Gjort KUB-test idag
_1112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Gjort KUB-test idag

    Hej på er!

    Gjorde mitt KUB-test på Mama Mia i Göteborg idag.
    Enbart min ålder (41, har ju inte fyllt 42 än) gav en sannolikhet på 1/50 och tillsammans med blodprov och UL slutade den på 1/428.
    Enligt Mama Mia är det bra siffror för att vara vid min ålder.
    Så vi har beslutat att inte gå vidare med FVP.

    Ett lugn har kommit över oss och jag känner mig lycklig och upprymd
    Vi såg tydligt näsben, hjärta, magsäck, urinblåsa, ryggrad osv. Det känns väldigt tryggt. Och bebisen visade sina fingrar och sprattlade en massa

    Om någon är intresserad av resultatet kommer det här:
    NUPP: 2,7 mm
    Trisomi 21 (Downs Syndrom): 1/428
    Trisomi 18 (Edwards Syndrom): 1/1932
    Trisomi 13(Pataus Syndrom): 1/2778

    Jag hade lovat mig själv att om allt gick bra idag skulle jag köpa en graviditetskudde och ett gravidsmycke (Bola)... så det gjorde jag!
    Det skall bli såå skönt att sova i natt, tralalala!

    Enligt UL är jag i v.12+6 idag... så jag går alltså in i v.14 i morgon.
    Det innebär att jag har BF 26/11... men jag tror jag stannar här tills UL v.17. Man vet aldrig
    Hoppas det är ok med alla.

    Kraaam på er alla och ha en underbar helg med era vackra magar
  2. 1
    Gjort KUB-test idag Hej på er!

    Gjorde mitt KUB-test på Mama Mia i Göteborg idag.
    Enbart min ålder (41, har ju inte fyllt 42 än) gav en sannolikhet på 1/50 och tillsammans med blodprov och UL slutade den på 1/428.
    Enligt Mama Mia är det bra siffror för att vara vid min ålder.
    Så vi har beslutat att inte gå vidare med FVP.

    Ett lugn har kommit över oss och jag känner mig lycklig och upprymd
    Vi såg tydligt näsben, hjärta, magsäck, urinblåsa, ryggrad osv. Det känns väldigt tryggt. Och bebisen visade sina fingrar och sprattlade en massa

    Om någon är intresserad av resultatet kommer det här:
    NUPP: 2,7 mm
    Trisomi 21 (Downs Syndrom): 1/428
    Trisomi 18 (Edwards Syndrom): 1/1932
    Trisomi 13(Pataus Syndrom): 1/2778

    Jag hade lovat mig själv att om allt gick bra idag skulle jag köpa en graviditetskudde och ett gravidsmycke (Bola)... så det gjorde jag!
    Det skall bli såå skönt att sova i natt, tralalala!

    Enligt UL är jag i v.12+6 idag... så jag går alltså in i v.14 i morgon.
    Det innebär att jag har BF 26/11... men jag tror jag stannar här tills UL v.17. Man vet aldrig
    Hoppas det är ok med alla.

    Kraaam på er alla och ha en underbar helg med era vackra magar
  3. Medlem sedan
    Dec 2010
    #2
    Åhhh vad spännande och skönt att ha det gjort! Jag ska på inskrivning på måndag o kub test 9/6! Längtar!
  4. 2
    Åhhh vad spännande och skönt att ha det gjort! Jag ska på inskrivning på måndag o kub test 9/6! Längtar!
  5. Hoppfylld
    #3
    Skönt att allt var bra och att det gett dig lugn! Härligt att få se en sprattlande bebis :-)
  6. 3
    Skönt att allt var bra och att det gett dig lugn! Härligt att få se en sprattlande bebis :-)
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Härligt att allt såg fint ut! Jag har KUB-test om drygt en vecka. Längtar!
  8. 4
    Härligt att allt såg fint ut! Jag har KUB-test om drygt en vecka. Längtar!
  9. Medlem sedan
    Apr 2011
    #5
    Grattis! Säkert helt underbart att få bra resultat. =)
  10. 5
    Grattis! Säkert helt underbart att få bra resultat. =)
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Härligt att det såg så bra ut! Nu får du njuta av lugnet och fortsättningen av graviditeten :-)
  12. 6
    Härligt att det såg så bra ut! Nu får du njuta av lugnet och fortsättningen av graviditeten :-)
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Grattis till det positiva beskedet. Och grattis till det nyvunna lugnet. Hoppas du sov så gott som du planerade.

    Jag ska på ultraljudsdelen av KUB-testet på torsdag och jag ska köpa lite graviditetskläder efter det, om allt ser bra ut. Magen börjar ta plats även fast jag bara är i 12+2 idag, men jag drar mig för att köpa kläder innan...

    Jag undrar en sak: Hur går KUB-ultraljudet till? Är det ett utanpå magen eller är det ett vaginalt?
  14. 7
    Grattis till det positiva beskedet. Och grattis till det nyvunna lugnet. Hoppas du sov så gott som du planerade.

    Jag ska på ultraljudsdelen av KUB-testet på torsdag och jag ska köpa lite graviditetskläder efter det, om allt ser bra ut. Magen börjar ta plats även fast jag bara är i 12+2 idag, men jag drar mig för att köpa kläder innan...

    Jag undrar en sak: Hur går KUB-ultraljudet till? Är det ett utanpå magen eller är det ett vaginalt?
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    Tack =)
    Jag sov som en prinsessa!

    Min mage är också stor och jag har använt mammakläder ett par veckor nu. Sköööönt =)

    KUB-ultraljudet görs utanpå magen. Det kan ta lite tid för BM att hitta rätt läge, så passa på att njut så mycket du kan av tv-skärmen <3

    Jag tror det tog 45 min för oss. Eftersom hon vill ha flera mätningar av nackspalten och bebisen inte alltid vill vända sig åt rätt håll, så är det bara att ha tålamod =)
    Men som hon sa... det är väl enda gången inom sjukvården man älskar att det tar lång tid =)

    Jag håller tummarna för er på torsdag, att allt kommer se toppen ut. Berätta gärna hur det gick.
    Jag är säker på att det blir en härlig shoppingrunda efteråt <3

    Kram från mig
  16. 8
    Tack =)
    Jag sov som en prinsessa!

    Min mage är också stor och jag har använt mammakläder ett par veckor nu. Sköööönt =)

    KUB-ultraljudet görs utanpå magen. Det kan ta lite tid för BM att hitta rätt läge, så passa på att njut så mycket du kan av tv-skärmen <3

    Jag tror det tog 45 min för oss. Eftersom hon vill ha flera mätningar av nackspalten och bebisen inte alltid vill vända sig åt rätt håll, så är det bara att ha tålamod =)
    Men som hon sa... det är väl enda gången inom sjukvården man älskar att det tar lång tid =)

    Jag håller tummarna för er på torsdag, att allt kommer se toppen ut. Berätta gärna hur det gick.
    Jag är säker på att det blir en härlig shoppingrunda efteråt <3

    Kram från mig
  17. Medlem sedan
    Jan 2011
    #9
    Tack för alla fina svar <3
  18. 9
    Tack för alla fina svar <3
  19. Gravid med 4:an
    #10
    Grattis till flera lyckade resultat. Låter så härligt att få se att allt är ok so far. Jag har inskrivning på torsdag och sedan om ytterligare två veckor är det dags med KUB. Just nu med skräckblandad förtjusning får väl hoppas att det blir enbart det senare till sist ;-)
  20. 10
    Grattis till flera lyckade resultat. Låter så härligt att få se att allt är ok so far. Jag har inskrivning på torsdag och sedan om ytterligare två veckor är det dags med KUB. Just nu med skräckblandad förtjusning får väl hoppas att det blir enbart det senare till sist ;-)
  21. Medlem sedan
    Sep 2008
    #11
    Nu är KUB-ultraljudet gjort och allt såg bra ut. Vi fick jättebra siffror och allt som skulle vara där var där.

    Det var mycket nervöst till en början men barnmorska var så lugn och proffessionell att nervositeten la sig snabbt.

    Sen försökte jag passa på att njuta av att få se den som bor där inuti magen. Ultraljudet tog ca 20 minuter för oss, men bäbisen låg bra till redan från början så alla mått gick att ta ganska snabbt.

    Lycka till alla.
  22. 11
    Nu är KUB-ultraljudet gjort och allt såg bra ut. Vi fick jättebra siffror och allt som skulle vara där var där.

    Det var mycket nervöst till en början men barnmorska var så lugn och proffessionell att nervositeten la sig snabbt.

    Sen försökte jag passa på att njuta av att få se den som bor där inuti magen. Ultraljudet tog ca 20 minuter för oss, men bäbisen låg bra till redan från början så alla mått gick att ta ganska snabbt.

    Lycka till alla.
  23. Medlem sedan
    Jan 2011
    #12
    Underbart =)
    Grattis!!!
    Så, blev det någon shopping efteråt då?? ;o)

    Kraam
  24. 12
    Underbart =)
    Grattis!!!
    Så, blev det någon shopping efteråt då?? ;o)

    Kraam

Liknande trådar

  1. Vi har gjort KUB-test idag
    By MsBecks in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 15:44
  2. Gjort mitt KUB test idag
    By CocoGbg in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 09:47
  3. Varit och gjort NUPP test idag..
    By zoega in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 20:31
  4. Sonen har gjort sitt EEG-test idag
    By Sweetie in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 15:17
  5. Gjort NUPP test idag!
    By Tess in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 09:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar