Vilken fart
_1011 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Vilken fart

    vilken fart det är här hemma. Kryper såå fort att det är svårt och veta var han är Sedan har han börjat och resa sig upp mot sin babysitter. står visserligen dubbelvikt men fötterna är nere och händer i stolen.
    Tur att jag sänkt spjälsängen

    Han äter bra med mat men är jobbig på nätterna nu igen. Vaknar mellan 4-6ggr/natt Det går väl över snart igen hoppas jag. Ska sluta upp med amma nattetid oxå hade jag tänkt. Ska se om inte gubben kan hjälpa mig med det nu när det är långledigt. Tror det är lättare om han tar nattpasset och det inte finns bröst eller mjölklukt

    Någon som slutat amma på natten? hur gjorde ni?

    Ha det gott i solen
  2. 1
    Vilken fart vilken fart det är här hemma. Kryper såå fort att det är svårt och veta var han är Sedan har han börjat och resa sig upp mot sin babysitter. står visserligen dubbelvikt men fötterna är nere och händer i stolen.
    Tur att jag sänkt spjälsängen

    Han äter bra med mat men är jobbig på nätterna nu igen. Vaknar mellan 4-6ggr/natt Det går väl över snart igen hoppas jag. Ska sluta upp med amma nattetid oxå hade jag tänkt. Ska se om inte gubben kan hjälpa mig med det nu när det är långledigt. Tror det är lättare om han tar nattpasset och det inte finns bröst eller mjölklukt

    Någon som slutat amma på natten? hur gjorde ni?

    Ha det gott i solen
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    Vilken duktig kille!!!! Meja ålar sig fram nu Ser jätte roligt ut.
    Ha e gott själv!!
  4. 2
    Vilken duktig kille!!!! Meja ålar sig fram nu Ser jätte roligt ut.
    Ha e gott själv!!
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Mira kryper inte ännu, men hon ställer sig i krypställning och gungar fram och tillbaka. Det är nog inte länge tills hon börjar flytta armarna och benen också.

    Gröt och välling slinker ned utan problem, liksom fruktpuré. Riktig mat är däremot svårtrugat. Hon äter max 1/2 dl om man är riktigt envis. Men jag tror jag är problemet på spåren... Hon gillar inte min matlagning! Vi köpte en burk ekologisk lasagne, som jag läst att många barn gillar, och då satt hon och gapade som en liten fågelunge. Bah! Jaja, jag ska försöka laga en egen barnvänlig lasagne, så får vi se om det går bättre.

    Hon somnar vid 20:00, vaknar en gång på natten, ammar lite och somnar om. Omkring 05:00 vaknar hon igen och vill gå upp. Stackars morgontrötta pappan har inte riktigt vant sig ännu. När jag går upp brukar jag hitta honom utslagen på lekmadrassen i vardagsrummet bredvid en babblande bebis. Själv får jag sova tills klockan ringer, för nu är det ju jag som ska till jobbet.
  6. 3
    Mira kryper inte ännu, men hon ställer sig i krypställning och gungar fram och tillbaka. Det är nog inte länge tills hon börjar flytta armarna och benen också.

    Gröt och välling slinker ned utan problem, liksom fruktpuré. Riktig mat är däremot svårtrugat. Hon äter max 1/2 dl om man är riktigt envis. Men jag tror jag är problemet på spåren... Hon gillar inte min matlagning! Vi köpte en burk ekologisk lasagne, som jag läst att många barn gillar, och då satt hon och gapade som en liten fågelunge. Bah! Jaja, jag ska försöka laga en egen barnvänlig lasagne, så får vi se om det går bättre.

    Hon somnar vid 20:00, vaknar en gång på natten, ammar lite och somnar om. Omkring 05:00 vaknar hon igen och vill gå upp. Stackars morgontrötta pappan har inte riktigt vant sig ännu. När jag går upp brukar jag hitta honom utslagen på lekmadrassen i vardagsrummet bredvid en babblande bebis. Själv får jag sova tills klockan ringer, för nu är det ju jag som ska till jobbet.

Liknande trådar

  1. Vilken låg fart det är på aff
    By marib in forum Ordet är fritt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 17:45
  2. Vilken fart det var här då...
    By mimi64 in forum Medelålders 45+
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 11:21
  3. Vilken fart det är här!
    By Norrländskan in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 18:39
  4. vilken fart
    By annikaz71 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 12:18
  5. Vilken FART!
    By *GLAD* in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 23:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar