Linus har kommit
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Linus har kommit

    Skrev ju igår om mitt bm besök med värkar..
    Värkarna i ryggen tilltog allt mer men väntade ut till 15.30 innan jag ringde förloss i kga, de trodde ju att det var bara pinvärkar, men den dr som jobbade nu på em hänvisade oss direkt till usö, så passade på att ta en dusch så gott jag kunde medans jag väntade på att mannen skulle komma hem från jobbet..
    Fick nu verkar med 4-7min mellan rum... alla med ett brinande/huggande band runt magen och ryggen som hållde i sig enl klockaverkar.se i 40-70sek
    så ringde förlossningen på usö som ville vi skulle in. kom in och vart uppkopplad på ctg i 60min de såg att min värkar var bara i smärta 25-40 men kom med snitt 7min mellanrum men jag var såpass smärt påvärkad, och hjärtljud på den lilla pendlade mellan 79-200.. så de ringde in dr som skulle göra ett vlu men bm tyckte de skulle känna på tappen först och han kom inte ens med fingrarna direkt innan för stod hinblåsan som en balong, dr och bm kände och jag var öppen 10cm.....(detta som bara var pinvärkar enl dr på förlossningen i kga...) så de sa att inom 15-90min har ni erat barn(vi som hade ställt in oss på att ctg i 40min sen vul och ny medicin...) frågade nu om jag kunde få något för verkarna och fick lustgas fört 20/80 lustgas/syre och sen höjde de 3ggr tills vi var på 50/50 och efter endast 3 värkar och 1krystvärk gick vattnet och i samma värk kom bebisen ut.. så efter endast 2timmar på förlossningen hade vi blivit föräldrar.
    en pigg liten gosse på kl:18.55 4/5-11 1900gr 41cm lång i vecka 31+5 enl ul på 30/6 men enl mig och kub+sm 32+3
    har fått lite andningshjälp men den slipper han i morgon får dock börja sola lite nu och så sond matar vi han med 5ml var tredje timme lika ofta ska jag försöka pumpa ur...
    skriver mer någon annan dag
    Hoppas på att bli 2barnsmamma sommaren 2011
    http://graviditetstest.blogg.se/
  2. 1
    Linus har kommit Skrev ju igår om mitt bm besök med värkar..
    Värkarna i ryggen tilltog allt mer men väntade ut till 15.30 innan jag ringde förloss i kga, de trodde ju att det var bara pinvärkar, men den dr som jobbade nu på em hänvisade oss direkt till usö, så passade på att ta en dusch så gott jag kunde medans jag väntade på att mannen skulle komma hem från jobbet..
    Fick nu verkar med 4-7min mellan rum... alla med ett brinande/huggande band runt magen och ryggen som hållde i sig enl klockaverkar.se i 40-70sek
    så ringde förlossningen på usö som ville vi skulle in. kom in och vart uppkopplad på ctg i 60min de såg att min värkar var bara i smärta 25-40 men kom med snitt 7min mellanrum men jag var såpass smärt påvärkad, och hjärtljud på den lilla pendlade mellan 79-200.. så de ringde in dr som skulle göra ett vlu men bm tyckte de skulle känna på tappen först och han kom inte ens med fingrarna direkt innan för stod hinblåsan som en balong, dr och bm kände och jag var öppen 10cm.....(detta som bara var pinvärkar enl dr på förlossningen i kga...) så de sa att inom 15-90min har ni erat barn(vi som hade ställt in oss på att ctg i 40min sen vul och ny medicin...) frågade nu om jag kunde få något för verkarna och fick lustgas fört 20/80 lustgas/syre och sen höjde de 3ggr tills vi var på 50/50 och efter endast 3 värkar och 1krystvärk gick vattnet och i samma värk kom bebisen ut.. så efter endast 2timmar på förlossningen hade vi blivit föräldrar.
    en pigg liten gosse på kl:18.55 4/5-11 1900gr 41cm lång i vecka 31+5 enl ul på 30/6 men enl mig och kub+sm 32+3
    har fått lite andningshjälp men den slipper han i morgon får dock börja sola lite nu och så sond matar vi han med 5ml var tredje timme lika ofta ska jag försöka pumpa ur...
    skriver mer någon annan dag
  3. Medlem sedan
    May 2007
    #2
    Nämen GRATTIS!!! Jag är helt chockad, det blev en BEBIS! Åh ta hand om er och lillen nu så ska jag spana efter uppdatering! ♥
  4. 2
    Nämen GRATTIS!!! Jag är helt chockad, det blev en BEBIS! Åh ta hand om er och lillen nu så ska jag spana efter uppdatering! ♥
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3
    Stort GRATTIS till er lille kille.. Snabbt å smidigt verkar de gått å skönt med en pigg liten kille..
    Ska hålla koll efter uppdateringar.
    Kram å ta hand om varandra nu!
  6. 3
    Stort GRATTIS till er lille kille.. Snabbt å smidigt verkar de gått å skönt med en pigg liten kille..
    Ska hålla koll efter uppdateringar.
    Kram å ta hand om varandra nu!
  7. Medlem sedan
    Jun 1998
    #4
    Grattis till lilla Linus och vad skönt att allt gick braFörsta juni bebisen född redan!!Ta hand om er.
    Kram
  8. 4
    Grattis till lilla Linus och vad skönt att allt gick braFörsta juni bebisen född redan!!Ta hand om er.
    Kram
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Oj! GRATTIS till lillkillen!!

    Ta hand om er, ser fram emot att få höra mer! Antar att han får stanna ett tag till på sjukhuset?

    Kram!
  10. 5
    Oj! GRATTIS till lillkillen!!

    Ta hand om er, ser fram emot att få höra mer! Antar att han får stanna ett tag till på sjukhuset?

    Kram!
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Åh! STORT GRATTIS! va snabbt det gick! Än en gång grattis till lill-killen!
  12. 6
    Åh! STORT GRATTIS! va snabbt det gick! Än en gång grattis till lill-killen!
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Oj Stort grattis till lille Linus! Skönt att höra att allting gick bra! Vad fort det gick för er, tur att ni hann in
    Mys nu riktigt mycket Kramar!
  14. 7
    Oj Stort grattis till lille Linus! Skönt att höra att allting gick bra! Vad fort det gick för er, tur att ni hann in
    Mys nu riktigt mycket Kramar!
  15. Medlem sedan
    Sep 2010
    #8
    Wow, stor grattiskram!!! Ta hand om er och lille killen! Ska bli spännande att läsa mer sedan.
  16. 8
    Wow, stor grattiskram!!! Ta hand om er och lille killen! Ska bli spännande att läsa mer sedan.
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9
    Grattis! Skönt att han mår bra trots att han var tidig!
  18. 9
    Grattis! Skönt att han mår bra trots att han var tidig!
  19. Medlem sedan
    Jul 2007
    #10
    Grattis
  20. 10
    Grattis
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11
    Grattis till lillkillen...
  22. 11
    Grattis till lillkillen...
  23. Medlem sedan
    Jun 2009
    #12
    Grattis! glad att allt gick bra trots den tidiga nerkomsten, lycka till nu och ta hand om dig!
  24. 12
    Grattis! glad att allt gick bra trots den tidiga nerkomsten, lycka till nu och ta hand om dig!
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Vilken surprise att han kom, stort grattis!

    Många kramar
  26. 13
    Vilken surprise att han kom, stort grattis!

    Många kramar
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    Hoppsan, här ploppar de ut redan! Stort grattis till lillkillen!
  28. 14
    Hoppsan, här ploppar de ut redan! Stort grattis till lillkillen!
  29. Medlem sedan
    Oct 2006
    #15
    Grattis till er son. Ta hand om er.
  30. 15
    Grattis till er son. Ta hand om er.
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16
    Grattis!

    Det känns märklgt att tänka sig, vi skulle ju ha barn samma veka!!

    Skönt att den lille mår under omständigheterna bra.
  32. 16
    Grattis!

    Det känns märklgt att tänka sig, vi skulle ju ha barn samma veka!!

    Skönt att den lille mår under omständigheterna bra.
  33. Medlem sedan
    Oct 2010
    #17
    Enormt stort grattis till lillkillen!!!!! Du blev först Skönt att han verkar må så bra så han kan få andas själv imorgon. Ta nu väl hand om din familj!

    Stor kram
  34. 17
    Enormt stort grattis till lillkillen!!!!! Du blev först Skönt att han verkar må så bra så han kan få andas själv imorgon. Ta nu väl hand om din familj!

    Stor kram
  35. Medlem sedan
    Nov 2010
    #18
    Åh, grattis!!! Shit först ut blev du fast du hade nästan sista datumet!! Skönt att höra att allt gått bra o att lilla Linus mår bra . Det känns verkligen verkligt nu när du fött, du som hade Bf dagen innan mig. Ta hand om din lilla familj nu! Stor kram!
  36. 18
    Åh, grattis!!! Shit först ut blev du fast du hade nästan sista datumet!! Skönt att höra att allt gått bra o att lilla Linus mår bra . Det känns verkligen verkligt nu när du fött, du som hade Bf dagen innan mig. Ta hand om din lilla familj nu! Stor kram!
  37. Medlem sedan
    Sep 2010
    #19
    Grattis! <3 va underbart =o)
  38. 19
    Grattis! <3 va underbart =o)
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Grattis till lilla Linus!
  40. 20
    Grattis till lilla Linus!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Lilla Linus har kommit
    By <3bebis<3 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 12:24
  2. Lilla linus har kommit
    By <3bebis<3 in forum _1105 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 18:29
  3. Linus är här...
    By sarah31 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 16:39
  4. Linus...
    By Sanna, William&Linus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 13:37
  5. MEN LINUS!!!
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 12:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar