I 1½ år fick vi ha våran pojke hos oss
Änglabarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    I 1½ år fick vi ha våran pojke hos oss

    Är ny medlem och vill bara skriva av mig lite.

    I slutet av nov 2010 förlorade vi våran pojke.

    Han blev 1½ år, han har aldrig varit sjuk och så helt plötsligt en morgon skriker han till, krampar och blir sen livlös som en trasdocka.
    Jag gråter medans jag skriver för jag fattar fortfarande inte att jag aldrig ska få hålla om honom igen, känna hans doft och pussa honom på kinden.
    Allt gick så fruktansvärt fort, ambulansen hann precis komma innan han började sakta av i andningen.

    Det var en missbildning även kallad smultronmärke som han hade på sämsta tänkbara ställe i huvudet, denna brast, orsakade en blödning, han fick ett enormt tryck mot hjärnan, blev medvetslös. Klarade inte operationen på Lunds barnsjukhus.

    Han var vårt första barn och nu väntar vi vårt andra barn i okt.
    Men det är med mycket blandade känslor.

    Kram
  2. 1
    I 1½ år fick vi ha våran pojke hos oss Är ny medlem och vill bara skriva av mig lite.

    I slutet av nov 2010 förlorade vi våran pojke.

    Han blev 1½ år, han har aldrig varit sjuk och så helt plötsligt en morgon skriker han till, krampar och blir sen livlös som en trasdocka.
    Jag gråter medans jag skriver för jag fattar fortfarande inte att jag aldrig ska få hålla om honom igen, känna hans doft och pussa honom på kinden.
    Allt gick så fruktansvärt fort, ambulansen hann precis komma innan han började sakta av i andningen.

    Det var en missbildning även kallad smultronmärke som han hade på sämsta tänkbara ställe i huvudet, denna brast, orsakade en blödning, han fick ett enormt tryck mot hjärnan, blev medvetslös. Klarade inte operationen på Lunds barnsjukhus.

    Han var vårt första barn och nu väntar vi vårt andra barn i okt.
    Men det är med mycket blandade känslor.

    Kram
  3. Annam.4
    #2
    Jag vet inte vad jag ska skriva...
    Jag är så ledsen för er skull! Sådant ska inte behöva hända, ingen mamma eller pappa skulle nånsin behöva förlora sitt lilla barn...

    Jag vill ändå säga att det är bra att du hittat hit in till oss! Det är inte alltid så mycket fart här, men här finns föräldrar som lyssnar och stöttar när man behöver skriva av sig. Och trots att vi förlorat våra barn på olika vis så har vi alla varit där. Mitt i sorg och kaos och smärta. Här är vi många som förstår.


    Många kramar från Anna, med 3 barn på jorden och lilla Hanna i Himlen
  4. 2
    Jag vet inte vad jag ska skriva...
    Jag är så ledsen för er skull! Sådant ska inte behöva hända, ingen mamma eller pappa skulle nånsin behöva förlora sitt lilla barn...

    Jag vill ändå säga att det är bra att du hittat hit in till oss! Det är inte alltid så mycket fart här, men här finns föräldrar som lyssnar och stöttar när man behöver skriva av sig. Och trots att vi förlorat våra barn på olika vis så har vi alla varit där. Mitt i sorg och kaos och smärta. Här är vi många som förstår.


    Många kramar från Anna, med 3 barn på jorden och lilla Hanna i Himlen
  5. Medlem sedan
    May 2011
    #3
    Jag vet inte vad jag ska skriva...
    Jag är så ledsen för er skull! Sådant ska inte behöva hända, ingen mamma eller pappa skulle nånsin behöva förlora sitt lilla barn...

    Jag vill ändå säga att det är bra att du hittat hit in till oss! Det är inte alltid så mycket fart här, men här finns föräldrar som lyssnar och stöttar när man behöver skriva av sig. Och trots att vi förlorat våra barn på olika vis så har vi alla varit där. Mitt i sorg och kaos och smärta. Här är vi många som förstår.


    Många kramar från Anna, med 3 barn på jorden och lilla Hanna i Himlen
    Tack Anna för ditt fina svar. Jag är ledsen för att du mist din Hanna. Livet är orättvist, man ska inte överleva sina barn. Det känns skönt att vara bland människor som vet hur det känns, som förstår.

    När jag var på försäkringskassan för att tala om ev arbetsträning så ville hon att jag skulle berätta hur jag mådde. Jag bröt ihop naturligtvis. Som tur var så hade jag min sambo med. Handläggaren försökte "hela registret" på mig, antigen ge mig skuldkänslor för att jag gick hemma el att hon låtsades förstå.
    Min sambo har själv haft många duster med FK genom en ryggskada så ett tips till er som ska till FK, ta med en god vän eller spela in mötet på band för OM det skulle bli problem och ni inte kommer överens med er handläggare så står ord mot ord.
    Och man orkar inte kämpa mot FK när man är mitt i en sorg.
    Varma kramar
  6. 3
    Jag vet inte vad jag ska skriva...
    Jag är så ledsen för er skull! Sådant ska inte behöva hända, ingen mamma eller pappa skulle nånsin behöva förlora sitt lilla barn...

    Jag vill ändå säga att det är bra att du hittat hit in till oss! Det är inte alltid så mycket fart här, men här finns föräldrar som lyssnar och stöttar när man behöver skriva av sig. Och trots att vi förlorat våra barn på olika vis så har vi alla varit där. Mitt i sorg och kaos och smärta. Här är vi många som förstår.


    Många kramar från Anna, med 3 barn på jorden och lilla Hanna i Himlen
    Tack Anna för ditt fina svar. Jag är ledsen för att du mist din Hanna. Livet är orättvist, man ska inte överleva sina barn. Det känns skönt att vara bland människor som vet hur det känns, som förstår.

    När jag var på försäkringskassan för att tala om ev arbetsträning så ville hon att jag skulle berätta hur jag mådde. Jag bröt ihop naturligtvis. Som tur var så hade jag min sambo med. Handläggaren försökte "hela registret" på mig, antigen ge mig skuldkänslor för att jag gick hemma el att hon låtsades förstå.
    Min sambo har själv haft många duster med FK genom en ryggskada så ett tips till er som ska till FK, ta med en god vän eller spela in mötet på band för OM det skulle bli problem och ni inte kommer överens med er handläggare så står ord mot ord.
    Och man orkar inte kämpa mot FK när man är mitt i en sorg.
    Varma kramar
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    men oj,vet inte riktigt vad jag ska skriva....gråter när jag läser ditt inlägg.

    Välkommen hit,här finns alla med olika erfarenheter och förståelse .
    Hoppas du kan må någorlunda bra i graviditeten,vet hur jobbigt det kan vara !
    Många blandade känslor.

    /Xaramia ,mamma till 4 underbara killar och en liten liten Ängladotter i himlen
  8. 4
    men oj,vet inte riktigt vad jag ska skriva....gråter när jag läser ditt inlägg.

    Välkommen hit,här finns alla med olika erfarenheter och förståelse .
    Hoppas du kan må någorlunda bra i graviditeten,vet hur jobbigt det kan vara !
    Många blandade känslor.

    /Xaramia ,mamma till 4 underbara killar och en liten liten Ängladotter i himlen
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5
    Vill bara skicka massa styrka till er. Jag har inga bra ord, men det är lika jobbigt som alltid att välkomna nya in till den här gruppen.

    Kramar
  10. 5
    Vill bara skicka massa styrka till er. Jag har inga bra ord, men det är lika jobbigt som alltid att välkomna nya in till den här gruppen.

    Kramar
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Ojojoj, förstår att allt är supersvårt! Ett förfärligt sätt att förlora ett barn på och att vänta nästa barn är alltid en pärs. Jag har en dotter som är lite äldre än din lille kille o har mycket lätt att sätta mig in i vanmakten över att du inte få hålla honom mer.

    Håller tummarna att allt dock går enligt planerna o att det snart är oktober så du får en liten gosunge att krama på igen. Med tiden så bleknar sorgen, även om den alltid finns som ett hål i hjärtat.

    Många kramar till dig!
  12. 6
    Ojojoj, förstår att allt är supersvårt! Ett förfärligt sätt att förlora ett barn på och att vänta nästa barn är alltid en pärs. Jag har en dotter som är lite äldre än din lille kille o har mycket lätt att sätta mig in i vanmakten över att du inte få hålla honom mer.

    Håller tummarna att allt dock går enligt planerna o att det snart är oktober så du får en liten gosunge att krama på igen. Med tiden så bleknar sorgen, även om den alltid finns som ett hål i hjärtat.

    Många kramar till dig!

Liknande trådar

  1. Ni som fick en pojke
    By anonymt namn in forum Många barn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:53
  2. Vi fick en POJKE!
    By kattmamman in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 14:53
  3. Vi fick en Pojke!
    By Weezy in forum _0605 Majbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-05-21, 12:38
  4. Jag fick en pojke..
    By missan36 in forum Förlossning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 06:51
  5. Jag fick en pojke..
    By missan36 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 10:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar