Sista BM-besöket!
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Sista BM-besöket!

    Jag kom nyss hem från mitt sista BM-besök och här är dagens siffror.

    Vecka 38 (37+0)
    Vikt: + 2 sedan inskrivning
    Sf-mått: 36
    Glukos: 7,3 (nyligen ätit frukost)
    Blodtryck: 115/72
    Fosterljud: 130

    Bebis verkade sova och allt kändes bra, huvudet nedåt. Det känns märkligt att det var mitt sista besök hos BM! Jag som har sprungit där så ofta också.

    Jag jämförde dagens siffror med journalen från min första graviditet med Louise, och i samma vecka var sf-måttet, blodtrycket och fosterljud EXAKT desamma. Lite lustigt!

    Nu är det verkligen final countdown här, nästa fredag är det dags, den 27:e. Känns lite konstigt och ganska pirrigt. Idag ska jag och min dotter bädda i ordning spjälisen och fixa med lite tvätt. MÅSTE köpa amnings-bh också, har fortfarande samma bh:ar och det är inte så jättebekvämt, heh. Höger tutte känns lite hård på några ställen, lite oroande. BM sa att jag ska vara noga med att hålla brösten varma så det inte blir nåt elände med stockning eller böld. Brr!!!

    Ha en bra dag tjejer!
    ~ Mamma till Louise född 2000-01-13 och Emelie född 2011-05-27. ~
  2. 1
    Sista BM-besöket! Jag kom nyss hem från mitt sista BM-besök och här är dagens siffror.

    Vecka 38 (37+0)
    Vikt: + 2 sedan inskrivning
    Sf-mått: 36
    Glukos: 7,3 (nyligen ätit frukost)
    Blodtryck: 115/72
    Fosterljud: 130

    Bebis verkade sova och allt kändes bra, huvudet nedåt. Det känns märkligt att det var mitt sista besök hos BM! Jag som har sprungit där så ofta också.

    Jag jämförde dagens siffror med journalen från min första graviditet med Louise, och i samma vecka var sf-måttet, blodtrycket och fosterljud EXAKT desamma. Lite lustigt!

    Nu är det verkligen final countdown här, nästa fredag är det dags, den 27:e. Känns lite konstigt och ganska pirrigt. Idag ska jag och min dotter bädda i ordning spjälisen och fixa med lite tvätt. MÅSTE köpa amnings-bh också, har fortfarande samma bh:ar och det är inte så jättebekvämt, heh. Höger tutte känns lite hård på några ställen, lite oroande. BM sa att jag ska vara noga med att hålla brösten varma så det inte blir nåt elände med stockning eller böld. Brr!!!

    Ha en bra dag tjejer!
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2
    ÅÅhhh, nu är de riktigt nära för dig.. när de lixom är sista besöket, när allt börja bli sista så kommer den där märkliga känslan i kroppen
    Snart har ni en liten bebbe hos er i familjen....
  4. 2
    ÅÅhhh, nu är de riktigt nära för dig.. när de lixom är sista besöket, när allt börja bli sista så kommer den där märkliga känslan i kroppen
    Snart har ni en liten bebbe hos er i familjen....
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Va spännande att det är så nära nu!

    Passa på att samla energi och njut av lugnet innan stormen
  6. 3
    Va spännande att det är så nära nu!

    Passa på att samla energi och njut av lugnet innan stormen
  7. Medlem sedan
    Jul 2007
    #4
    Nu är det verkligen nära.. Du har ju superfina siffror! Hoppas det går bra med boandet idag..

    Kram
  8. 4
    Nu är det verkligen nära.. Du har ju superfina siffror! Hoppas det går bra med boandet idag..

    Kram
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Iiiih, så nära det är nu!!

    Finfina siffror. Är speciellt avundsjuk på viktuppgången. Jag hade ett bra gäng extra kilon redan innan graviditeten, så det hade varit perfekt att bara gå upp 2 kilo. Men men..

    Kram!
  10. 5
    Iiiih, så nära det är nu!!

    Finfina siffror. Är speciellt avundsjuk på viktuppgången. Jag hade ett bra gäng extra kilon redan innan graviditeten, så det hade varit perfekt att bara gå upp 2 kilo. Men men..

    Kram!
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Visst är det en konstig känsla när man VET vilket datum och vilken tid bebis kommer

    Roligt att det var samma siffror som din flicka hade åxå!

    Visst är det roligt när barnen kan vara med och fixa inför bebisen ska komma. Mina hjälpte åxå till att skruva ihop spjälisen och bädda. Har åxå tvättat upp alla kläder och lagt ner i väska som ska med till förlossning.
    Och vi som ska snittas behöver/får ju inte åka hem efter 6-12 timmar, så man lär ju ha med sig lite grejor!
    På gott och ont

    Var rädd om brösten så det inte blir nåt strul med mjölkstockning, inte kul
  12. 6
    Visst är det en konstig känsla när man VET vilket datum och vilken tid bebis kommer

    Roligt att det var samma siffror som din flicka hade åxå!

    Visst är det roligt när barnen kan vara med och fixa inför bebisen ska komma. Mina hjälpte åxå till att skruva ihop spjälisen och bädda. Har åxå tvättat upp alla kläder och lagt ner i väska som ska med till förlossning.
    Och vi som ska snittas behöver/får ju inte åka hem efter 6-12 timmar, så man lär ju ha med sig lite grejor!
    På gott och ont

    Var rädd om brösten så det inte blir nåt strul med mjölkstockning, inte kul
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    Vilken häftig känsla att veta helt säkert att det är sista gången! Och även att faktiskt veta när du ska få din lill* bebis. Det är ju ruskigt snart dax för dig. En annan får ju snällt vänta tills nångång i slutet av juni eller tom början av juli.
  14. 7
    Vilken häftig känsla att veta helt säkert att det är sista gången! Och även att faktiskt veta när du ska få din lill* bebis. Det är ju ruskigt snart dax för dig. En annan får ju snällt vänta tills nångång i slutet av juni eller tom början av juli.

Liknande trådar

  1. Sista BM-besöket
    By kama74 in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-19, 18:33
  2. Sista BM-besöket???
    By AnnaMalva in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-16, 14:48
  3. Sista BM besöket
    By annamber in forum _0905 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 19:36
  4. Sista bm besöket
    By Ginis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-19, 18:18
  5. Sista BM-besöket
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 14:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar