Blivit ännu mer illamående
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Blivit ännu mer illamående

    Jag har varit lite smått illamående under hela graviditeten, men nu när jag då är i vecka 14 så har illamåendet blivit ännu värre. Jag kräks bara ytterst lite vissa mornar, men mår fruktansvärt illa nästan hela dagen. Varför så här? Illamåendet ska ju avta, inte bli värre. Vad kan man göra?
  2. 1
    Blivit ännu mer illamående Jag har varit lite smått illamående under hela graviditeten, men nu när jag då är i vecka 14 så har illamåendet blivit ännu värre. Jag kräks bara ytterst lite vissa mornar, men mår fruktansvärt illa nästan hela dagen. Varför så här? Illamåendet ska ju avta, inte bli värre. Vad kan man göra?
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Det där med illamåendet kan ju gå lite i perioder. Så har det varit för mig båda mina graviditeter iaf. Olika omständigheter kan ju spela in. Vid min första graviditet blev det mycket värre runt v14 just.. men det var för att jag kom in i en väldigt tuff period i plugget just då.

    Denna graviditet har jag bara kommit till v13 men det har varit väldigt svängigt. Egentligen har illamåendet gått över men sen kommer det där som ett brev på posten när jag sovit dåligt eller vet att det är mycket på jobbet.
  4. 2
    Det där med illamåendet kan ju gå lite i perioder. Så har det varit för mig båda mina graviditeter iaf. Olika omständigheter kan ju spela in. Vid min första graviditet blev det mycket värre runt v14 just.. men det var för att jag kom in i en väldigt tuff period i plugget just då.

    Denna graviditet har jag bara kommit till v13 men det har varit väldigt svängigt. Egentligen har illamåendet gått över men sen kommer det där som ett brev på posten när jag sovit dåligt eller vet att det är mycket på jobbet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    plus att de gånger jag kräkts i denna grav och förra har varit senare i graviditeten och som du säger, lite på mornarna. Men konstant illamående hela dagarna känner jag igen.
  6. 3
    plus att de gånger jag kräkts i denna grav och förra har varit senare i graviditeten och som du säger, lite på mornarna. Men konstant illamående hela dagarna känner jag igen.
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Tack för ditt svar. Ja, jag mår ju också helt klart sämre när jag stressar. Men det konstanta illamåendet är kvar trots att jag tar det lugnt. Det kanske är en flicka denna gång :-)
  8. 4
    Tack för ditt svar. Ja, jag mår ju också helt klart sämre när jag stressar. Men det konstanta illamåendet är kvar trots att jag tar det lugnt. Det kanske är en flicka denna gång :-)
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Jag mådde sjukt illa tom v 11 men kräktes inte. Sen fick jag en smekmånad över påsk då jag nästan mådde som vanligt. Efter det har jag börjat må illa igen och dessutom kräkts, mår egentligen mindre illa än tidigare men är så lätthulkad så maten kommer upp ändå, svårt att förklara. Men jag tycker mig skönja en bättring så hoppet lever :-) Är i v 14 nu förresten.
  10. 5
    Jag mådde sjukt illa tom v 11 men kräktes inte. Sen fick jag en smekmånad över påsk då jag nästan mådde som vanligt. Efter det har jag börjat må illa igen och dessutom kräkts, mår egentligen mindre illa än tidigare men är så lätthulkad så maten kommer upp ändå, svårt att förklara. Men jag tycker mig skönja en bättring så hoppet lever :-) Är i v 14 nu förresten.
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    Jag tycker också att det bara blir värre och värre... men jag är bara i vecka 11+0 så det kanske är att vänta för mig. Jag tog upp det med läkaren i måndags och har sedan dess ätit Lergigan Comp (fler här i forumet gör det), det kanske kan hjälpa dig också? Jag mår också illa hela dagarna och brukade kräkas innan jag fick medicinen. Sea band på apoteket hjälpte mig i min första graviditet (fast jag trodde verkligen inte på det!) men det räcker inte den här gången :-)

    Hoppas du mår bättre snart!
  12. 6
    Jag tycker också att det bara blir värre och värre... men jag är bara i vecka 11+0 så det kanske är att vänta för mig. Jag tog upp det med läkaren i måndags och har sedan dess ätit Lergigan Comp (fler här i forumet gör det), det kanske kan hjälpa dig också? Jag mår också illa hela dagarna och brukade kräkas innan jag fick medicinen. Sea band på apoteket hjälpte mig i min första graviditet (fast jag trodde verkligen inte på det!) men det räcker inte den här gången :-)

    Hoppas du mår bättre snart!
  13. Medlem sedan
    Mar 2011
    #7
    jag är i v 13+ 1 idag och mitt illamående har också blivit värre, det började bli värre från v11 och då sa min barnmorska åt mig att äta Postafen regelbundet och det hjälper relativit mycket faktiskt.
  14. 7
    jag är i v 13+ 1 idag och mitt illamående har också blivit värre, det började bli värre från v11 och då sa min barnmorska åt mig att äta Postafen regelbundet och det hjälper relativit mycket faktiskt.
  15. Medlem sedan
    Apr 2010
    #8
    För mig har det varit rätt så lugnt under hela denna grav. Men nu i vecka 14 har det bara blivit värre och värre. Och så har man en unge hemma som sk byta blöjas på.. Ja ni kan ju tänka er hur det slutar :P Nä fy fan!
  16. 8
    För mig har det varit rätt så lugnt under hela denna grav. Men nu i vecka 14 har det bara blivit värre och värre. Och så har man en unge hemma som sk byta blöjas på.. Ja ni kan ju tänka er hur det slutar :P Nä fy fan!
  17. Medlem sedan
    Mar 2011
    #9
    Ja, hos oss så får pappan byta blöja när han är hemma
  18. 9
    Ja, hos oss så får pappan byta blöja när han är hemma

Liknande trådar

  1. Illamående / inte illamående
    By Holmeen in forum _1211 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 16:25
  2. Ngn som blivit av med illamående i v14?
    By lillefötter in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 10:40
  3. Det har inte blivit någon promenad ännu
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 20:21
  4. nyss blivit kontaktad av ännu
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 11:07
  5. Har ni blivit virriga ännu?
    By _Diana_ in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 12:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar