hur tänker ni om
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    hur tänker ni om

    ni ser

    en 12 åring med skor som är urblekta , trasiga, hål fram och bak med en mamma som är välklädd, full m shoppingkassar

    i övrigt ser 12 åringens klädesel fullgod ut
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    hur tänker ni om ni ser

    en 12 åring med skor som är urblekta , trasiga, hål fram och bak med en mamma som är välklädd, full m shoppingkassar

    i övrigt ser 12 åringens klädesel fullgod ut
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    spontant tänker jag nog då att ungen vägrar använda de nya skorna i hallen
  4. 2
    spontant tänker jag nog då att ungen vägrar använda de nya skorna i hallen
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    En typisk preeteen skulle jag fundera på. En som revolterar och jag hade inte höjt ögonbrynen ens..
  6. 3
    En typisk preeteen skulle jag fundera på. En som revolterar och jag hade inte höjt ögonbrynen ens..
  7. Medlem sedan
    Jun 2007
    #4
    haha
    Mitt i prick , de står i hallen
  8. 4
    haha
    Mitt i prick , de står i hallen
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    Det är inget jag ens skulle...

    lägga märke till i första taget och skulle jag notera det så skulle jag tro att denne ville se ut så.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  10. 5
    Det är inget jag ens skulle... lägga märke till i första taget och skulle jag notera det så skulle jag tro att denne ville se ut så.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    'Tänker nog inte så mycket.. kunde varit jag när jag var 12 år.. Så även min dotter kan klä sig ibland som jag ikke gillar..
  12. 6
    'Tänker nog inte så mycket.. kunde varit jag när jag var 12 år.. Så även min dotter kan klä sig ibland som jag ikke gillar..
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Eftersom jag älskade mina lappade jeans och mina rosa superslitna tygskor när jag gick i sjuan så reagerar jag inte nämnvärt på klädsel om det var idag. Om däremot samma barn skulle vara klätt så i 15 graders kyla hade jag nog reagerat...
  14. 7
    Eftersom jag älskade mina lappade jeans och mina rosa superslitna tygskor när jag gick i sjuan så reagerar jag inte nämnvärt på klädsel om det var idag. Om däremot samma barn skulle vara klätt så i 15 graders kyla hade jag nog reagerat...
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8
    Hade bara tänkt -Skönt en unge till som vägrar använda de nya kläderna.
  16. 8
    Hade bara tänkt -Skönt en unge till som vägrar använda de nya kläderna.
  17. Medlem sedan
    Sep 2003
    #9
    du ser... det finns vettigt folk här (se nedan)
  18. 9
    du ser... det finns vettigt folk här (se nedan)
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    tyvär var det nog så ett tag i vintras...
  20. 10
    tyvär var det nog så ett tag i vintras...
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Får nog lov att erkänna att jag hade tänkt tanken att föräldrarna inte hade råd med vinterkläder om jag hade sett det då...
  22. 11
    Får nog lov att erkänna att jag hade tänkt tanken att föräldrarna inte hade råd med vinterkläder om jag hade sett det då...
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Det skulle nog jag också tänkt när mina barn var så små som dina Nu har jag tonårsbarn och vet hur de kan välja att klä sig fast det finns varma vinterkläder hemma så nu tänker jag nog annorlunda.
  24. 12
    Det skulle nog jag också tänkt när mina barn var så små som dina Nu har jag tonårsbarn och vet hur de kan välja att klä sig fast det finns varma vinterkläder hemma så nu tänker jag nog annorlunda.
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Ja, jag har ju själv gått i jeansjacka en hel vinter, trots att jag hade täckjacka hemma, men det hindrar inte att tanken först slår mig. Att barnet troligen valt själv kommer nog som tanke två...
  26. 13
    Ja, jag har ju själv gått i jeansjacka en hel vinter, trots att jag hade täckjacka hemma, men det hindrar inte att tanken först slår mig. Att barnet troligen valt själv kommer nog som tanke två...
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Rent allmänt tänker jag nog inget.

    Men jag vet en familj där kläder, skor, annan utrustning och vettig mat ligger längst ner. Däremot finns det pengar till en hel del onödigt. Konstiga prioriteringar där, tänker jag.
  28. 14
    Rent allmänt tänker jag nog inget.

    Men jag vet en familj där kläder, skor, annan utrustning och vettig mat ligger längst ner. Däremot finns det pengar till en hel del onödigt. Konstiga prioriteringar där, tänker jag.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #15
    En envis 12-åring som vägrar sätta på sig andra kläder än sina älsklingskläder och en förälder som väljer sina strider.
    Dvs jag hade bara sett det positivt
  30. 15
    En envis 12-åring som vägrar sätta på sig andra kläder än sina älsklingskläder och en förälder som väljer sina strider.
    Dvs jag hade bara sett det positivt
  31. Medlem sedan
    Jan 2001
    #16
    ungen har sina favvisskor! varit sån själv som barn och även ibland nu med
  32. 16
    ungen har sina favvisskor! varit sån själv som barn och även ibland nu med
  33. Medlem sedan
    Jan 2011
    #17
    Något knäppt mode!!
  34. 17
    Något knäppt mode!!

Liknande trådar

  1. Hur tänker ni eller tänker....
    By Nickisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-21, 19:32
  2. Vad tänker i när ni tänker på våren?
    By gwendolyn in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 21:19
  3. VAD TÄNKER DOM MED?!?!
    By tingla_bu in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 16:10
  4. Jag tänker på val.
    By sajilijeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 16:47
  5. Hur tänker ni.. (VAB)
    By Piilla in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 15:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar