Äntligen kan jag också vara med =)
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Äntligen kan jag också vara med =)

    Hej på er alla!
    Nu igår så testade jag mig och fick det efterlängtade andra strecket på stickan
    Känns superroligt men är samtidigt jättenervös att något ska gå fel. Hoppas att tiden fram tills efter vecka 12 går fort nu bara så man kanske kan lugna ner sig lite iaf.
    Känner inte av det så mycket idag men har tidigare känt mycket molvärk, stickningar i nedre delen av magen, ont i brösten och trötthet.
    Idag har jag mest känt av tröttheten. Hoppas dock att allt är ok
  2. 1
    Äntligen kan jag också vara med =) Hej på er alla!
    Nu igår så testade jag mig och fick det efterlängtade andra strecket på stickan
    Känns superroligt men är samtidigt jättenervös att något ska gå fel. Hoppas att tiden fram tills efter vecka 12 går fort nu bara så man kanske kan lugna ner sig lite iaf.
    Känner inte av det så mycket idag men har tidigare känt mycket molvärk, stickningar i nedre delen av magen, ont i brösten och trötthet.
    Idag har jag mest känt av tröttheten. Hoppas dock att allt är ok
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Grattis!

    Välkommen till gruppen!
  4. 2
    Grattis!

    Välkommen till gruppen!
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    Tack så mycket =)
    Känns väldigt overkligt så jag kan inte riktigt ta in det... Ska ta kontakt med mödrahälsovården imorrn och se vad e säger
  6. 3
    Tack så mycket =)
    Känns väldigt overkligt så jag kan inte riktigt ta in det... Ska ta kontakt med mödrahälsovården imorrn och se vad e säger
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Hej och välkommen och grattis till plusset!
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  8. 4
    Hej och välkommen och grattis till plusset!
  9. Medlem sedan
    Jan 1998
    #5
    Grattis och välkommen hit!
  10. 5
    Grattis och välkommen hit!
  11. Medlem sedan
    Apr 2010
    #6
    Återigen tack så mycket =)
    Vad har ni haft för symtom såhär i början?
    Jag går in i vecka sju imorgon
  12. 6
    Återigen tack så mycket =)
    Vad har ni haft för symtom såhär i början?
    Jag går in i vecka sju imorgon
  13. Medlem sedan
    May 2011
    #7
    Grattis och välkommen, själv också alldeles färsk här
    Jag har knappt haft några symptom alls och började bli rätt orolig. Men nu de senaste dagarna haft jag haft lite känningar av illamående, inte så att jag kräkts dock.
    Lite lite ömma bröst, men inte som första gången jag var gravid (haft 2 missfall) då kunde jag knappt kramas med pojkvännen för att det gjorde så ont.
    Men jag har ju förstått nu att varje graviditet är unik på sitt sätt
  14. 7
    Grattis och välkommen, själv också alldeles färsk här
    Jag har knappt haft några symptom alls och började bli rätt orolig. Men nu de senaste dagarna haft jag haft lite känningar av illamående, inte så att jag kräkts dock.
    Lite lite ömma bröst, men inte som första gången jag var gravid (haft 2 missfall) då kunde jag knappt kramas med pojkvännen för att det gjorde så ont.
    Men jag har ju förstått nu att varje graviditet är unik på sitt sätt
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    Grattis och välkommen hit! när har du bf? jag väntar mitt andra barn med bf 24/1. jag är ganska trött och snurrig i huvudet. Sen har jag lite illamående vissa kvällar, det kommer vid ungefär samma tid varje kväll. Jag går in i vecka 7 på onsdag
  16. 8
    Grattis och välkommen hit! när har du bf? jag väntar mitt andra barn med bf 24/1. jag är ganska trött och snurrig i huvudet. Sen har jag lite illamående vissa kvällar, det kommer vid ungefär samma tid varje kväll. Jag går in i vecka 7 på onsdag
  17. Medlem sedan
    May 2011
    #9
    Oj, hur kunde jag glömma trötthet och snurrig i huvudet. Precis som annapanna82 nämner Snurrig i huvudet kan ju innebära olika saker. Typ förvirring, har nog alltid haft en släng av det mest hela tiden dock. Samt yrsel. När jag böjer mig ner eller går uppför i trappor så blir jag riktigt yr. Hungrigare än vanligt är jag nog också
  18. 9
    Oj, hur kunde jag glömma trötthet och snurrig i huvudet. Precis som annapanna82 nämner Snurrig i huvudet kan ju innebära olika saker. Typ förvirring, har nog alltid haft en släng av det mest hela tiden dock. Samt yrsel. När jag böjer mig ner eller går uppför i trappor så blir jag riktigt yr. Hungrigare än vanligt är jag nog också
  19. Medlem sedan
    Apr 2010
    #10
    Jag har bf 22 januari Så går in i vecka 7 idag. Så vi är ganska lika långt gågna annapanna82. Ska bli kul att kunna följas åt med er alla
    Har ni kontaktat mvc än?
  20. 10
    Jag har bf 22 januari Så går in i vecka 7 idag. Så vi är ganska lika långt gågna annapanna82. Ska bli kul att kunna följas åt med er alla
    Har ni kontaktat mvc än?
  21. Medlem sedan
    Oct 2009
    #11
    Hej välkommen och grattis!
    Jag har också bf 22 januari , väntar mitt andra barn.
    Jag har kontaktat mvc och fick tid till den 16: juni.
    Jag har känt illamående, som kommer och går. Lite stickningar här och där kan jag också känna ibland.
  22. 11
    Hej välkommen och grattis!
    Jag har också bf 22 januari , väntar mitt andra barn.
    Jag har kontaktat mvc och fick tid till den 16: juni.
    Jag har känt illamående, som kommer och går. Lite stickningar här och där kan jag också känna ibland.
  23. Medlem sedan
    Apr 2010
    #12
    Kontaktade just mvc o lyckades få en insjruvningstid redan imorrn. Vet inte riktigt vad som händer då dock. Första barnet här o väldigt orolignu då jaghade ljusbrun flytning imorse. Någon somvarit med om det?
  24. 12
    Kontaktade just mvc o lyckades få en insjruvningstid redan imorrn. Vet inte riktigt vad som händer då dock. Första barnet här o väldigt orolignu då jaghade ljusbrun flytning imorse. Någon somvarit med om det?
  25. Anonym (Nr 2)
    #13
    Hej och välkommen till gruppen!
    Grattis till ditt andra streck.

    Går runt och väntar på tecken här också. Känner mest av att magen är svullen och det "drar" runt livmodern. Trötthet - japp.
  26. 13
    Hej och välkommen till gruppen!
    Grattis till ditt andra streck.

    Går runt och väntar på tecken här också. Känner mest av att magen är svullen och det "drar" runt livmodern. Trötthet - japp.
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Jag hade brunröda flytningar i början och på mitt första vul sa läkaren att det troligen kommer från att man har lite skörare slemhinnor än vanligt. Det är jättevanligt. Så länge det inte kommer mycket blod och gör ont så brukar det vara ofarligt.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  28. 14
    Jag hade brunröda flytningar i början och på mitt första vul sa läkaren att det troligen kommer från att man har lite skörare slemhinnor än vanligt. Det är jättevanligt. Så länge det inte kommer mycket blod och gör ont så brukar det vara ofarligt.
  29. Medlem sedan
    Aug 2010
    #15
    hej igen!

    hur har det gått, har du fått någon mer flytning eller blödning? jag hade en ljusbrun flytning i min förra graviditet som efter några timmar ledde till missfall. dock vet jag att det är väldigt vanligt att man kan få lite blödningar så det behöver absolut inte betyda detsamma för dig!

    imorgon blir det sannolikt ett hälsosamtal där de kollar din mat- och alkoholvanor samt hur du mår för övrigt. den riktiga inskrivningen brukar ske lite senare, typ i vecka 9-12 eller nåt sånt.

    jag hoppas att det inte är någon fara med flytningen!
    kram
  30. 15
    hej igen!

    hur har det gått, har du fått någon mer flytning eller blödning? jag hade en ljusbrun flytning i min förra graviditet som efter några timmar ledde till missfall. dock vet jag att det är väldigt vanligt att man kan få lite blödningar så det behöver absolut inte betyda detsamma för dig!

    imorgon blir det sannolikt ett hälsosamtal där de kollar din mat- och alkoholvanor samt hur du mår för övrigt. den riktiga inskrivningen brukar ske lite senare, typ i vecka 9-12 eller nåt sånt.

    jag hoppas att det inte är någon fara med flytningen!
    kram
  31. Medlem sedan
    Sep 2002
    #16
    Grattis & väkommen hit!!!
  32. 16
    Grattis & väkommen hit!!!
  33. Medlem sedan
    Apr 2010
    #17
    Nu är jag hemma från jobbet.
    Än så länge har det inte hänt något mer. Kanske lite lite brunaktig flytning men man måste anstränga sig för att se det. Så hoppas att det inte är någon fara.

    Annapanna82: När du fick missfall hur många timmar efter flytningen fick du missfallet och hur märkte du att det var ett missfall?
  34. 17
    Nu är jag hemma från jobbet.
    Än så länge har det inte hänt något mer. Kanske lite lite brunaktig flytning men man måste anstränga sig för att se det. Så hoppas att det inte är någon fara.

    Annapanna82: När du fick missfall hur många timmar efter flytningen fick du missfallet och hur märkte du att det var ett missfall?
  35. Medlem sedan
    Aug 2010
    #18
    jag fick flytningen på kvällen när jag gick på toaletten precis innan jag skulle gå och lägga mig. när jag vaknade morgonen efter hade jag ont i magen och när jag gick på toaletten så blödde jag. hade under natten drömt att jag fick missfall, riktigt obehagligt med en sån sanndröm.

    men det låter ju lovande att det inte kommit något mer! kram
  36. 18
    jag fick flytningen på kvällen när jag gick på toaletten precis innan jag skulle gå och lägga mig. när jag vaknade morgonen efter hade jag ont i magen och när jag gick på toaletten så blödde jag. hade under natten drömt att jag fick missfall, riktigt obehagligt med en sån sanndröm.

    men det låter ju lovande att det inte kommit något mer! kram
  37. Medlem sedan
    Apr 2010
    #19
    Hej igen! Åkte in akut igår efter tilltagande magont måndag o tisdag. De tog urinprov, litet blodprov o VUL. Allt såg bra ut o vi fick se det lilla hjärtat som slog så fint
    hoppas inget oförutsett inträffar nu bara.
    Kram
  38. 19
    Hej igen! Åkte in akut igår efter tilltagande magont måndag o tisdag. De tog urinprov, litet blodprov o VUL. Allt såg bra ut o vi fick se det lilla hjärtat som slog så fint
    hoppas inget oförutsett inträffar nu bara.
    Kram
  39. Medlem sedan
    Aug 2010
    #20
    åh vad skönt att höra!! allt ont behöver ju absolut inte tyda på missfall. kunde de säga vad ditt magonda kunde bero på? kram
  40. 20
    åh vad skönt att höra!! allt ont behöver ju absolut inte tyda på missfall. kunde de säga vad ditt magonda kunde bero på? kram
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Äntligen är jag också....
    By Jenny_ in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 09:47
  2. Får jag också vara här?
    By Mette med ToJ in forum _0905 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 20:29
  3. Får man vara med här också:)?
    By ellem in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 10:45
  4. Också verkar denna månad vara körd också
    By Anis in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-09, 13:59
  5. Får jag också vara med
    By Mia med lilla trean in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar