BMW 320, 325 eller X1
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    BMW 320, 325 eller X1

    Är det någon som har något att säga om dessa bilar, hur de är att ha, att köra etc?

    Jag är dels tveksam eftersom det är en bakhjulsdriven bil och i ett land som Sverige med så mycket vinter så känns det säkrare med en framhjulsdriven bil.

    Jag ser att xDrive finns men hur funkar det här egentligen? Kan man använda det vid höga hastigheter eller är det någon form av fyrhjulsdrift som enbart funkar vid lägre hastigheter och i terräng?

    Sen undrar jag hur det är om det skiljer ganska mycket i längd, känner ni som är långa (ca 190) att det finns bra med plats fram, bak, bredd osv?

    Och likaså, ni som är ca 165 långa (korta...) sitter ni bra i dem? Ser ni bra? Går det att höja sätena tillräckligt på ett smidigt sätt?

    Jag inser att det finns bilar som är betydligt mer prisvärda men det är inte aktuellt med något annat märke och jag kan inte så mycket om BMW så det är de här jag undrar över.

    Självklart kommer vi åka dit och höra vad de har att säga och provköra om det ens blir aktuellt men jag är tacksam för alla synpunkter, åsikter, tankar och idéer - både positiva och negativa
    It doesn't matter what languages we speak as long as we speak the same language.

    Bloggar gör jag ibland när andan faller på :P
    http://snusilusosannibus.blogspot.com

    Mamma till underbara A och lilla E!
  2. 1
    BMW 320, 325 eller X1 Är det någon som har något att säga om dessa bilar, hur de är att ha, att köra etc?

    Jag är dels tveksam eftersom det är en bakhjulsdriven bil och i ett land som Sverige med så mycket vinter så känns det säkrare med en framhjulsdriven bil.

    Jag ser att xDrive finns men hur funkar det här egentligen? Kan man använda det vid höga hastigheter eller är det någon form av fyrhjulsdrift som enbart funkar vid lägre hastigheter och i terräng?

    Sen undrar jag hur det är om det skiljer ganska mycket i längd, känner ni som är långa (ca 190) att det finns bra med plats fram, bak, bredd osv?

    Och likaså, ni som är ca 165 långa (korta...) sitter ni bra i dem? Ser ni bra? Går det att höja sätena tillräckligt på ett smidigt sätt?

    Jag inser att det finns bilar som är betydligt mer prisvärda men det är inte aktuellt med något annat märke och jag kan inte så mycket om BMW så det är de här jag undrar över.

    Självklart kommer vi åka dit och höra vad de har att säga och provköra om det ens blir aktuellt men jag är tacksam för alla synpunkter, åsikter, tankar och idéer - både positiva och negativa
  3. -magnolia
    #2
    Vi har haft BMW 335d, 330xi och 325d. Jag måste säga att 325 är den trevligaste (xDrive). Fantastiskt vintergrepp och precis lagom med motor (de andra två hade "för mycket", tro det eller ej, så de släppte greppet ibland). Vi har åkt fem personer till fjällen en gång och t.o.m. det gick bra för oss som är rätt långa (men inte så långa som din man, iofs).
    Bränsleförbrukningen är låg och jag har bara positivt att säga om den.
    BMW X1 har jag inte provat, men BMW X3 3,5 sd har vi haft och älskat!
  4. 2
    Vi har haft BMW 335d, 330xi och 325d. Jag måste säga att 325 är den trevligaste (xDrive). Fantastiskt vintergrepp och precis lagom med motor (de andra två hade "för mycket", tro det eller ej, så de släppte greppet ibland). Vi har åkt fem personer till fjällen en gång och t.o.m. det gick bra för oss som är rätt långa (men inte så långa som din man, iofs).
    Bränsleförbrukningen är låg och jag har bara positivt att säga om den.
    BMW X1 har jag inte provat, men BMW X3 3,5 sd har vi haft och älskat!

Liknande trådar

  1. Peugeot 306 eller Ford focus eller Skoda
    By mammsens in forum Bilsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-02, 11:38
  2. Kådis eller pessar=pest eller kolera?
    By Blivande frögurka? in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 19:09
  3. Fun eller Sing eller någon helt annan?
    By bigmouth in forum Bebissnack
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 15:09
  4. Mimmi eller Rosalie?Carlberg eller Lärn?
    By wasti in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 10:06
  5. Hjälp mig stryka eller lägga till eller
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 09:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar