Full fart i gåstol och förmodad allergi
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Full fart i gåstol och förmodad allergi

    Vad fort det går! Hur kunde våra små bli såhär stora? Det är full fart i gåstolen och inget ligger speciellt säkert någonstans. Det märks väldig skillnad mot förra gången vad rörliga de är för nu har jag ju också en nybliven 5-åring som sprider saker omkring sig

    Vi provade gröt när klimpen var ca 4 månader, varpå han blev väldigt röd på halsen och hakan, där gröten runnit. Jag gav honom 2 gånger sedan bestämde vi att vi skulle vänta ett tag. BVC sa att vi kunde testa nån dag innan 6 månaders kontrollen. Han blev röd igen men inte lika mycket som sist, så hon tyckte jag kunde testa ett annat märke. Provade med det och han åt och gnuggade runt lite i ansiktet och vad röd han blev! Köpte hem mjölkfri gröt som funkande och sen tänkte jag att jag smörjer honom lite med riktig mjölk för att se om han reagerar. Tog lite på underarmen och märkte inte så mycket så jag täkte att jag smörjer lite där han blev röd av gröten. Det är ju inget jag tänker göra om iallafall. Han blev illröd i halva ansiktet och fick hela sidan full med nässelutslag. Han såg förjävlig ut. Då var jag inte en härdad tvåbarnsmor längre, var väldigt nära tårarna, men som tur var såg han ut som vanligt efter några timmar igen. Tänker INTE göra om det. Ska ringa BVC imorgon och begära test så jag kan se vad han ska äta. Den laktosfria gröten är även glutenfri och skulle han nu börja rata amningen har jag inte hunnit introducera gluten än, så jag vill höra vad de säger.

    Ha det bra med alla små!
  2. 1
    Full fart i gåstol och förmodad allergi Vad fort det går! Hur kunde våra små bli såhär stora? Det är full fart i gåstolen och inget ligger speciellt säkert någonstans. Det märks väldig skillnad mot förra gången vad rörliga de är för nu har jag ju också en nybliven 5-åring som sprider saker omkring sig

    Vi provade gröt när klimpen var ca 4 månader, varpå han blev väldigt röd på halsen och hakan, där gröten runnit. Jag gav honom 2 gånger sedan bestämde vi att vi skulle vänta ett tag. BVC sa att vi kunde testa nån dag innan 6 månaders kontrollen. Han blev röd igen men inte lika mycket som sist, så hon tyckte jag kunde testa ett annat märke. Provade med det och han åt och gnuggade runt lite i ansiktet och vad röd han blev! Köpte hem mjölkfri gröt som funkande och sen tänkte jag att jag smörjer honom lite med riktig mjölk för att se om han reagerar. Tog lite på underarmen och märkte inte så mycket så jag täkte att jag smörjer lite där han blev röd av gröten. Det är ju inget jag tänker göra om iallafall. Han blev illröd i halva ansiktet och fick hela sidan full med nässelutslag. Han såg förjävlig ut. Då var jag inte en härdad tvåbarnsmor längre, var väldigt nära tårarna, men som tur var såg han ut som vanligt efter några timmar igen. Tänker INTE göra om det. Ska ringa BVC imorgon och begära test så jag kan se vad han ska äta. Den laktosfria gröten är även glutenfri och skulle han nu börja rata amningen har jag inte hunnit introducera gluten än, så jag vill höra vad de säger.

    Ha det bra med alla små!
  3. Medlem sedan
    Mar 2007
    #2
    Hua inget roligt alls med alla utslag. Rån har jag hört att många kör med men vet inte om de innehåller mjölk dock.

    Lycka till och många kramar på vägen.
  4. 2
    Hua inget roligt alls med alla utslag. Rån har jag hört att många kör med men vet inte om de innehåller mjölk dock.

    Lycka till och många kramar på vägen.
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3

    Tackar. Ska iväg imorgon

    Blir bra att veta om jag ska lägga om kosten också om han nu är allergisk. Jag ser det inte som något större problem att vara mjölkfri dock så det känns bara skönt att få honom kollad.
  6. 3
    Tackar. Ska iväg imorgon Blir bra att veta om jag ska lägga om kosten också om han nu är allergisk. Jag ser det inte som något större problem att vara mjölkfri dock så det känns bara skönt att få honom kollad.
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    Hoppas att det går bra imorgon och att ni får den hjälp ni vill ha!! Visst går det fort med våra små, min lilla Meja far oxå runt i sin gåstol överallt
  8. 4
    Hoppas att det går bra imorgon och att ni får den hjälp ni vill ha!! Visst går det fort med våra små, min lilla Meja far oxå runt i sin gåstol överallt

Liknande trådar

  1. Full fart
    By SuzyQ in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-22, 08:22
  2. Full fart!
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 20:48
  3. Nu är det full fart...
    By Gunilla m 4 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 08:35
  4. Full fart :)
    By annamedgus in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 21:38
  5. Full fart
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 19:23
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar