Fler barn som blir tvåspråkiga????
_1003 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2008
    #1

    Fler barn som blir tvåspråkiga????

    Skulle vara kul att veta om det är någon annan än Wilmer som kommer att bli tvåspråkig? Eller bara höra om någon har erfarenhet av tvåspråkighet.
  2. 1
    Fler barn som blir tvåspråkiga???? Skulle vara kul att veta om det är någon annan än Wilmer som kommer att bli tvåspråkig? Eller bara höra om någon har erfarenhet av tvåspråkighet.
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Inte Love, mer än möjligen svenska o skitsnack

    Vilka språk kommer Wilmer att prata?
  4. 2
    Inte Love, mer än möjligen svenska o skitsnack

    Vilka språk kommer Wilmer att prata?
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Nope....får väl nästan säga tyvärr för tänk vilken rikedom att vara så duktig på två språk. Men har du några funderingar får du gärna fråga. Vi läste mycket om tvåspråkighet och små barn på lärarutbildningen som jag tog examen från förra året.

    Var förresten på anställningsintervju i förra veckan och i måndags ringde rektorn och erbjöd mig tillsvidareanställning! LYCKLIG! Startar i slutet på augusti efter att vi kommit hem från bröllopsresan! Scooohooo!
  6. 3
    Nope....får väl nästan säga tyvärr för tänk vilken rikedom att vara så duktig på två språk. Men har du några funderingar får du gärna fråga. Vi läste mycket om tvåspråkighet och små barn på lärarutbildningen som jag tog examen från förra året.

    Var förresten på anställningsintervju i förra veckan och i måndags ringde rektorn och erbjöd mig tillsvidareanställning! LYCKLIG! Startar i slutet på augusti efter att vi kommit hem från bröllopsresan! Scooohooo!
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Ja, Leonidas blir tvåspråkig. Hans pappa pratar bara med grekiska med honom och min man och jag med varandra.
  8. 4
    Ja, Leonidas blir tvåspråkig. Hans pappa pratar bara med grekiska med honom och min man och jag med varandra.
  9. Medlem sedan
    Oct 2008
    #5
    Grattis!! Gud vad skönt att ha det ordnat :-)
  10. 5
    Grattis!! Gud vad skönt att ha det ordnat :-)
  11. Medlem sedan
    Nov 2000
    #6
    Grattis till jobbet!
  12. 6
    Grattis till jobbet!
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    Min tjej blir förhoppningsvis trespråkig. Jag pratar ett språk med henne, hennes pappa pratar svenska och farmor och farfar (som hon träffar nästan dagligen) pratar ett tredje språk med henne.

    Jag är mest orolig för att hon inte ska lära sig mitt språk. Nu när jag jobbar på dagarna är vi sällan ensamma tillsammans och det är främst då jag pratar mitt språk med henne. Men jag är glad om hon förstår och får en grund. Då kan hon välja att lära sig mer när hon blir större.

    Det var förresten länge sedan jag var här inne och läste. Kul att läsa ikapp!
  14. 7
    Min tjej blir förhoppningsvis trespråkig. Jag pratar ett språk med henne, hennes pappa pratar svenska och farmor och farfar (som hon träffar nästan dagligen) pratar ett tredje språk med henne.

    Jag är mest orolig för att hon inte ska lära sig mitt språk. Nu när jag jobbar på dagarna är vi sällan ensamma tillsammans och det är främst då jag pratar mitt språk med henne. Men jag är glad om hon förstår och får en grund. Då kan hon välja att lära sig mer när hon blir större.

    Det var förresten länge sedan jag var här inne och läste. Kul att läsa ikapp!

Liknande trådar

  1. Mer om tvåspråkiga barn
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 18:35
  2. Har ni tvåspråkiga barn?
    By majess in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 18:32
  3. Tvåspråkiga barn
    By Kikou in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 17:50
  4. Enkät om tvåspråkiga barn.
    By catya in forum Föräldraskap
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 22:23
  5. Tvåspråkiga barn
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar