Utan blöja
_0911 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Utan blöja

    Hur mycket går era barn utan blöja? Tidsmässigt varje dag?

    Här försöker vi lite varje dag men det blir inte så långa stunder. Har en tanke om att jag skulle låta han gå mycket mer utan för att på så sätt kanske få honom att bli torrlite tidigare än vad hans bröder varit. Men det är ju inte säkert att det funkar. De måste ju vara mogna för det med.
    Vill ni läsa min nystartade blogg så maila mig för adressen!
  2. 1
    Utan blöja Hur mycket går era barn utan blöja? Tidsmässigt varje dag?

    Här försöker vi lite varje dag men det blir inte så långa stunder. Har en tanke om att jag skulle låta han gå mycket mer utan för att på så sätt kanske få honom att bli torrlite tidigare än vad hans bröder varit. Men det är ju inte säkert att det funkar. De måste ju vara mogna för det med.
  3. Medlem sedan
    Nov 2005
    #2
    Helt olika, ser jag att rumpan börjar bli lite röd så får han gå mer utan. Men totalt kanske 30 min, inte mer än så. Till sommaren kommer han få vara mkt mer utan blöja, ska se om han är redo att bli blöjfri då.

    Under semestern var han utan blöja på hotellrummet (heltäckningsmatta...) och då sa han faktsikt till (eller gnällde ) att han ville ha blöja o sen bajsade han direkt, så han verkar ha kontroll över den delen iaf, men kissandet kan ske var som helst när som helst...
  4. 2
    Helt olika, ser jag att rumpan börjar bli lite röd så får han gå mer utan. Men totalt kanske 30 min, inte mer än så. Till sommaren kommer han få vara mkt mer utan blöja, ska se om han är redo att bli blöjfri då.

    Under semestern var han utan blöja på hotellrummet (heltäckningsmatta...) och då sa han faktsikt till (eller gnällde ) att han ville ha blöja o sen bajsade han direkt, så han verkar ha kontroll över den delen iaf, men kissandet kan ske var som helst när som helst...
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Här är Tuva med blöja hela tiden faktiskt. Har hon varit röd i rumpan har vi luftat lite men inte i syfte att sluta med blöja. Jag tycker det är ganska tidigt faktiskt. Jag tror inte hon är mogen för det ännu. Med storebröderna började vi med potta/toalett när de var ca 2½ år och då var de mogna och det gick jättebra, några få olyckor bara.
  6. 3
    Här är Tuva med blöja hela tiden faktiskt. Har hon varit röd i rumpan har vi luftat lite men inte i syfte att sluta med blöja. Jag tycker det är ganska tidigt faktiskt. Jag tror inte hon är mogen för det ännu. Med storebröderna började vi med potta/toalett när de var ca 2½ år och då var de mogna och det gick jättebra, några få olyckor bara.

Liknande trådar

  1. Utan blöja
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 18:56
  2. Utan blöja hemma, men blöja på dagis?
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-18, 06:36
  3. 6 tim utan blöja
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 19:53
  4. Utan blöja....
    By Bea m 2 grabbar in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 13:17
  5. Utan blöja?
    By Anna med Theo in forum _05 Vårbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 22:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar