Min lilla Hugo 27/5
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 1998
    #1

    Min lilla Hugo 27/5

    Så blev jag äntligen igångsatt p.ga gravhypertoni.Var på koll på DS i fredags och hade då 150/100 i BT och huvudvärk,flimmer för ögonen.Läkaren tyckte det var onödigt att vänta till på måndagen för igångsättning utan ringde förlossningen och jag blev inskriven kl.12.
    20 minuter senare så satte dom igång mig med gel och jag fick ligga med CTG i 2 timmar.Livmoderhalsen var 3 cm och hård och öppen 2 cm.Fick molvärk,men inga ordentliga värkar.Första värken kom 17.30 och sedan kom dom med 3-5 minuter emellan.Blev undersökt igen 18.15 och då hade tappen mjukat upp sig,men var fortfarande 2 cm och jag var öppen 3 cm.
    Fick gå upp och gå runt avdelningen i 1 timme för att skynda på lite.
    Värkarna började göra ondare men var hanterbara.

    Kl.20 fick jag lägga mig i sängen för ny undersökning.BM bestämde i samrådan med DR att hon skulle ta hål på fosterhinnan.Eftersom huvudet fortfarande var lite ruckbart så hade jag en BM som tryckte ner bebin och höll i huvudet medans den andra BM stack hål på hinnan.Det gjorde ont!!!(kl.20.20)

    Efter det satte dom riktiga värkarna igång och det var olidligt.Jag bad direkt om EDA,men BM sa att det var för tidigt och att jag var tvungen att vänta i en halvtimme eftersom hon inte ville att värkarna skulle avta.Under hela förlossningen tog jag ingen smärtlindring utan andades mig igenom värkarna.Nu började det bli helt olidligt med värkar som kom hela tiden och som höll i sig länge.

    BM gjorde ny koll kl.21.05 och jag var öppen 4 cm och nu sa hon ok till EDA.
    21.20 kom natt BM som skulle ta över och sa att Narkos läkaren var på väg och bad mig lägga mig i sängen för att hon skulle kolla hur det gick.Och hon hörde även på mig att jag lät annorlunda när värkarna kom.Jag var nu öppen 7 cm och kände ett behov av att krysta.
    Kl.21.24 är världens underbaraste lilla Hugo född3100 gr och 50 cm.

    Min sista BM tyckte jag gjorde ett fantastiskt jobbHon hade precis gått på sitt pass och förlöste mig på 4 minuter.

    En ritikgt rolig sak var att jag även träffade på BM som förlöste mina 2 första barn (-93 och -96) då hon nu jobbar som chef BM på natten på DS.Jag blev så glad att träffa henne igen

    Så nu sitter jag med liten i famnen och njuter av alla mina barn på morsdag.
    Kram
  2. 1
    Min lilla Hugo 27/5 Så blev jag äntligen igångsatt p.ga gravhypertoni.Var på koll på DS i fredags och hade då 150/100 i BT och huvudvärk,flimmer för ögonen.Läkaren tyckte det var onödigt att vänta till på måndagen för igångsättning utan ringde förlossningen och jag blev inskriven kl.12.
    20 minuter senare så satte dom igång mig med gel och jag fick ligga med CTG i 2 timmar.Livmoderhalsen var 3 cm och hård och öppen 2 cm.Fick molvärk,men inga ordentliga värkar.Första värken kom 17.30 och sedan kom dom med 3-5 minuter emellan.Blev undersökt igen 18.15 och då hade tappen mjukat upp sig,men var fortfarande 2 cm och jag var öppen 3 cm.
    Fick gå upp och gå runt avdelningen i 1 timme för att skynda på lite.
    Värkarna började göra ondare men var hanterbara.

    Kl.20 fick jag lägga mig i sängen för ny undersökning.BM bestämde i samrådan med DR att hon skulle ta hål på fosterhinnan.Eftersom huvudet fortfarande var lite ruckbart så hade jag en BM som tryckte ner bebin och höll i huvudet medans den andra BM stack hål på hinnan.Det gjorde ont!!!(kl.20.20)

    Efter det satte dom riktiga värkarna igång och det var olidligt.Jag bad direkt om EDA,men BM sa att det var för tidigt och att jag var tvungen att vänta i en halvtimme eftersom hon inte ville att värkarna skulle avta.Under hela förlossningen tog jag ingen smärtlindring utan andades mig igenom värkarna.Nu började det bli helt olidligt med värkar som kom hela tiden och som höll i sig länge.

    BM gjorde ny koll kl.21.05 och jag var öppen 4 cm och nu sa hon ok till EDA.
    21.20 kom natt BM som skulle ta över och sa att Narkos läkaren var på väg och bad mig lägga mig i sängen för att hon skulle kolla hur det gick.Och hon hörde även på mig att jag lät annorlunda när värkarna kom.Jag var nu öppen 7 cm och kände ett behov av att krysta.
    Kl.21.24 är världens underbaraste lilla Hugo född3100 gr och 50 cm.

    Min sista BM tyckte jag gjorde ett fantastiskt jobbHon hade precis gått på sitt pass och förlöste mig på 4 minuter.

    En ritikgt rolig sak var att jag även träffade på BM som förlöste mina 2 första barn (-93 och -96) då hon nu jobbar som chef BM på natten på DS.Jag blev så glad att träffa henne igen

    Så nu sitter jag med liten i famnen och njuter av alla mina barn på morsdag.
    Kram
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2
    Grattis till lilla Hugo! Va skönt att du slapp vänta tills måndag och visst är jag avis på att du nu sitter och gosar bebis
  4. 2
    Grattis till lilla Hugo! Va skönt att du slapp vänta tills måndag och visst är jag avis på att du nu sitter och gosar bebis
  5. Medlem sedan
    May 2007
    #3
    Grattis till lilla Hugo!! ♥ Vad roligt med ännu en liten en, och så mysigt... åh... ♥

    Ta hand om er nu!

    KRAM
  6. 3
    Grattis till lilla Hugo!! ♥ Vad roligt med ännu en liten en, och så mysigt... åh... ♥

    Ta hand om er nu!

    KRAM
  7. Medlem sedan
    Sep 1999
    #4
    Ååh vad mysigt!!! Grattis till lilla Hugo!
  8. 4
    Ååh vad mysigt!!! Grattis till lilla Hugo!
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Åh så roligt! GRATTIS till pojken!
    Här är ingen avis, nädå ;-)
  10. 5
    Åh så roligt! GRATTIS till pojken!
    Här är ingen avis, nädå ;-)
  11. Medlem sedan
    Mar 2002
    #6
    Åh, grattis till lille Hugo!!
    Så skönt att du inte behövde vänta längre med tanke på hur du mådde! Mys massor nu!!

    Kram
  12. 6
    Åh, grattis till lille Hugo!!
    Så skönt att du inte behövde vänta längre med tanke på hur du mådde! Mys massor nu!!

    Kram
  13. Medlem sedan
    Jan 2011
    #7
    Åh, vad härligt! Stort grattis till lilla Hugo!
  14. 7
    Åh, vad härligt! Stort grattis till lilla Hugo!
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    Grattis till Hugo! vad skönt att din väntan är över, är alla värden ok nu när han är ute?

    mysigt att få ut bebisen till mors dag <3

    kramar
  16. 8
    Grattis till Hugo! vad skönt att din väntan är över, är alla värden ok nu när han är ute?

    mysigt att få ut bebisen till mors dag <3

    kramar
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Stort grattis! :-)
  18. 9
    Stort grattis! :-)
  19. Medlem sedan
    Sep 2010
    #10
    Åh grattis Lotta till Hugo =o) Så underbart för er, o så skönt för dig att få slippa alla krämpor. Kram till hela stora familjen =o)
  20. 10
    Åh grattis Lotta till Hugo =o) Så underbart för er, o så skönt för dig att få slippa alla krämpor. Kram till hela stora familjen =o)
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    men hur går det för dig? jag väntar ju på ett bebis-är-född-inlägg från dig ;-)

    kram
  22. 11
    men hur går det för dig? jag väntar ju på ett bebis-är-född-inlägg från dig ;-)

    kram
  23. Medlem sedan
    Sep 2010
    #12
    Ja jag med =o( har skrivit långt inlägg nu om nattens bravader.. kram
  24. 12
    Ja jag med =o( har skrivit långt inlägg nu om nattens bravader.. kram
  25. Medlem sedan
    Nov 2010
    #13
    Stort grattis till Hugo! Lät som att det var lite jobbigt men gick bra trots allt...
  26. 13
    Stort grattis till Hugo! Lät som att det var lite jobbigt men gick bra trots allt...
  27. Medlem sedan
    Sep 2004
    #14
    Grattis! Myssigt att få gosa bebbe.. jag längtar men har ju en mån kvar. Kram
  28. 14
    Grattis! Myssigt att få gosa bebbe.. jag längtar men har ju en mån kvar. Kram
  29. Medlem sedan
    May 2010
    #15
    Å stort GRATTIS till er, och till lilla Hugo som har sin födelsedag idag
    Vad skönt att det är klart och att allt gick bra!

    Kram
  30. 15
    Å stort GRATTIS till er, och till lilla Hugo som har sin födelsedag idag
    Vad skönt att det är klart och att allt gick bra!

    Kram
  31. Medlem sedan
    Oct 2008
    #16
    Stort stort grattis! Känner igen det där förloppet, imorgon ska jag skriva om vår förlossning! Kram
  32. 16
    Stort stort grattis! Känner igen det där förloppet, imorgon ska jag skriva om vår förlossning! Kram
  33. Medlem sedan
    Oct 2006
    #17
    Grattis Grattis till bebis killen Hugo.
  34. 17
    Grattis Grattis till bebis killen Hugo.
  35. Medlem sedan
    Nov 2010
    #18
    Grattis!!! Härligt att det ändå gick relativt snabbt efter igångsättningen . Njut nu riktigt mycket av din lilla gosing och resten av familjen
  36. 18
    Grattis!!! Härligt att det ändå gick relativt snabbt efter igångsättningen . Njut nu riktigt mycket av din lilla gosing och resten av familjen
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19
    Grattis! Skönt att de satte igång dig så du fick slut på lidandet. Vad härligt att få fira mors dag även med lilla nytillkomlingen.
  38. 19
    Grattis! Skönt att de satte igång dig så du fick slut på lidandet. Vad härligt att få fira mors dag även med lilla nytillkomlingen.
  39. Medlem sedan
    Jan 2008
    #20
    Stort grattis! Så skönt för dig att du äntligen har lille Hugo hos dig Så snabbt det gick i slutet. Njut nu! Kram
  40. 20
    Stort grattis! Så skönt för dig att du äntligen har lille Hugo hos dig Så snabbt det gick i slutet. Njut nu! Kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hugo <3
    By smultronstumpan in forum _1107 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-07-18, 17:04
  2. Hugo
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 14:02
  3. Hugo är här
    By Gumsan in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 19:15
  4. Åsa m Hugo!
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 12:54
  5. Hugo 6 år
    By MammaMia62 in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 19:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar