Gå ut nian present??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Gå ut nian present??

    Ska man ge presenter till nån som slutar nian???
  2. 1
    Gå ut nian present?? Ska man ge presenter till nån som slutar nian???
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Ska? Nej, man _ska_ aldrig ge presenter. Men man _kan_ ge presenter för att man vill det, t.ex. för att man tycker att personen gjort sig förtjänt av det.

    Visst kan man se skolavslutningen som ett tillfälle att "få" ge presenter, men det är ju inget traditionellt presenttillfälle.
  4. 2
    Ska? Nej, man _ska_ aldrig ge presenter. Men man _kan_ ge presenter för att man vill det, t.ex. för att man tycker att personen gjort sig förtjänt av det.

    Visst kan man se skolavslutningen som ett tillfälle att "få" ge presenter, men det är ju inget traditionellt presenttillfälle.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Det tycker jag : )
  6. 3
    Det tycker jag : )
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    om det är ens eget barn eller gud barn så är det väl fint?
  8. 4
    om det är ens eget barn eller gud barn så är det väl fint?
  9. Medlem sedan
    Aug 2005
    #5
    Det är min dotter. Hon går inte skolan här och bor hos sin pappa, tänkte bara att de skulle va knasigt om alla andra ger presenter och jag kommer utan
  10. 5
    Det är min dotter. Hon går inte skolan här och bor hos sin pappa, tänkte bara att de skulle va knasigt om alla andra ger presenter och jag kommer utan
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Här är det värsta hypen när de slutar nian. Lärarmiddag med kostym/klänning, Bal med tillhörande festkläder, presenter i stil med datorer, mopeder osv. Värre än när jag tog studenten 1992..
    Hoppas verkligen det lagt sig när mina barn kommer dithän! (äldste går i 4;an)
    En vanlig present till mina barn : OK. Men jag skulle nog inte komma på tanken om ingen annan gjorde det. Just för att vi inte alls firade det på "min tid"..
  12. 6
    Här är det värsta hypen när de slutar nian. Lärarmiddag med kostym/klänning, Bal med tillhörande festkläder, presenter i stil med datorer, mopeder osv. Värre än när jag tog studenten 1992..
    Hoppas verkligen det lagt sig när mina barn kommer dithän! (äldste går i 4;an)
    En vanlig present till mina barn : OK. Men jag skulle nog inte komma på tanken om ingen annan gjorde det. Just för att vi inte alls firade det på "min tid"..
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Vi firade i nia och jag tog studenten 1994, så det gjordes det nog även på våran tid även om det inte var så där du bodde.
  14. 7
    Vi firade i nia och jag tog studenten 1994, så det gjordes det nog även på våran tid även om det inte var så där du bodde.

Liknande trådar

  1. Vad ge i present till de som går ut nian
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 07:33
  2. Fira att gå ut nian?
    By zingo in forum Tonåringar
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 08:46
  3. Klassresa i nian
    By Minty in forum Tonåringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 16:40
  4. När gick jag ut nian???
    By camilla_73 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 18:30
  5. Ge nåt när de slutar nian??
    By dizzycat in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-11, 15:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar