Godmorgon!
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Godmorgon!

    Tilde har börjat morgonen med att lukta på en maskros. Helt stilla satt hon i famnen och väntade på den. Gul på näsan blev hon hihi. Sen tog hon den själv och drog upp den till ansiktet, men hon bara la den mot läpparna, hon försökte inte ens käka upp den. Så sött! Och tydligen går det alldeles utmärkt att vinka med en maskros också. *fniss*

    jag skulle haft kameran... vilken härlig sommarbild det hade blivit.
    ~ Tindra 2003 ~
    ~ Eli 2006 ~
    ~ bonusen Alvar 2006 ~
    ~ Tilde 2010 ~

    I wish I was a glow worm
    A glow worm´s never glum
    `Cos how can you be grumpy
    When the sun shines out you bum
  2. 1
    Godmorgon! Tilde har börjat morgonen med att lukta på en maskros. Helt stilla satt hon i famnen och väntade på den. Gul på näsan blev hon hihi. Sen tog hon den själv och drog upp den till ansiktet, men hon bara la den mot läpparna, hon försökte inte ens käka upp den. Så sött! Och tydligen går det alldeles utmärkt att vinka med en maskros också. *fniss*

    jag skulle haft kameran... vilken härlig sommarbild det hade blivit.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Godmorgon

    Vad fint det låter! Jag vet en här som inte hade nöjt sig med att lukta, utan med ett huvud-skak och dregglande mun kastat sig över den som den vore en nygrillad hamburgare!

    Visst är det härligt med sommar. Många solhattstimmar blir det!
  4. 2
    Godmorgon Vad fint det låter! Jag vet en här som inte hade nöjt sig med att lukta, utan med ett huvud-skak och dregglande mun kastat sig över den som den vore en nygrillad hamburgare!

    Visst är det härligt med sommar. Många solhattstimmar blir det!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Hehe de är så gulliga.

    Ja jag är förvånad att hon inte bestämde sig för att slänga sig över den och käka upp den..
    Hon har provat dricka vatten i glas men inte smakat på något annat ätbart än, men det hjälps ju inte - de utforskar ju med munnen.

    Vi utforskar luktandet just nu, passar på hos floristen, på matbutiken och så florerar vi ute på gräsmattan. Det är så sött när de börjar snusa själv sen. Just nu drar hon bara ett djupt andetag, men det är låååångt. Det är ju så spännande.

    Solhatt måste jag ta och fixa. Det har varit smidigt med hjälmmössa hitills men det är ju bra att hå något svalare nu när dte blir så varmt. Tack för påminnelsen!
  6. 3
    Hehe de är så gulliga.

    Ja jag är förvånad att hon inte bestämde sig för att slänga sig över den och käka upp den..
    Hon har provat dricka vatten i glas men inte smakat på något annat ätbart än, men det hjälps ju inte - de utforskar ju med munnen.

    Vi utforskar luktandet just nu, passar på hos floristen, på matbutiken och så florerar vi ute på gräsmattan. Det är så sött när de börjar snusa själv sen. Just nu drar hon bara ett djupt andetag, men det är låååångt. Det är ju så spännande.

    Solhatt måste jag ta och fixa. Det har varit smidigt med hjälmmössa hitills men det är ju bra att hå något svalare nu när dte blir så varmt. Tack för påminnelsen!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    det låter som en helt ljuvlig bild du kunde knäppt, men den är väl i hårddisken på hjärnan?
    Här tar vi just nu ett pass i hoppgungan, en mkt uppskattad leksak. Min lilla H trivs bäst med att kunna se sig omkring. Igår rullade jag en tom vagn mellan dagis och skola medan hon nöjt satt i Ergon och kikade på omvärlden och storasyster.
    De börjar ju bli lite härligt knubbiga och kramgoa nu
  8. 4
    det låter som en helt ljuvlig bild du kunde knäppt, men den är väl i hårddisken på hjärnan?
    Här tar vi just nu ett pass i hoppgungan, en mkt uppskattad leksak. Min lilla H trivs bäst med att kunna se sig omkring. Igår rullade jag en tom vagn mellan dagis och skola medan hon nöjt satt i Ergon och kikade på omvärlden och storasyster.
    De börjar ju bli lite härligt knubbiga och kramgoa nu
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5
    Åh hoppgunga är så roligt! Det hade jag velat haft igen, jag hade det till min största tjej. Men nu är gåstolen det roligaste som finns, så jag tvekar på att Tilde skulle bli nöjd med något annat.

    Knubbigt, tja jag vet inte lite veck är det nog men 5,5 kilo är inte mycket att skryta med här inte. haha. Okey då hon får nästan dubbelhaka när hon lutar hakan mot bröstet.
    När jag ser sånna där små knubbiga gosfisar så vill jag bara klämma på dem.. Avundsjuk, javisst!
  10. 5
    Åh hoppgunga är så roligt! Det hade jag velat haft igen, jag hade det till min största tjej. Men nu är gåstolen det roligaste som finns, så jag tvekar på att Tilde skulle bli nöjd med något annat.

    Knubbigt, tja jag vet inte lite veck är det nog men 5,5 kilo är inte mycket att skryta med här inte. haha. Okey då hon får nästan dubbelhaka när hon lutar hakan mot bröstet.
    När jag ser sånna där små knubbiga gosfisar så vill jag bara klämma på dem.. Avundsjuk, javisst!
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Gåstol är inte fel det heller. Till sonen fick vi låna en "exersaucer", vet inte riktigt hur man ska översätta det. En mackapär där barnet satt och kunde snurra runt med en massa leksaker runt om. Himla ful och himla käck!
    Det kommer nog lite hull ska du se
  12. 6
    Gåstol är inte fel det heller. Till sonen fick vi låna en "exersaucer", vet inte riktigt hur man ska översätta det. En mackapär där barnet satt och kunde snurra runt med en massa leksaker runt om. Himla ful och himla käck!
    Det kommer nog lite hull ska du se
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Åh, vad mysigt det låter
    Vi satt ute och kände på gräset igår eftermiddag när det var alldeles för varmt för att vara nån annanstans än i skuggan där det fläktade lite. Mycket spännande att känna på allting!
  14. 7
    Åh, vad mysigt det låter
    Vi satt ute och kände på gräset igår eftermiddag när det var alldeles för varmt för att vara nån annanstans än i skuggan där det fläktade lite. Mycket spännande att känna på allting!
  15. Medlem sedan
    Apr 2010
    #8
    Åh vad fint! Här hade det aldrig gått då min lilla plutta är nästintill manisk med att stoppa allt i munnen. Lyckas hon inte ta tag i det och dra in det i munnen så kastar hon sig med huvudet på det. Suger sig fast som en mal på golvet eller bordet med jämna mellanrum.
  16. 8
    Åh vad fint! Här hade det aldrig gått då min lilla plutta är nästintill manisk med att stoppa allt i munnen. Lyckas hon inte ta tag i det och dra in det i munnen så kastar hon sig med huvudet på det. Suger sig fast som en mal på golvet eller bordet med jämna mellanrum.

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar