Jag hoppas!
1201 Januaribarn
  1. Anonym
    #1

    Jag hoppas!

    Hej på er alla som redan plussat.. när plussade ni? Själv går jag bara och väntar på att få testa. Är det vanligt att plussa typ 2 dagar innan BIM? Eller borde jag vänta till BIM så jag inte slösar bort testen. De är ju dyra..
  2. 1
    Jag hoppas! Hej på er alla som redan plussat.. när plussade ni? Själv går jag bara och väntar på att få testa. Är det vanligt att plussa typ 2 dagar innan BIM? Eller borde jag vänta till BIM så jag inte slösar bort testen. De är ju dyra..
  3. januari-2:a!
    #2
    Om man väntar till den dagen man (inte) förväntar sig mensen så är väl testsäkerheten typ 99 %.
    Och så här står det på Clearblues hemsida: 51% av kvinnorna fick ett “Gravid”-resultat 4 dagar tidigt, 82% av kvinnorna 3 dagar tidigt, 90% av kvinnorna två dagar tidigt och 95% av kvinnorna 1 dag tidigt.

    Så om du kan hålla dig en dag till så blir ju testsäkerheten högre. Jag har också läst att om man testar innan beräknad mens så är det viktigare att ta morgonurin.

    Jag testade för tidigt den här gången, mest för att jag räknade fel på dagarna... klantigt... men jag kände mig verkligen gravid och när jag testade en vecka senare så visade testet positivt. (Hade antagligen inte behövt vänta en hel vecka men jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig på jobbet om jag testat positivt på morgonen... )
  4. 2
    Om man väntar till den dagen man (inte) förväntar sig mensen så är väl testsäkerheten typ 99 %.
    Och så här står det på Clearblues hemsida: 51% av kvinnorna fick ett “Gravid”-resultat 4 dagar tidigt, 82% av kvinnorna 3 dagar tidigt, 90% av kvinnorna två dagar tidigt och 95% av kvinnorna 1 dag tidigt.

    Så om du kan hålla dig en dag till så blir ju testsäkerheten högre. Jag har också läst att om man testar innan beräknad mens så är det viktigare att ta morgonurin.

    Jag testade för tidigt den här gången, mest för att jag räknade fel på dagarna... klantigt... men jag kände mig verkligen gravid och när jag testade en vecka senare så visade testet positivt. (Hade antagligen inte behövt vänta en hel vecka men jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig på jobbet om jag testat positivt på morgonen... )
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Hej!

    Jag testade tre dagar innan bim. Men jag kan ju ha räknat fel för jag testade positivt på morgonen med test från testlagret och sedan under dagen positivt igen med både CB och igen från testlagret. Så antingen så har jag färre dagar mellan mensen än jag trodde eller så hade jag riktigt mkt hormoner i kroppen
  6. 3
    Hej!

    Jag testade tre dagar innan bim. Men jag kan ju ha räknat fel för jag testade positivt på morgonen med test från testlagret och sedan under dagen positivt igen med både CB och igen från testlagret. Så antingen så har jag färre dagar mellan mensen än jag trodde eller så hade jag riktigt mkt hormoner i kroppen
  7. Bf 3/11 -12
    #4
    Som de andra har skrivit så kan man ofta testa ett par dagar före, men det finns risk att hcg-hormonet inte har hunnit stiga tillräckligt för att ge positivt utslag då. Jag testade någon dag efter att mensen borde ha kommit och då var det starkt + direkt.
  8. 4
    Som de andra har skrivit så kan man ofta testa ett par dagar före, men det finns risk att hcg-hormonet inte har hunnit stiga tillräckligt för att ge positivt utslag då. Jag testade någon dag efter att mensen borde ha kommit och då var det starkt + direkt.

Liknande trådar

  1. Hoppas hoppas hon kommer iväg
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 18:05
  2. Jag har sökt jobb!! HOPPAS HOPPAS!!
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 18:59
  3. Ååååh!!! :) Hppas hoppas hoppas!!!
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 14:43
  4. Hoppas, hoppas inte?
    By Sugen på bebis :) in forum Planera för barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 23:02
  5. Ny trend *hoppas, *hoppas..
    By Pippi in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 14:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar