Syskon
_1012 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Syskon

    Har ni planerat att skaffa flera barn? Jag har tre flickor varav en är planerad den som är mellanbarnet. Samtidigt som jag är sugen på att ha flera nu så förstår jag att jag inte kan ha flera på ett sätt. Jag har så tufft jobb och vill verkligen satsa på det samtidigt som jag vill vara med barnen och ge dom all tid. Och som det är nu ryms vi alla i En bil...

    Har ni några funderingar?

    Hoppas ni har det bra!
  2. 1
    Syskon Har ni planerat att skaffa flera barn? Jag har tre flickor varav en är planerad den som är mellanbarnet. Samtidigt som jag är sugen på att ha flera nu så förstår jag att jag inte kan ha flera på ett sätt. Jag har så tufft jobb och vill verkligen satsa på det samtidigt som jag vill vara med barnen och ge dom all tid. Och som det är nu ryms vi alla i En bil...

    Har ni några funderingar?

    Hoppas ni har det bra!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Jag är klar nu

    Det känns väldigt skönt att ha fattat det beslutet. Nu åker alla babykläder ut i takt med att dom växes ur. Inget packa om och fundera på vem som ska använda dom nästa gång.
    Vi är verkligen den perfekta familjen nu.

    Fast samtidigt, ibland önskar jag att jag skulle få göra det igen... att få föda ett barn, ha en nyfödd parvel, lära känna en ny människa. Men det handlar nog mer om att det är så ljuvligt att ha en bebis, mer än att jag skulle vilja bli en fyrabarnsfamilj egentligen. Vi stannar på tre.
  4. 2
    Jag är klar nu Det känns väldigt skönt att ha fattat det beslutet. Nu åker alla babykläder ut i takt med att dom växes ur. Inget packa om och fundera på vem som ska använda dom nästa gång.
    Vi är verkligen den perfekta familjen nu.

    Fast samtidigt, ibland önskar jag att jag skulle få göra det igen... att få föda ett barn, ha en nyfödd parvel, lära känna en ny människa. Men det handlar nog mer om att det är så ljuvligt att ha en bebis, mer än att jag skulle vilja bli en fyrabarnsfamilj egentligen. Vi stannar på tre.
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    Vi har ju bara en ännu så länge så vi har nog tänkt skaffa åtminstone ett syskon till Valma, men när och om det blir får vi se
  6. 3
    Vi har ju bara en ännu så länge så vi har nog tänkt skaffa åtminstone ett syskon till Valma, men när och om det blir får vi se
  7. Medlem sedan
    Apr 2010
    #4
    Vi har planerat att Eira ska få syskon och helst att det inte ska vara för långt emellan. Men min tanke är iaf att vänta med att börja fundera på att försöka tills hon är åtminstone kring året. Fast kan ju säga att jag redan så smått börjar längta efter mage och allt det där igen. ^^
  8. 4
    Vi har planerat att Eira ska få syskon och helst att det inte ska vara för långt emellan. Men min tanke är iaf att vänta med att börja fundera på att försöka tills hon är åtminstone kring året. Fast kan ju säga att jag redan så smått börjar längta efter mage och allt det där igen. ^^
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    inga fler här heller. Grubblade i flera år på om vi skulle våga skaffa trean och nu är det gjort Så nu ska jag också rensa ut bebiskläder efter hand och det känns väldigt skönt faktiskt. Skönt att ha kommit till punkt. Graviditet saknar jag inte alls, känns lite sorgligt att inte få fler förlossningar och nyfödingar, men de blir ju stora och min ork är definitivt begränsad
  10. 5
    inga fler här heller. Grubblade i flera år på om vi skulle våga skaffa trean och nu är det gjort Så nu ska jag också rensa ut bebiskläder efter hand och det känns väldigt skönt faktiskt. Skönt att ha kommit till punkt. Graviditet saknar jag inte alls, känns lite sorgligt att inte få fler förlossningar och nyfödingar, men de blir ju stora och min ork är definitivt begränsad
  11. Medlem sedan
    Sep 2009
    #6
    Vi har ju två, båda planerade. Storebror är 2 år.
    Någon gång kommer det nog bli en liten trea, känner mig lite för ung för att redan vara "färdig", men vi har sagt att det ska dröja några år. När Milian börjar dagis ska jag plugga 3 1/2 år och sedan ska jag helst ha jobbat ihop en föräldrapeng innan det blir dags för oss igen. Sen får man se, jag utesluter inte helt att det kanske även blir en fyra därefter, men min sambo tycker det räcker med 3...
    Eller också känner man om 5 år att nej, vi orkar inte gå igenom bebistiden fler gånger och att två barn passar oss, vi får se. Men planen är en 3a om några år
  12. 6
    Vi har ju två, båda planerade. Storebror är 2 år.
    Någon gång kommer det nog bli en liten trea, känner mig lite för ung för att redan vara "färdig", men vi har sagt att det ska dröja några år. När Milian börjar dagis ska jag plugga 3 1/2 år och sedan ska jag helst ha jobbat ihop en föräldrapeng innan det blir dags för oss igen. Sen får man se, jag utesluter inte helt att det kanske även blir en fyra därefter, men min sambo tycker det räcker med 3...
    Eller också känner man om 5 år att nej, vi orkar inte gå igenom bebistiden fler gånger och att två barn passar oss, vi får se. Men planen är en 3a om några år
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Nej, här blir det inga fler. Vi funderade länge om vi skulle försöka med en liten trea, då vi inte kändes oss riktigt färdiga efter två. Nu blev det en liten till, en ljuvlig sådan men aldrig att han vill genomgå en graviditet igen. Det är nog det allra främsta orsaken till att jag säger definitivt stopp. Min kropp klarar inte en till graviditet. Sen känns vår familj som fulländad nu, vi kan inte få det bättre. Nu gör vi oss av med bebiskläder och bebisgrejer i takt med att hon växer ur det. Känns skönt att ha bestämt sig definitivt.
  14. 7
    Nej, här blir det inga fler. Vi funderade länge om vi skulle försöka med en liten trea, då vi inte kändes oss riktigt färdiga efter två. Nu blev det en liten till, en ljuvlig sådan men aldrig att han vill genomgå en graviditet igen. Det är nog det allra främsta orsaken till att jag säger definitivt stopp. Min kropp klarar inte en till graviditet. Sen känns vår familj som fulländad nu, vi kan inte få det bättre. Nu gör vi oss av med bebiskläder och bebisgrejer i takt med att hon växer ur det. Känns skönt att ha bestämt sig definitivt.
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8
    Jag är klar. Säger det med en smula sorg i hjärtat men så är det. Vi har en 7-årig kille med Asperger/Adhd, en 5,5-årig tjej och Hannes som är 4,5 mån. Har fullt upp och har inte ork, tid eller energi för fler men det känns sorgligt att en tid i ens liv är förbi och att man aldrig kommer att vara gravid eller föda barn igen.
  16. 8
    Jag är klar. Säger det med en smula sorg i hjärtat men så är det. Vi har en 7-årig kille med Asperger/Adhd, en 5,5-årig tjej och Hannes som är 4,5 mån. Har fullt upp och har inte ork, tid eller energi för fler men det känns sorgligt att en tid i ens liv är förbi och att man aldrig kommer att vara gravid eller föda barn igen.
  17. Medlem sedan
    Apr 2010
    #9
    Nej jag är inte klar, har ju bara en så jag hoppas på en till. Om ett år eller två hoppas jag bara jag får med sambon på noterna, han har ju tre nu...
    Men ja det är svårt.
  18. 9
    Nej jag är inte klar, har ju bara en så jag hoppas på en till. Om ett år eller två hoppas jag bara jag får med sambon på noterna, han har ju tre nu...
    Men ja det är svårt.

Liknande trådar

  1. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 07:44
  2. Syskon som hämtar syskon
    By Noemi in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 09:39
  3. BT Syskon eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 13:53
  4. BT Syskon Eller UJ Syskon??
    By Maria in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-17, 19:37
  5. Syskon möter nytt syskon??
    By arwida in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 14:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar