Missfall- testar pos?
_1004 Aprilbarn
  1. Anonym
    #1

    Missfall- testar pos?

    Hur är detta med om man testar possivt men har missfall??
    Om man testa igår blöder idag? Hur länge efter ett pågående/avslutat missfall testar man possitivt?? Någon som vet eller har tankar?? Tack på förhand!
  2. 1
    Missfall- testar pos? Hur är detta med om man testar possivt men har missfall??
    Om man testa igår blöder idag? Hur länge efter ett pågående/avslutat missfall testar man possitivt?? Någon som vet eller har tankar?? Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Vet itne men har tankar - först och frä'mst tycker jag att du ska ringa gynakuten och fråga. Men jag tror att det är så att grividtetshormonerna är kvar ett tag efter ett missfall. Samtidigt kan missfallet hänga ihop med att man itne hade så mycket progesteron, så helt säkert är det ju itne. Jag hade en del blödningar med min etta när jag väntade honom och det blev inte missfall utan gick bra. Tråkigt för dig: skickar tröstkramar.
  4. 2
    Vet itne men har tankar - först och frä'mst tycker jag att du ska ringa gynakuten och fråga. Men jag tror att det är så att grividtetshormonerna är kvar ett tag efter ett missfall. Samtidigt kan missfallet hänga ihop med att man itne hade så mycket progesteron, så helt säkert är det ju itne. Jag hade en del blödningar med min etta när jag väntade honom och det blev inte missfall utan gick bra. Tråkigt för dig: skickar tröstkramar.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ett snabbt svar Kanske bäst att ringa och fråga.. Kan ju ej kalla att jag har rikliga blödningar eller så.. utan kommer mer rosa/brun/rött på papperet när man torkar sig.
  6. 3
    Tack för ett snabbt svar Kanske bäst att ringa och fråga.. Kan ju ej kalla att jag har rikliga blödningar eller så.. utan kommer mer rosa/brun/rött på papperet när man torkar sig.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Så var det för mig med ettan - först trodde jag att det var kört men tydligen är det ganska vanligt. Men det var ju en psykisk plåga och jag hade småblödningar i två veckor - på den tiden sa de att det itne var ngt man kunde göra åt det, men att de kunde titta med VUL om man ville känna sig lugnare.
  8. 4
    Så var det för mig med ettan - först trodde jag att det var kört men tydligen är det ganska vanligt. Men det var ju en psykisk plåga och jag hade småblödningar i två veckor - på den tiden sa de att det itne var ngt man kunde göra åt det, men att de kunde titta med VUL om man ville känna sig lugnare.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Graviditets hormon finns kvar i kroppen även ett tag efter missfall. Det är inte heller ovanligt att man få en liten blödning i början av graviditeten. Hade så med mina 2 första.
    *Kram*
  10. 5
    Graviditets hormon finns kvar i kroppen även ett tag efter missfall. Det är inte heller ovanligt att man få en liten blödning i början av graviditeten. Hade så med mina 2 första.
    *Kram*
  11. Medlem sedan
    Feb 2010
    #6
    Vet inte jag heller, men säkert några veckor efteråt kan man plussa. Vet du säkert att det är missfall, eller har du nyss börjat blöda? Håller tummarna för att det går bra!
    Kram
  12. 6
    Vet inte jag heller, men säkert några veckor efteråt kan man plussa. Vet du säkert att det är missfall, eller har du nyss börjat blöda? Håller tummarna för att det går bra!
    Kram
  13. Anonym
    #7
    Tack för alla svar
    Tyvärr tror jag/ nästan säker på att det är ett missfall.. blöder mkt mer nu och igår gjorde det stundtals jätteont. kommer som klumpar lite då och då. Har ej kontaktat läkare men ska göra det på måndag tänkte jag så de får kolla upp allt iallafall.. Håller tummarna på att det ej är några konstigheter och tänker att vi är välsignade med en ängel och det var ej meningen att vi skulle få en till just nu.. utan vi får ta vara på vår 1a ett tag till <3
  14. 7
    Tack för alla svar
    Tyvärr tror jag/ nästan säker på att det är ett missfall.. blöder mkt mer nu och igår gjorde det stundtals jätteont. kommer som klumpar lite då och då. Har ej kontaktat läkare men ska göra det på måndag tänkte jag så de får kolla upp allt iallafall.. Håller tummarna på att det ej är några konstigheter och tänker att vi är välsignade med en ängel och det var ej meningen att vi skulle få en till just nu.. utan vi får ta vara på vår 1a ett tag till <3
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Jag beklagar verkligen. Jag hoppas att det hela går så smidigt som det kan.
    Kram!
  16. 8
    Jag beklagar verkligen. Jag hoppas att det hela går så smidigt som det kan.
    Kram!
  17. Medlem sedan
    Feb 2010
    #9
    Nej vad tråkigt

    Hur har det gått hos läkaren? Hoppas allt går "bra", även om det är missfall.
    Kram!
  18. 9
    Nej vad tråkigt

    Hur har det gått hos läkaren? Hoppas allt går "bra", även om det är missfall.
    Kram!
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    nej vad tråkigt! det är så ledsamt när sånt här händer men som du själv säger var det nog inte meningen att ett till syskon skulle bli till just nu. sänder en varm kram och håller tummarna för att du snart ska bli gravid igen.
  20. 10
    nej vad tråkigt! det är så ledsamt när sånt här händer men som du själv säger var det nog inte meningen att ett till syskon skulle bli till just nu. sänder en varm kram och håller tummarna för att du snart ska bli gravid igen.
  21. Medlem sedan
    Jul 2009
    #11
    Nej vad trist! Hoppas du mår bra trots allt. Stor kram!
  22. 11
    Nej vad trist! Hoppas du mår bra trots allt. Stor kram!
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Nej vad tråkigt :-( Kram!
  24. 12
    Nej vad tråkigt :-( Kram!

Liknande trådar

  1. Missfall- testar pos?
    By Anonym in forum _1005 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 23:07
  2. missfall=inget missfall!!!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 08:26
  3. Varför missfall på missfall?
    By mantra in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:11
  4. Missfall?
    By anonymt namn in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 07:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar