en fundering
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    en fundering

    ni som väntar andra barnet, hur gamla är era tidigare barn? står i ett litet dilemma, min son är 2år å 8 månader nu, kommer vara 3,5 år när bebis kommer. har enkelvagn till sonen, men han är väldigt beroende av vagn,än iallafall. så ja funderar på hur man ska göra om man ska köpa ståbräda till honom när den lilla kommer eller ska man köpa en syskonvagn???!! vi bor rätt nära dagis, men går mycket långa promenader i skogen, åker mycket buss och reser mycket med tåg upp till stockholm, då vi bor ute på landet i sörmland. hur skulle ni göra??
  2. 1
    en fundering ni som väntar andra barnet, hur gamla är era tidigare barn? står i ett litet dilemma, min son är 2år å 8 månader nu, kommer vara 3,5 år när bebis kommer. har enkelvagn till sonen, men han är väldigt beroende av vagn,än iallafall. så ja funderar på hur man ska göra om man ska köpa ståbräda till honom när den lilla kommer eller ska man köpa en syskonvagn???!! vi bor rätt nära dagis, men går mycket långa promenader i skogen, åker mycket buss och reser mycket med tåg upp till stockholm, då vi bor ute på landet i sörmland. hur skulle ni göra??
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    Vår son är bara 11 månader så han kommer fortfarande vara rätt liten när bebisen kommer. Men jag har funderat på någon syskonvagn som är smidig här inne i stan eftersom vi åker mycket buss & t-bana.
    Har kikat lite på Phil & Teds eftersom man ha den som singelvagn om man bara har ett barn med sig. Sen vet jag inte hur den funkar i skogen eftersom det är en trehjuling. I så fall vore det nog smidigast med en lite mer robust vagn för skogen & en liten lättare för stadskörning.
  4. 2
    Vår son är bara 11 månader så han kommer fortfarande vara rätt liten när bebisen kommer. Men jag har funderat på någon syskonvagn som är smidig här inne i stan eftersom vi åker mycket buss & t-bana.
    Har kikat lite på Phil & Teds eftersom man ha den som singelvagn om man bara har ett barn med sig. Sen vet jag inte hur den funkar i skogen eftersom det är en trehjuling. I så fall vore det nog smidigast med en lite mer robust vagn för skogen & en liten lättare för stadskörning.
  5. Medlem sedan
    Feb 2009
    #3
    Vi har inte ens hunnit diskutera vagnfrågan ännu, mer än att vi sagt att vi till nästa barn ska köpa ny vagn oavsett... Men det beror mest på att vi haft enbart ärvda 90-talsvagnar till dottern och de är liksom lite slutkörda nu. Vagnbehovet kommer säkert finnas kvar för dottern när syskonet kommer, dottern är 20 månader nu.

    Vi pratade däremot häromdagen om att vi ska skaffa ståplatta... Men vi kanske ska börja i rätt ände och fundera på vad vi ska ha för vagn först...
  6. 3
    Vi har inte ens hunnit diskutera vagnfrågan ännu, mer än att vi sagt att vi till nästa barn ska köpa ny vagn oavsett... Men det beror mest på att vi haft enbart ärvda 90-talsvagnar till dottern och de är liksom lite slutkörda nu. Vagnbehovet kommer säkert finnas kvar för dottern när syskonet kommer, dottern är 20 månader nu.

    Vi pratade däremot häromdagen om att vi ska skaffa ståplatta... Men vi kanske ska börja i rätt ände och fundera på vad vi ska ha för vagn först...

Liknande trådar

  1. Fundering...
    By Vill ha bebis in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 15:20
  2. Fundering..
    By HannaNi in forum Pappasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-02, 14:36
  3. fundering
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 10:54
  4. fundering
    By hmmm in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-28, 13:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar