BABYPUDER!!!
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    BABYPUDER!!!

    Inte till babyn alltså... Köpte innan dottern föddes men använde aldrig men nu kom jag på att när jag i min ungdom jobbade i hemtjänsten på somrarna så pudrade vi tjocka tanter under brösten och i ljumskarna. Och mitt största problem just nu är denna eld som brinner mellan mina lår. En blandning av svett och lite extra flytningar och så vätskefyllda feta lår som gnider mot varandra. Ljumskarna är också ilsket röda. Men idag kom jag på att jag ju kan pudra mig!!! Och ikväll har jag gått med mina haremsbyxor utan att få skav! Underbart!!

    Så dagens tips till er tjocka kvinnor med ökad kroppsvätskeproduktion: BABYPUDER!!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  2. 1
    BABYPUDER!!! Inte till babyn alltså... Köpte innan dottern föddes men använde aldrig men nu kom jag på att när jag i min ungdom jobbade i hemtjänsten på somrarna så pudrade vi tjocka tanter under brösten och i ljumskarna. Och mitt största problem just nu är denna eld som brinner mellan mina lår. En blandning av svett och lite extra flytningar och så vätskefyllda feta lår som gnider mot varandra. Ljumskarna är också ilsket röda. Men idag kom jag på att jag ju kan pudra mig!!! Och ikväll har jag gått med mina haremsbyxor utan att få skav! Underbart!!

    Så dagens tips till er tjocka kvinnor med ökad kroppsvätskeproduktion: BABYPUDER!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Åh vilken bra idé! Den lär jag behöva, jag får vanligtvis väldigt lätt infanterield mellan låren så det blir ju förmodligen inte bättre den här sommaren
  4. 2
    Åh vilken bra idé! Den lär jag behöva, jag får vanligtvis väldigt lätt infanterield mellan låren så det blir ju förmodligen inte bättre den här sommaren
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Ja jag vet!!!!! Jag blev helt lycklig när jag kom på det!! Nu kan man ha kjol utan leggins i sommar!!
  6. 3
    Ja jag vet!!!!! Jag blev helt lycklig när jag kom på det!! Nu kan man ha kjol utan leggins i sommar!!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Hahaha Känner också igen det från äldreboendet jag jobbat på på sommaren. Men det är ju klockrent om man får problem med fukt i vecken.... Jag kan märka att det blir lite svettigt mellan magen och brösten.

    Jag kan meddela att jag nu väger lika mycket som jag gjort vid förlossningen de andra två gångerna! Fick jag reda på hos BM härom dagen. Magen är lite större än förra gången, ligger lite över kurvan denna gång och låg lite under förra gången, så det är inte den som gör alla extra kilon.....
  8. 4
    Hahaha Känner också igen det från äldreboendet jag jobbat på på sommaren. Men det är ju klockrent om man får problem med fukt i vecken.... Jag kan märka att det blir lite svettigt mellan magen och brösten.

    Jag kan meddela att jag nu väger lika mycket som jag gjort vid förlossningen de andra två gångerna! Fick jag reda på hos BM härom dagen. Magen är lite större än förra gången, ligger lite över kurvan denna gång och låg lite under förra gången, så det är inte den som gör alla extra kilon.....
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Tillagt på dagens inköpslista

    Idag handlar vi alltså..höhö... :
    babypuder
    choklad
    våtservetter
    stödstrumpor
    halskedja till förlovningsringen
    mer järntabletter

    Jag känner mig som en hollywoodmamma med den inköpslistan - glamouren bara sprudlar ur öronen på mig.
  10. 5
    Tillagt på dagens inköpslista

    Idag handlar vi alltså..höhö... :
    babypuder
    choklad
    våtservetter
    stödstrumpor
    halskedja till förlovningsringen
    mer järntabletter

    Jag känner mig som en hollywoodmamma med den inköpslistan - glamouren bara sprudlar ur öronen på mig.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6
    *pssst* det funkar lika bra med potatismjöl som babypuder i hudveck om du tycker att potatismjöl känns lyxigare än babypuder *S*
  12. 6
    *pssst* det funkar lika bra med potatismjöl som babypuder i hudveck om du tycker att potatismjöl känns lyxigare än babypuder *S*
  13. Medlem sedan
    Mar 2011
    #7
    Åh, vilket bra tips! TACK!!!
  14. 7
    Åh, vilket bra tips! TACK!!!
  15. Medlem sedan
    Mar 2007
    #8
    Ser framför mig hur jag struttar runt med potatismjöl mellan låren, så går vattnet, och det blir... klister!
  16. 8
    Ser framför mig hur jag struttar runt med potatismjöl mellan låren, så går vattnet, och det blir... klister!
  17. Medlem sedan
    Sep 2006
    #9
    *asg* tror inte det... för du har nog mer vatten än vad som skulle behövas för den riktiga klisterkänslan MEN..de på förlossningen kanske skulle bli förvånade över att hitta potatismjölsredning... DÄR!!

    fast dom har nog sett ganska mycket förståss *S*
  18. 9
    *asg* tror inte det... för du har nog mer vatten än vad som skulle behövas för den riktiga klisterkänslan MEN..de på förlossningen kanske skulle bli förvånade över att hitta potatismjölsredning... DÄR!!

    fast dom har nog sett ganska mycket förståss *S*
  19. Medlem sedan
    Oct 2005
    #10
    Sitter på jobbet och gör tråkiga saker får mig ett rejält skratt... Tack!
  20. 10
    Sitter på jobbet och gör tråkiga saker får mig ett rejält skratt... Tack!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar