröt och smakisar äter han. Ammningen strular till och från... mest är det utdrivningen som är långsam och då blir det skrik... Men välling vill han inte veta av och inte ersättning. Vi fortsätter att försöka överlista honom. Vi har provat havre och majsvälling olika nappar och storlekar, kall, varm, ljummen och med vaniljsocker. Han bara spottar och skriker. Han har suttit i knä, legat i sängen och suttit vid bordet. Verkar nästan som att tänker att när man är hungrig äter man från bröstet allt annat är bonus eller lek och ibland då jobbigt. Kanske ska "flaskträna" mer?? Med bröstmjölk. Hmm... Va tror ni?? Vore ju smidigt att kunna ha alternativet. Sorry om det blev svamligt! Kram.

Liknande trådar

  1. Välling eller inte välling?
    By Sarizz in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 21:44
  2. Välling?
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 14:28
  3. Välling!!!
    By morsamorsan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 11:01
  4. Välling
    By MissX in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-30, 18:14
  5. välling - 6 mån
    By tl-67 in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 18:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar