Tånaglar *ÄCKELVARNING*
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Tånaglar *ÄCKELVARNING*

    Läs inte det här om ni är känsliga

    Alltså mina tånaglar. Stortånaglarna rättare bestämt, de är så jäkla äckliga. De har dött och ska nog ramla av men kan de inte göra det nån gång då? Nu sitter de bara där och är gulblå och så jäkla skitäckliga, det blöder lite under dem och rinner ut på sidorna och så också. Det går inget ont alls, men det är så förbannat äckligt och vidrigt. Det känns ju inte så lockande att gå barfota och visa upp äckleriet heller.

    Jag gissar att det gör ont som satan att dra bort dem , men vad störigt det här är. RAMLA AV TÅNAGELJÄVLAR!!!!!!!!
    Be the change that you want to see in this world!

    Ninjapower mot bröstcancer!

    Spenatmammans blogg
  2. 1
    Tånaglar *ÄCKELVARNING* Läs inte det här om ni är känsliga

    Alltså mina tånaglar. Stortånaglarna rättare bestämt, de är så jäkla äckliga. De har dött och ska nog ramla av men kan de inte göra det nån gång då? Nu sitter de bara där och är gulblå och så jäkla skitäckliga, det blöder lite under dem och rinner ut på sidorna och så också. Det går inget ont alls, men det är så förbannat äckligt och vidrigt. Det känns ju inte så lockande att gå barfota och visa upp äckleriet heller.

    Jag gissar att det gör ont som satan att dra bort dem , men vad störigt det här är. RAMLA AV TÅNAGELJÄVLAR!!!!!!!!
  3. Medlem sedan
    Jun 2005
    #2
    Går det inte att vicka av dem?

    i väntan på att de ska ramla av så måla dem i nåt färglatt så att du slipper se dem tråkigt gröngula!
  4. 2
    Går det inte att vicka av dem?

    i väntan på att de ska ramla av så måla dem i nåt färglatt så att du slipper se dem tråkigt gröngula!
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Vågar jag det? De är så jäkla äckliga . Skulle kunna måla dem men de ser liksom så äckliga ut där de hänger lite på sned och äh jag vet inte. De är skitäckliga bara. Dö naglar dö! (eller döda är de ju redan, men dra åt h-e då )
  6. 3
    Vågar jag det? De är så jäkla äckliga . Skulle kunna måla dem men de ser liksom så äckliga ut där de hänger lite på sned och äh jag vet inte. De är skitäckliga bara. Dö naglar dö! (eller döda är de ju redan, men dra åt h-e då )
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Jag har väldigt fula tumnaglar, har alltid haft. Det är nog nåt ärftligt för pappa och farmor har likadana. De växer liksom som två olika naglar med en ful rand i mitten. För några månader sen fick jag in nån skit under ena nageln och det blev en äcklig infektion och hela nageln dog! Det var gul och ful och sprucken. Till slut satt den så löst att jag kunde rycka loss den! Så nu har jag en halv liten ful tumnagel på utväxt! Funderar på att måla den cerise!
  8. 4
    Jag har väldigt fula tumnaglar, har alltid haft. Det är nog nåt ärftligt för pappa och farmor har likadana. De växer liksom som två olika naglar med en ful rand i mitten. För några månader sen fick jag in nån skit under ena nageln och det blev en äcklig infektion och hela nageln dog! Det var gul och ful och sprucken. Till slut satt den så löst att jag kunde rycka loss den! Så nu har jag en halv liten ful tumnagel på utväxt! Funderar på att måla den cerise!
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Åh vi är äckel-nagel-kompisar du och jag Levia . Måla den kanske.... i guld?
  10. 5
    Åh vi är äckel-nagel-kompisar du och jag Levia . Måla den kanske.... i guld?
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    Åååå jag kan inte låta bli att skratta, förlåt men jag skrattar inte åt dig utan med dig!
    Tejpa över skiten med sjukhustejp, du vet sån där vit tejp så slipper du se skiten iaf.
  12. 6
    Åååå jag kan inte låta bli att skratta, förlåt men jag skrattar inte åt dig utan med dig!
    Tejpa över skiten med sjukhustejp, du vet sån där vit tejp så slipper du se skiten iaf.
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Tanken har slagit mig MEN vad händer när jag tar loss tejpen? Rycker jag av naglarna då och dör av smärta eller vad? Ingen vet. Jag vågar inte testa . Jag har gått med strumpor på mig hela tiden i flera dagar här nu för jag vill inte se äcklandet, men jag måste ju byta ibland
  14. 7
    Tanken har slagit mig MEN vad händer när jag tar loss tejpen? Rycker jag av naglarna då och dör av smärta eller vad? Ingen vet. Jag vågar inte testa . Jag har gått med strumpor på mig hela tiden i flera dagar här nu för jag vill inte se äcklandet, men jag måste ju byta ibland
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Ska nog måla bara den i guld liksom, för att riktigt framhäva den lilla knöckliga saken =)
  16. 8
    Ska nog måla bara den i guld liksom, för att riktigt framhäva den lilla knöckliga saken =)
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Man ska vara stolt över sina fula naglar *nickar förnumstigt*
  18. 9
    Man ska vara stolt över sina fula naglar *nickar förnumstigt*
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Håller med såklart! :-)
  20. 10
    Håller med såklart! :-)
  21. Medlem sedan
    Feb 2001
    #11
    Sonen har gått med en sån äckelnagel på långfingret efter att ha klämt fingret i bildörren. För två veckor sedan var de på badhuset här hemma. Nageln var intejpad i kompress och sjukhustejp. Och hade lossnat under badet. Som tur var för alla andra såg sonen att detta var på gång och tog bort förband plus nagel och slängde den i papperskorgen.

    Men han gick nog med den i ca 2 månader innan detta inträffade.

    Vet inte om ett fotbad kan hjälpa men det löser ju upp hud som sitter på kanten och då kanske det lossnar lättare.
  22. 11
    Sonen har gått med en sån äckelnagel på långfingret efter att ha klämt fingret i bildörren. För två veckor sedan var de på badhuset här hemma. Nageln var intejpad i kompress och sjukhustejp. Och hade lossnat under badet. Som tur var för alla andra såg sonen att detta var på gång och tog bort förband plus nagel och slängde den i papperskorgen.

    Men han gick nog med den i ca 2 månader innan detta inträffade.

    Vet inte om ett fotbad kan hjälpa men det löser ju upp hud som sitter på kanten och då kanske det lossnar lättare.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Jag är expert

    på att slå i mina tår i saker och tappa saker på tårna och mister nån tånagel varje år och direkt dom blir lös kör jag med ett långt fotbad sedan pillar jag lös den

    även om det skulle göra lite ont om den sitter kvar någonstans är det ändå mindre ont än att gå med en halvdöd som infekteras

    hoppas det löser sig snabbt för dig
  24. 12
    Jag är expert på att slå i mina tår i saker och tappa saker på tårna och mister nån tånagel varje år och direkt dom blir lös kör jag med ett långt fotbad sedan pillar jag lös den

    även om det skulle göra lite ont om den sitter kvar någonstans är det ändå mindre ont än att gå med en halvdöd som infekteras

    hoppas det löser sig snabbt för dig
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Ja jag ska nog bada fötterna oftare. Då kanske de lossnar. Lite småläbbigt om det händer i simhallen förresten, tur att sonen märkte det
  26. 13
    Ja jag ska nog bada fötterna oftare. Då kanske de lossnar. Lite småläbbigt om det händer i simhallen förresten, tur att sonen märkte det
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    Uuuuuh du är ju sjukt modig som pillar loss den! Galna kvinna!

    Jag känner inte av dem ett dugg ändå, annars hade jag nog fått göra nåt drastiskt.... men jag ska bada lite här varje dag så kanske de trillar bort. En sitter lite i ena hörnet men den andra sitter nog bara fast i kanterna tror jag.
  28. 14
    Uuuuuh du är ju sjukt modig som pillar loss den! Galna kvinna!

    Jag känner inte av dem ett dugg ändå, annars hade jag nog fått göra nåt drastiskt.... men jag ska bada lite här varje dag så kanske de trillar bort. En sitter lite i ena hörnet men den andra sitter nog bara fast i kanterna tror jag.
  29. Medlem sedan
    Nov 2001
    #15

    Ibland tar jag saxen

    och klipper bort bitar av nageln där det har släppt då samlas inte så mycket där under heller och det torkar själva ytan och oftast torkar det då bättre längre in också.

    men sedan är jag en sådan där människa som har svårt att låta sårskorpor och annat som gör ont vara så pilla bort nageln är en av galen skaperna jag gör
  30. 15
    Ibland tar jag saxen och klipper bort bitar av nageln där det har släppt då samlas inte så mycket där under heller och det torkar själva ytan och oftast torkar det då bättre längre in också.

    men sedan är jag en sådan där människa som har svårt att låta sårskorpor och annat som gör ont vara så pilla bort nageln är en av galen skaperna jag gör
  31. Medlem sedan
    Feb 2001
    #16
    Ja jag bara : "Oj vem har du lärt dig sånt av? Och han bara: "Dig mamma."

    Med tanke på vad jag och sonen gått igenom så kändes det toppen att jag fick kredit för något plus att han medvetet insåg hur äckligt en sån sak skulle vara om den kom flytande mot honom själv.
  32. 16
    Ja jag bara : "Oj vem har du lärt dig sånt av? Och han bara: "Dig mamma."

    Med tanke på vad jag och sonen gått igenom så kändes det toppen att jag fick kredit för något plus att han medvetet insåg hur äckligt en sån sak skulle vara om den kom flytande mot honom själv.
  33. Medlem sedan
    May 2009
    #17
    Sårskorpor och finnar och sånt klarar jag av men detta är bara för äckligt. Men det var ett bra tips, jag ska nog klippa lite upptill...
  34. 17
    Sårskorpor och finnar och sånt klarar jag av men detta är bara för äckligt. Men det var ett bra tips, jag ska nog klippa lite upptill...
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18

    man får ta det i små steg

    ett annat tips är att vrida precis som med en lös tand så vrider man lite och liksom vickar bort den tillslut då de mesta släppt från huden.

    dottern tog massa emlakräm under sin nagel då hon skulle rycka den och enligt henne var det i alla fall bättre än då läkarna tvångsdrog en tånagel 3 bedövningssprutor in i tån var bland de värsta hon gjort då gör hon det hellre själv
  36. 18
    man får ta det i små steg ett annat tips är att vrida precis som med en lös tand så vrider man lite och liksom vickar bort den tillslut då de mesta släppt från huden.

    dottern tog massa emlakräm under sin nagel då hon skulle rycka den och enligt henne var det i alla fall bättre än då läkarna tvångsdrog en tånagel 3 bedövningssprutor in i tån var bland de värsta hon gjort då gör hon det hellre själv
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19
    vad har du gjort med dem????? brrr....låter läbbigt. på med silvertejp!!!!!!!
  38. 19
    vad har du gjort med dem????? brrr....låter läbbigt. på med silvertejp!!!!!!!

Liknande trådar

  1. Rulliga tånaglar
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 14:29
  2. ang tånaglar...
    By -jenna- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 09:54
  3. Nu har jag målat 40 tånaglar och 40..
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 20:53
  4. Tånaglar???
    By FruFilur in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 14:04
  5. Tånaglar som skivar sig
    By Gunilla in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 12:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar