Tips till en som väntar barn 1111?
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2011
    #1

    Tips till en som väntar barn 1111?

    Hej. Jag är gravid med första barnet och det väntas 15 nov-11. Jag tänkte om ni som har novemberbarn har några tips till mig? Hur har ni gjort med vinterkläder till en så lite nyfödd osv.

    Tacksam för tips.

    Mvh Kristine
  2. 1
    Tips till en som väntar barn 1111? Hej. Jag är gravid med första barnet och det väntas 15 nov-11. Jag tänkte om ni som har novemberbarn har några tips till mig? Hur har ni gjort med vinterkläder till en så lite nyfödd osv.

    Tacksam för tips.

    Mvh Kristine
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Hej! Grattis!!
    Häftigt om d skulle bli 111111 !
    När vi fick hoppades vi på 101112 men fick 101113.

    Vi har tre grabbar som är födda sent på året och har haft fleece overaller till en början och sen när det blivit kallare täckoverall. I vagnen har vi haft fårskinnsfäll.
  4. 2
    Hej! Grattis!!
    Häftigt om d skulle bli 111111 !
    När vi fick hoppades vi på 101112 men fick 101113.

    Vi har tre grabbar som är födda sent på året och har haft fleece overaller till en början och sen när det blivit kallare täckoverall. I vagnen har vi haft fårskinnsfäll.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Grattis!! Vad kul

    Vi hade flecceoverall till vår lilla Meja och en mjuk nallebjörnsoverall.Det räckte jätte bra denna kalla vinter. En varm och mysig filt hade vi i vagnen också.

    Lycka till
  6. 3
    Grattis!! Vad kul

    Vi hade flecceoverall till vår lilla Meja och en mjuk nallebjörnsoverall.Det räckte jätte bra denna kalla vinter. En varm och mysig filt hade vi i vagnen också.

    Lycka till
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Grattis!

    Vi fick vårt första barn, en dotter, 101113. Vi köpte en fleeceoverall och en varm åkpåse.

    Vi valde storlek 62 på overallen, vilket ju var alldeles för stort i början, men det spelar ingen roll eftersom de inte rör sig så mycket då. Hon kunde ha den större delen av vintern och sedan köpte vi en i storlek 68 som räckte fram till våren. På så sätt slapp vi köpa så många vinteroveraller, så det kan vara ett tips.

    Åkpåsen var väldigt bra när det var kallt ute, då vi kunde lyfta upp henne med åkpåsen på ur vagnen när hon behövde tröstas. Annars är risken för nedkylning stor om man tar upp dem ur vagnen.

    Ladda upp med en massa bra filmer, ljudböcker eller annat att lyssna på. Vissa dagar vill man inte gå ut pga kylan.

    Lycka till och hoppas att du får en bra graviditet.
  8. 4
    Grattis!

    Vi fick vårt första barn, en dotter, 101113. Vi köpte en fleeceoverall och en varm åkpåse.

    Vi valde storlek 62 på overallen, vilket ju var alldeles för stort i början, men det spelar ingen roll eftersom de inte rör sig så mycket då. Hon kunde ha den större delen av vintern och sedan köpte vi en i storlek 68 som räckte fram till våren. På så sätt slapp vi köpa så många vinteroveraller, så det kan vara ett tips.

    Åkpåsen var väldigt bra när det var kallt ute, då vi kunde lyfta upp henne med åkpåsen på ur vagnen när hon behövde tröstas. Annars är risken för nedkylning stor om man tar upp dem ur vagnen.

    Ladda upp med en massa bra filmer, ljudböcker eller annat att lyssna på. Vissa dagar vill man inte gå ut pga kylan.

    Lycka till och hoppas att du får en bra graviditet.
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Hej!
    Vår andra son är född den 15 nov och vår tredje var beräknad till den 15 men tittade ut först den 20

    Vi har haft åkpåse i vagnen och till babyskyddet. Det till babyskyddet har varit helt fantastiskt. Då kan man öppna upp ordentligt när bilen blivit varm. Under den har sönerna bara haft vanliga kläder. Ev en varmare kofta sen en mössa såklart
    Den första overallen var av åkpåsevarianten i ulligullit tyg st 56 sen en nalle overall i 62 sen hoppade vi över 68 och köpte en i åkpåseoverall som går att göra om til vanlig overall i st 74. Föredrar åkpåse varianterna då man sliper trokla å bråka med de små liven

    Sen har vi nästan bara haft långärmade boddisar och byxor några heldressar också.

    Men gör som lollo sa lada med film och färdig mat att värma i micron. Kommer ihåg hur kaotiskt jag tyckte det var med vårt första barn. Denna gång var det tre till som skulle ha mat och det funkade ju fint 4 med miniman

    Lycka till och njut i massor av graviditeten.
  10. 5
    Hej!
    Vår andra son är född den 15 nov och vår tredje var beräknad till den 15 men tittade ut först den 20

    Vi har haft åkpåse i vagnen och till babyskyddet. Det till babyskyddet har varit helt fantastiskt. Då kan man öppna upp ordentligt när bilen blivit varm. Under den har sönerna bara haft vanliga kläder. Ev en varmare kofta sen en mössa såklart
    Den första overallen var av åkpåsevarianten i ulligullit tyg st 56 sen en nalle overall i 62 sen hoppade vi över 68 och köpte en i åkpåseoverall som går att göra om til vanlig overall i st 74. Föredrar åkpåse varianterna då man sliper trokla å bråka med de små liven

    Sen har vi nästan bara haft långärmade boddisar och byxor några heldressar också.

    Men gör som lollo sa lada med film och färdig mat att värma i micron. Kommer ihåg hur kaotiskt jag tyckte det var med vårt första barn. Denna gång var det tre till som skulle ha mat och det funkade ju fint 4 med miniman

    Lycka till och njut i massor av graviditeten.
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    Grattis! Kändes helt tokigt att få en sån fråga för....
    jag fick ju precis vår son eller?! Nä, tiden går sååå fort
    Vi hade fleeceoverall och täcke i vagnen när det var kallt. Mössa så klart o raggisar

    Lycka till med magen! Underbar tid som väntar
  12. 6
    Grattis! Kändes helt tokigt att få en sån fråga för....
    jag fick ju precis vår son eller?! Nä, tiden går sååå fort
    Vi hade fleeceoverall och täcke i vagnen när det var kallt. Mössa så klart o raggisar

    Lycka till med magen! Underbar tid som väntar
  13. Medlem sedan
    May 2008
    #7

    Grattis!!

    Min födelsedag! Vår lilla föddes den 30 nov o då var det ju verkligen vinter det här året... Vi var verkligen inte ute mer än nödvändigt den första månaden. I vagnen hade vi fårskinn så det blir vindfritt underifrån o varm o skönt täcke att bädda med. En tunn bomullsmössa underst o en tjockare yllevariant ovanpå. Fleeceoverall i stl 68. Lillan var 54 cm när hon föddes men overallen var ändå alldeles för stor,vilket jag tyckte var bra eftersom man slapp "bråka" så mycket med henne vid av- o påklädning. Tuppluren kunde ofta fortsätta tämligen oavbruten - har man bara en bebis, kan man ju låta bebisen styra lite mer (passa på o NJUT av det ...).

    Lycka till!! Önskar er allt gott! Det är verkligen jättemysigt med en liten vinterbebis, återigen - GRATTIS!
    Mamma till lilla S född juni -08 och lilla H född nov -10
  14. 7
    Grattis!! Min födelsedag! Vår lilla föddes den 30 nov o då var det ju verkligen vinter det här året... Vi var verkligen inte ute mer än nödvändigt den första månaden. I vagnen hade vi fårskinn så det blir vindfritt underifrån o varm o skönt täcke att bädda med. En tunn bomullsmössa underst o en tjockare yllevariant ovanpå. Fleeceoverall i stl 68. Lillan var 54 cm när hon föddes men overallen var ändå alldeles för stor,vilket jag tyckte var bra eftersom man slapp "bråka" så mycket med henne vid av- o påklädning. Tuppluren kunde ofta fortsätta tämligen oavbruten - har man bara en bebis, kan man ju låta bebisen styra lite mer (passa på o NJUT av det ...).

    Lycka till!! Önskar er allt gott! Det är verkligen jättemysigt med en liten vinterbebis, återigen - GRATTIS!

Liknande trådar

  1. till er med 3 barn eller väntar 3:an
    By jag vet inte in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 19:33
  2. Tjej som väntar barn med DS till Amelia
    By hellyhansen in forum Efterlysningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 16:47
  3. Tips till er som väntar
    By CochE in forum _0705 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 09:35
  4. Här e en till som väntar barn!
    By sara77 in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-18, 20:28
  5. Till er som väntar ert andra barn
    By Annie m Alvin o bf 30/3 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 14:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar