Premiärtur på cykeln!
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Premiärtur på cykeln!

    Nu har Tilde cyklat! Ja, hon satt i bilbarnsstolen fastspänd bakvänt i cykelkärran och det gick kalas. Kan nog bli varmt i sommar, men förhoppningsvis har hon vuxit i minsta storleken hjälm då.
    Själv tyckte hon det var superskoj och snackade heeela vägen. 5 km cyklade vi. Kan hjälpas att syrran cyklade bakom cykelvagnen precis i höjd med fönstret... "Tilde titta på mig, har du rooooligt"? "Är det jättekul att cykla"? "Tilde är du en glaaaad liten bebis" "Lillasyster, titta här"
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  2. 1
    Premiärtur på cykeln! Nu har Tilde cyklat! Ja, hon satt i bilbarnsstolen fastspänd bakvänt i cykelkärran och det gick kalas. Kan nog bli varmt i sommar, men förhoppningsvis har hon vuxit i minsta storleken hjälm då.
    Själv tyckte hon det var superskoj och snackade heeela vägen. 5 km cyklade vi. Kan hjälpas att syrran cyklade bakom cykelvagnen precis i höjd med fönstret... "Tilde titta på mig, har du rooooligt"? "Är det jättekul att cykla"? "Tilde är du en glaaaad liten bebis" "Lillasyster, titta här"
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    å det har lilla H också prövat! Fast hon satt på sidan Och sov T&L. Inte lätt att pilla in nappen i farten precis. Och storebror satt på påhängscykel, han har inte riktigt fattat det där med att cykla än. Vi kändes som en riktig expedition men vilken skön känsla att rulla iväg hela familjen.
  4. 2
    å det har lilla H också prövat! Fast hon satt på sidan Och sov T&L. Inte lätt att pilla in nappen i farten precis. Och storebror satt på påhängscykel, han har inte riktigt fattat det där med att cykla än. Vi kändes som en riktig expedition men vilken skön känsla att rulla iväg hela familjen.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Hur gjorde du för att spänna fast babyskyddet? Vi har en cykelvagn med tygrygg där bältena sitter, och jag har inte kommit på nåt bra sätt att få fast babyskyddet på ett stabilt sätt. Men jag är också sugen!
  6. 3
    Hur gjorde du för att spänna fast babyskyddet? Vi har en cykelvagn med tygrygg där bältena sitter, och jag har inte kommit på nåt bra sätt att få fast babyskyddet på ett stabilt sätt. Men jag är också sugen!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Jag tog midjebältet som går över båda platserna under stolen. Sedan drog jag ett bälte igenom handtaget och fäste på andra sidan. Så både stolen satt fast (1) och inte gick att gunga på (2).
    Vi har en Besafe Izi Sleep så jag fällde bygeln precis om i bilen framåt.
    så här ser den ut
    http://www.norskdesign.no/getfile.ph...0(300x300).jpg
  8. 4
    Jag tog midjebältet som går över båda platserna under stolen. Sedan drog jag ett bälte igenom handtaget och fäste på andra sidan. Så både stolen satt fast (1) och inte gick att gunga på (2).
    Vi har en Besafe Izi Sleep så jag fällde bygeln precis om i bilen framåt.
    så här ser den ut
    http://www.norskdesign.no/getfile.ph...0(300x300).jpg
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    ah, fick ni fast den i sidledes alltså?
    Tilde är så instabil i nacken så hon får nog åka bakvänt eftersom jag lyckades med det.

    Påhängscykel, aha.. men inte på din cykel eller hur funkar det med cykelvagn?

    Så skönt att cykla, men jag måste pumpa däcken, det var inte roligt i uppförsbacken hem.. hihi
  10. 5
    ah, fick ni fast den i sidledes alltså?
    Tilde är så instabil i nacken så hon får nog åka bakvänt eftersom jag lyckades med det.

    Påhängscykel, aha.. men inte på din cykel eller hur funkar det med cykelvagn?

    Så skönt att cykla, men jag måste pumpa däcken, det var inte roligt i uppförsbacken hem.. hihi
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    nej det går inte att kombinera påhängs med cykelkärra. Det var hela familjen som var ute och trampade, så maken fick svettas med cykelkärran i alla backarna
    Vi försökte på alla sätt och vis att fästa stolen i kärran och ursprungstanken var att sätta den baklänges, men det lyckades vi itne riktigt med. Men huvudsaken var ju att den satt ordentligt. Och lilla H blundade som sagt mestadels
  12. 6
    nej det går inte att kombinera påhängs med cykelkärra. Det var hela familjen som var ute och trampade, så maken fick svettas med cykelkärran i alla backarna
    Vi försökte på alla sätt och vis att fästa stolen i kärran och ursprungstanken var att sätta den baklänges, men det lyckades vi itne riktigt med. Men huvudsaken var ju att den satt ordentligt. Och lilla H blundade som sagt mestadels
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Åh vad roligt det låter, då kanske vi måste investera i en cykelkärra redan i år .. Valma gillar ju att åka saker så det borde vara en hit
  14. 7
    Åh vad roligt det låter, då kanske vi måste investera i en cykelkärra redan i år .. Valma gillar ju att åka saker så det borde vara en hit
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    finns ju för en femhundring på blocket vetja. Härligt med sommar och kunna cykla!
  16. 8
    finns ju för en femhundring på blocket vetja. Härligt med sommar och kunna cykla!

Liknande trådar

  1. Premiärtur på min nya CT!!
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 21:07
  2. Premiärtur!
    By tuvaliten in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 09:01
  3. Premiärtur
    By johi in forum _0507 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 07:43
  4. Premiärtur på nya cykeln!
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 22:13
  5. Premiärtur på cykeln idag!
    By Therese & 3 små barn in forum _05 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar