Vilka rättigheter har hon?
Känsliga snack
  1. Anonym
    #1

    Vilka rättigheter har hon?

    Fick i dagarna reda på att en vän till mig blivit våldtagen av en manlig så kallad "vän" häromdagen. Allt är polisanmält och dom har tur nog väldigt bra bevis mot honom.

    Sedan händer följande. Våldtäkts mannens flickvän jobbar som chef på en restaurang där den våldtagna flickan också jobbar, dock som vikarie. Någon dag efter att våldtäkten och polisanmälan ägt rum blir den våldtagna flickan utan någon skälig grund uppsagd från sitt jobb utav våldtäkts mannens flickvän.

    Har den uppsagda flickan några rättigheter i detta fallet, och vart ska hon vända sig med dess?, då facket tydligen inte kan göra något åt saken.
  2. 1
    Vilka rättigheter har hon? Fick i dagarna reda på att en vän till mig blivit våldtagen av en manlig så kallad "vän" häromdagen. Allt är polisanmält och dom har tur nog väldigt bra bevis mot honom.

    Sedan händer följande. Våldtäkts mannens flickvän jobbar som chef på en restaurang där den våldtagna flickan också jobbar, dock som vikarie. Någon dag efter att våldtäkten och polisanmälan ägt rum blir den våldtagna flickan utan någon skälig grund uppsagd från sitt jobb utav våldtäkts mannens flickvän.

    Har den uppsagda flickan några rättigheter i detta fallet, och vart ska hon vända sig med dess?, då facket tydligen inte kan göra något åt saken.
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Sent svar från mig. Usch! Jag blir väldigt ledsen och upprörd över det du skriver. Tyvärr har vikarier och alla andra utan en ordentlig anställning väldigt lite rättigheter. Det är nog inget hon kan göra. Det behövs ingen sk "skälig grund". Tyvärr. Kram!
  4. 2
    Sent svar från mig. Usch! Jag blir väldigt ledsen och upprörd över det du skriver. Tyvärr har vikarier och alla andra utan en ordentlig anställning väldigt lite rättigheter. Det är nog inget hon kan göra. Det behövs ingen sk "skälig grund". Tyvärr. Kram!

Liknande trådar

  1. Vilka rättigheter har jag
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 18:20
  2. Vilka rättigheter har hon?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 08:20
  3. Vilka rättigheter har man?
    By Kristin med 8 barn in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 10:25
  4. vilka rättigheter
    By monicaj in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 15:08
  5. Vilka rättigheter har min son?
    By Snurre Sprätts mamma in forum Bokstavsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 15:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar