Vaxning...?
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Vaxning...?

    Hej alla goa gravida kvinnor!

    Vad kan vara mer underbart än vår och att vara gravid Njuter...!!!!!

    Jag har funderat lite och vänder mig nu till er som varit i den här sitsen tidigare.. Lite intim fråga men frågar man inte får man ju inga svar heller!

    Jag brukar alltid raka mig där nere och tänkte hur det blir efter förlossningen. (Förresten, ser man ens vad man har mellan benen i slutet av graviditeten pga. den stora magen?!) Jag har svårt för att ha hår mellan benen då jag tycker att det kliar och är allmänt störande.... och efter förlossningen kommer man inte vilja röra det området på ett bra tag... vad jag har förstått... och hur ska detta gå, då kommer ju smärtan bli ännu värre med massa hår.... hmm.... Ska man vaxa sig innan? Det är någon jag aldrig gjort...så det skulle kännas konstigt att gå och göra det med en stor mage i luften! Haha.... Vilket problem man kan ha....
    Vad säger ni???
  2. 1
    Vaxning...? Hej alla goa gravida kvinnor!

    Vad kan vara mer underbart än vår och att vara gravid Njuter...!!!!!

    Jag har funderat lite och vänder mig nu till er som varit i den här sitsen tidigare.. Lite intim fråga men frågar man inte får man ju inga svar heller!

    Jag brukar alltid raka mig där nere och tänkte hur det blir efter förlossningen. (Förresten, ser man ens vad man har mellan benen i slutet av graviditeten pga. den stora magen?!) Jag har svårt för att ha hår mellan benen då jag tycker att det kliar och är allmänt störande.... och efter förlossningen kommer man inte vilja röra det området på ett bra tag... vad jag har förstått... och hur ska detta gå, då kommer ju smärtan bli ännu värre med massa hår.... hmm.... Ska man vaxa sig innan? Det är någon jag aldrig gjort...så det skulle kännas konstigt att gå och göra det med en stor mage i luften! Haha.... Vilket problem man kan ha....
    Vad säger ni???
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    alltså... så här... sista tiden när jag var gravid förra gången, hade jag ingen kontakt överhuvdtaget med mina ljumskar
    Jag hade grymma planer på att raka benen och att be mannen frissa krysset och så där, för jag hade hört sååå många historier om att de rakade på BB och att de inte gjorde det snyggt och så där.
    De rakade inte på BB kan jag säga och när sammandragningarna väl satte igång så skiter man fullständigt i sina håriga ben, okej!?!
    Inte för att det gjorde så sjukt ont att föda barn, utan för att kroppen är fullt upptagen med "annat"... så... min slutledning är att du får fundera själv hur du vill göra, är det så att det är superviktigt för dig att intimhygiena dig med rakning, be mannen hjälpa till, annars, strunta i det.
  4. 2
    alltså... så här... sista tiden när jag var gravid förra gången, hade jag ingen kontakt överhuvdtaget med mina ljumskar
    Jag hade grymma planer på att raka benen och att be mannen frissa krysset och så där, för jag hade hört sååå många historier om att de rakade på BB och att de inte gjorde det snyggt och så där.
    De rakade inte på BB kan jag säga och när sammandragningarna väl satte igång så skiter man fullständigt i sina håriga ben, okej!?!
    Inte för att det gjorde så sjukt ont att föda barn, utan för att kroppen är fullt upptagen med "annat"... så... min slutledning är att du får fundera själv hur du vill göra, är det så att det är superviktigt för dig att intimhygiena dig med rakning, be mannen hjälpa till, annars, strunta i det.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3
    Jag har vaxat mig förut men det var ett tag sedan nu.
    Jag kommer göra så att jag rakar med hyvel så gott det går, under graviditeten. Efter förlossningen så är ändå håret det sista man tänker på och sen när man känner sig någorlunda återställd där nere så får man väl frissa till sig då.
  6. 3
    Jag har vaxat mig förut men det var ett tag sedan nu.
    Jag kommer göra så att jag rakar med hyvel så gott det går, under graviditeten. Efter förlossningen så är ändå håret det sista man tänker på och sen när man känner sig någorlunda återställd där nere så får man väl frissa till sig då.
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Haha..okej!

    Nä klart man inte bryr sig just då hur man ser ut egentligen. Allt man vill är att smärtan ska gå över och bebben ska komma ut hel och frisk... men tja...vi får väl se hur det blir med rakning m.m.... tack för era svar!

    Ha en skön fredag!
  8. 4
    Haha..okej!

    Nä klart man inte bryr sig just då hur man ser ut egentligen. Allt man vill är att smärtan ska gå över och bebben ska komma ut hel och frisk... men tja...vi får väl se hur det blir med rakning m.m.... tack för era svar!

    Ha en skön fredag!
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Jag tänker så här...

    att vaxa sig innan förlossning är väl ok om man nu vill de, men att raka och sånt efteråt innebär stor infektionsrisk!!

    Eftersom jag jobbat inom förlossningen många år har jag sett många kvinnors underliv...
    Å vääääääldigt många är rakade. Helt eller delvis.

    Å för förlossningens skull har det absolut ingen betydelse, varken barnmorska, undersköterska, läkare eller annan personal bryr sig om hur någon ser ut "där nere".

    Men tänk på infektionsrisken!!
    man har ont, man kan va sydd, man har avslag, och man behöver itne göra sig attraktiv för nån annan på ett tag

    Men med benen är de ju ingen fara!
    Man föder inte barn genom benen!
    frågan är ju bara om man når ner när man är gravid.....
    ****Therese med Melwin -03, Emmie -05 & Hjalmar -08, och Irmelin född i augusti -11****
  10. 5
    Jag tänker så här... att vaxa sig innan förlossning är väl ok om man nu vill de, men att raka och sånt efteråt innebär stor infektionsrisk!!

    Eftersom jag jobbat inom förlossningen många år har jag sett många kvinnors underliv...
    Å vääääääldigt många är rakade. Helt eller delvis.

    Å för förlossningens skull har det absolut ingen betydelse, varken barnmorska, undersköterska, läkare eller annan personal bryr sig om hur någon ser ut "där nere".

    Men tänk på infektionsrisken!!
    man har ont, man kan va sydd, man har avslag, och man behöver itne göra sig attraktiv för nån annan på ett tag

    Men med benen är de ju ingen fara!
    Man föder inte barn genom benen!
    frågan är ju bara om man når ner när man är gravid.....

Liknande trådar

  1. På tal om vaxning
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 09:01
  2. Vaxning?
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-05-25, 18:52
  3. Vaxning?
    By Blygt ufo in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 18:11
  4. Vaxning
    By Stefan_67 in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 13:14
  5. Vaxning?
    By Anna in forum Pappasnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 13:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar