På fötterna igen.
_1112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    På fötterna igen.

    Ja, alltså... Jag drabbades helt plötsligt för ett par veckor sedan av den stora illamåendedöden (vilket jag absolut inte känt av tidigare graviditeter)! Har legat i fosterställning på badrumsgolvet i två veckor i princip. URK! Men så i helgen släppte det fullständigt. Magiskt men vääääldigt välkommet. =)

    Så nu är jag tillbaka igen. 10+2 idag och även tröttheten har dunstat. Super!

    Hur går det för er andra? Det borde ju finnas någon som passerat 12 nu?
    ♥ Nils -08 ♥ Ture -10 ♥ Petter -11 ♥
  2. 1
    På fötterna igen. Ja, alltså... Jag drabbades helt plötsligt för ett par veckor sedan av den stora illamåendedöden (vilket jag absolut inte känt av tidigare graviditeter)! Har legat i fosterställning på badrumsgolvet i två veckor i princip. URK! Men så i helgen släppte det fullständigt. Magiskt men vääääldigt välkommet. =)

    Så nu är jag tillbaka igen. 10+2 idag och även tröttheten har dunstat. Super!

    Hur går det för er andra? Det borde ju finnas någon som passerat 12 nu?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Vad jobbigt att må så illa. Skönt att höra att du nu mår bättre.

    Jag har bara en tendens av illamående och trötthet kvar. Jag är idag i v11+5, så snart 12 fulla veckor.
  4. 2
    Vad jobbigt att må så illa. Skönt att höra att du nu mår bättre.

    Jag har bara en tendens av illamående och trötthet kvar. Jag är idag i v11+5, så snart 12 fulla veckor.
  5. Medlem sedan
    May 2011
    #3
    Skönt att det har gått över! Mitt brukar sitta i längre men å andra sidan är det mycket lindrigare, mer som att gå omkring och vara lite åksjuk mest hela tiden.

    Själv är jag bara i v 9 än och ligger väl typ sist i gruppen, men ja, de i början av dec borde väl ligga där någonstans.
  6. 3
    Skönt att det har gått över! Mitt brukar sitta i längre men å andra sidan är det mycket lindrigare, mer som att gå omkring och vara lite åksjuk mest hela tiden.

    Själv är jag bara i v 9 än och ligger väl typ sist i gruppen, men ja, de i början av dec borde väl ligga där någonstans.
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    Har mått lite illa till och från men absolut inget som inte gått att hantera. Men jag tycker själv att det känns positivt med lite illamående då jag vid förra graviditeten inte kände nåt alls och det slutade i MA. Så mår jag illa på morgonen känner jag mig lugnare :-)

    Igår kom svärfar på besök och vi berättade för honom. Han anade att det var på G men vågade inte fråga :-) Fundera på att berätta för mina föräldrar till helgen.

    Fortfarande "bara" i vecka 10+1, attans vad det sniglar sig fram men inskrivningen är iallafall avklarad och bm flyttade BF från 20:e till 19:e! Wow en hel dag mindre :-)

    Igår tog jag även blodprover till KUB testet så den 9/6 är det dags för det...
  8. 4
    Har mått lite illa till och från men absolut inget som inte gått att hantera. Men jag tycker själv att det känns positivt med lite illamående då jag vid förra graviditeten inte kände nåt alls och det slutade i MA. Så mår jag illa på morgonen känner jag mig lugnare :-)

    Igår kom svärfar på besök och vi berättade för honom. Han anade att det var på G men vågade inte fråga :-) Fundera på att berätta för mina föräldrar till helgen.

    Fortfarande "bara" i vecka 10+1, attans vad det sniglar sig fram men inskrivningen är iallafall avklarad och bm flyttade BF från 20:e till 19:e! Wow en hel dag mindre :-)

    Igår tog jag även blodprover till KUB testet så den 9/6 är det dags för det...
  9. Medlem sedan
    Apr 2011
    #5
    hej ja jag är i 12+1 tror jag Jag börjar bli piggare nu mot hur det var v 9 då var jag däckad med
    Hoppas illamåendet snart ska släppa helt, känner av det till o från än
  10. 5
    hej ja jag är i 12+1 tror jag Jag börjar bli piggare nu mot hur det var v 9 då var jag däckad med
    Hoppas illamåendet snart ska släppa helt, känner av det till o från än
  11. Hoppfylld
    #6
    Kul att se dig här igen :-) Skönt du bara var borta pga illamående, även om det inte låter kul som du har mått...

    Själv så har jag bara svagt illamående, som märks mest när jag är hungrig och lättar när jag äter lite och ofta. Jag är i vecka 11 nu (11+2 för att vara exakt). Känns skönt för varje vecka som går framåt!

    Hoppas du får fortsätta må bättre framöver nu!
  12. 6
    Kul att se dig här igen :-) Skönt du bara var borta pga illamående, även om det inte låter kul som du har mått...

    Själv så har jag bara svagt illamående, som märks mest när jag är hungrig och lättar när jag äter lite och ofta. Jag är i vecka 11 nu (11+2 för att vara exakt). Känns skönt för varje vecka som går framåt!

    Hoppas du får fortsätta må bättre framöver nu!

Liknande trådar

  1. Äntligen skor på fötterna igen!
    By BrittaC in forum _0806 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 11:46
  2. Vad har ni på fötterna på era små?
    By tulpanen68 in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 12:47
  3. På fötterna på jul?
    By johi in forum Småbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 18:16
  4. oj oj oj vad fötterna
    By Sanna, William&Linus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 20:33
  5. Vad har man på fötterna i vår
    By Illan in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 20:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar