Alternativmedicin (ganska långt)
1201 Januaribarn
  1. Anonym
    #1

    Alternativmedicin (ganska långt)

    Hej, jag skulle vilja ha lite tips och råd från er som har ätit eller äter alternativmedicin under graviditet.

    Jag har haft lite problem med sköldkörteln och binjurarna som jag har ätit olika alternativmediciner för.
    Jag har slutat med dem nu sedan jag blev gravid för jag har inte vågat utan att veta riktigt. Min näringsterapeut och en naturläkare har sagt att jag kan fortsätta med det
    för att det är ingen fara för barnet och det är viktigare än någonsin att jag får i mig det nu.
    Enligt Livsmedlsverkets tips till gravida så ska jag hålla nere dosen jod och dosen A-vitamin men annars så står det inte något speciellt om den typen av tillskott som jag ätit. Det står bara att man ska vara försiktig med alternativmedicin eftersom man inte alltid vet hur det påverkar fostret. Min barnmorska sa bara att jag kunde höra med företaget som tillverkar dem och sen avgöra om jag vågar tro på dem....hmm känns inte som om jag får några klara svar någonstans.
    Jag vill gärna tro på naturläkaren eftersom han kan ju aldrig vilja att något ska hända med barnet. hans rekommendationer var att ta bort en del och fortsätta med resten så han borde ju vara säker på sin sak att det inte skadar fostret. Men jag är ändå så osäker på hur jag ska göra.

    Någon som har erfarenhet av alternativmedicin här?
    det jag har ätit är

    Porcine Thyroide
    Adrecomp
    Tjej vital multivitamin (ska bytas mot mamma vital)
    LipoZym
    AllZym

    Sen är det en hel del extra tillskott av det som redan finns i multivitaminen men jag tänker att jag klarar mig med den dosen som finns i mamma vital i såna fall för att vara säker på att inte överdosera något.

    Jag skulle bli jätteglad för lite faktabaserade åsikter från er för att kanske lättare kunna ta ställning.
    Känner ju att jag inte mår bra nu när jag slutat med dem

    Kram
  2. 1
    Alternativmedicin (ganska långt) Hej, jag skulle vilja ha lite tips och råd från er som har ätit eller äter alternativmedicin under graviditet.

    Jag har haft lite problem med sköldkörteln och binjurarna som jag har ätit olika alternativmediciner för.
    Jag har slutat med dem nu sedan jag blev gravid för jag har inte vågat utan att veta riktigt. Min näringsterapeut och en naturläkare har sagt att jag kan fortsätta med det
    för att det är ingen fara för barnet och det är viktigare än någonsin att jag får i mig det nu.
    Enligt Livsmedlsverkets tips till gravida så ska jag hålla nere dosen jod och dosen A-vitamin men annars så står det inte något speciellt om den typen av tillskott som jag ätit. Det står bara att man ska vara försiktig med alternativmedicin eftersom man inte alltid vet hur det påverkar fostret. Min barnmorska sa bara att jag kunde höra med företaget som tillverkar dem och sen avgöra om jag vågar tro på dem....hmm känns inte som om jag får några klara svar någonstans.
    Jag vill gärna tro på naturläkaren eftersom han kan ju aldrig vilja att något ska hända med barnet. hans rekommendationer var att ta bort en del och fortsätta med resten så han borde ju vara säker på sin sak att det inte skadar fostret. Men jag är ändå så osäker på hur jag ska göra.

    Någon som har erfarenhet av alternativmedicin här?
    det jag har ätit är

    Porcine Thyroide
    Adrecomp
    Tjej vital multivitamin (ska bytas mot mamma vital)
    LipoZym
    AllZym

    Sen är det en hel del extra tillskott av det som redan finns i multivitaminen men jag tänker att jag klarar mig med den dosen som finns i mamma vital i såna fall för att vara säker på att inte överdosera något.

    Jag skulle bli jätteglad för lite faktabaserade åsikter från er för att kanske lättare kunna ta ställning.
    Känner ju att jag inte mår bra nu när jag slutat med dem

    Kram
  3. Bf 3/11 -12
    #2
    Jag kan tyvärr inte råda dig till något, då jag vet mycket lite om dina problem och inte har någon direkt erfarenhet av alternativmedicin. Men se till att du inte får i dig högre halter av något som kan påverka fostret än du behöver. Om din naturläkare säger att det är ok och om du kollar upp det med de tillverkande företagen (som din bm rekommenderade), så kanske du har lättare att ta ställning?

    Vad står det på förpackningarna om graviditet?

    Har du testat akupunktur?

    Hopppas du kan få bättre svar.
  4. 2
    Jag kan tyvärr inte råda dig till något, då jag vet mycket lite om dina problem och inte har någon direkt erfarenhet av alternativmedicin. Men se till att du inte får i dig högre halter av något som kan påverka fostret än du behöver. Om din naturläkare säger att det är ok och om du kollar upp det med de tillverkande företagen (som din bm rekommenderade), så kanske du har lättare att ta ställning?

    Vad står det på förpackningarna om graviditet?

    Har du testat akupunktur?

    Hopppas du kan få bättre svar.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Tack för ditt svar,
    Det står inget på burkarna alls. Men när jag googlar det så kommer det upp fakta om det och där står det att det är ok....

    Har inte testat akupunktur, är otroligt nålrädd
  6. 3
    Tack för ditt svar,
    Det står inget på burkarna alls. Men när jag googlar det så kommer det upp fakta om det och där står det att det är ok....

    Har inte testat akupunktur, är otroligt nålrädd
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Nu råkade jag visst avslöja mitt alias, men så kan det vara ibland
  8. 4
    Nu råkade jag visst avslöja mitt alias, men så kan det vara ibland
  9. Bf 3/1 -12
    #5
    Hihi, det råkade jag också göra tidigare. Det går att be en moderator stänga de inlägg som man glömt göra anonyma.

    Skönt att du hittade info.

    Jag var extremtnålrädd tidigare, men har kommit över det nu. Var tvungen att ta så mycket blodprover och sticka mig med sprutor i magen när vi gjorde ivf.
  10. 5
    Hihi, det råkade jag också göra tidigare. Det går att be en moderator stänga de inlägg som man glömt göra anonyma.

    Skönt att du hittade info.

    Jag var extremtnålrädd tidigare, men har kommit över det nu. Var tvungen att ta så mycket blodprover och sticka mig med sprutor i magen när vi gjorde ivf.
  11. Medlem sedan
    Apr 2007
    #6
    Jaa men det gör inget att det kom fram Jag hoppas på att om det är någon som känner mig på detta forum så håller de tyst tills vi berättar själva att det är bebbe på G Man vill ju gärna vänta de där säkerhetsveckorna innan men säger något. (om man nu kan hålla tyst )

    Ja jag kanske borde komma över min skräck för nålar... men inte idag haha
    malenaspalats.blogg.se
  12. 6
    Jaa men det gör inget att det kom fram Jag hoppas på att om det är någon som känner mig på detta forum så håller de tyst tills vi berättar själva att det är bebbe på G Man vill ju gärna vänta de där säkerhetsveckorna innan men säger något. (om man nu kan hålla tyst )

    Ja jag kanske borde komma över min skräck för nålar... men inte idag haha

Liknande trådar

  1. Alternativmedicin (ganska långt)
    By Anonym in forum _1112 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 16:36
  2. ganska ny här *långt*
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 18:29
  3. Ny här (ganska långt)
    By J med J in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 21:45
  4. Hej ! (ganska långt)
    By En dyster KA in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 11:17
  5. citat ur bok (ganska långt...)
    By B in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-02, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar