Streck eller spökstreck?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Streck eller spökstreck?

    Streck eller spökstreck? - Det är frågan. Nyfiken som jag är så beslutade jag mig för i morse att genomföra ett graviditetstest med morgonurinen. Detta med ett test från billigatester.se. Ibörjan av testet dök kontrollsträcket upp och lyste med teststreckets frånvaro. Efter ca 3 minuter kunde jag börja ana ett litet teststreck. Men detta teststreck var vääääldigt svagt! Jag vart osäker på ifall detta streck endast är ett spöckstreck? Iomed att det vart såpass svagt. Så jag beslutar mig för att göra om testet eftersom att jag ännu inte hade hällt ut urinen från plastmuggen som jag samlade urinet i. Denna gång med ett clearblue+plus test, köpt på apoteket. Detta test kan man få positivt resultat upp till 4 dagar innan beräknad menstruation. Och det var imprensip samm visa här, dock liten skillnad. Minustecknet började ta form och därefter ser jag ännu en svaaaaag linje som formar ett plus. Därefter inväntar jag kontrollstrecket, som kom sakta men säkert.

    Jag är fortfarande väldigt osäker på ifall jag "ser rätt". Jag är på BIM-2. För några dagar sedan upptäckte jag att jag fick vätska från brösten, såsom råmjölk då man är i slutet av graviditeten. Men detta kan väl vara "restmjölk", slutade amma för ca 5 månader sedan. Jag har känt lite konstigheter i magen i måndags. Och igår hade jag såsom mensvärk, samt svankont.

    Jag har försökt att ta kort på testerna men det blir bara suddigt (värdelös kamera). Funderar på att testa om någon dag.
  2. 1
    Streck eller spökstreck? Streck eller spökstreck? - Det är frågan. Nyfiken som jag är så beslutade jag mig för i morse att genomföra ett graviditetstest med morgonurinen. Detta med ett test från billigatester.se. Ibörjan av testet dök kontrollsträcket upp och lyste med teststreckets frånvaro. Efter ca 3 minuter kunde jag börja ana ett litet teststreck. Men detta teststreck var vääääldigt svagt! Jag vart osäker på ifall detta streck endast är ett spöckstreck? Iomed att det vart såpass svagt. Så jag beslutar mig för att göra om testet eftersom att jag ännu inte hade hällt ut urinen från plastmuggen som jag samlade urinet i. Denna gång med ett clearblue+plus test, köpt på apoteket. Detta test kan man få positivt resultat upp till 4 dagar innan beräknad menstruation. Och det var imprensip samm visa här, dock liten skillnad. Minustecknet började ta form och därefter ser jag ännu en svaaaaag linje som formar ett plus. Därefter inväntar jag kontrollstrecket, som kom sakta men säkert.

    Jag är fortfarande väldigt osäker på ifall jag "ser rätt". Jag är på BIM-2. För några dagar sedan upptäckte jag att jag fick vätska från brösten, såsom råmjölk då man är i slutet av graviditeten. Men detta kan väl vara "restmjölk", slutade amma för ca 5 månader sedan. Jag har känt lite konstigheter i magen i måndags. Och igår hade jag såsom mensvärk, samt svankont.

    Jag har försökt att ta kort på testerna men det blir bara suddigt (värdelös kamera). Funderar på att testa om någon dag.
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Hej! oj vad spännande!! Jag håller tummarna att det är ett plus. jag tror nog att det kan vara det ... men testa om någon dag igen. När jag blev gravid i höstas så testade jag fyra dagar innan mens å då var det ett svagt litet streck. Å dagen efter köpte jag ett Clear Blue och då blev det ett plus.. också lite svagare.
    Om jag hade fått resultatet du har nu så hade jag känt hopp =) Så jag håller alla tummar jag har! =)

    Kram
    Längtan
    www.vartanglabarn.blogg.se
  4. 2
    Hej! oj vad spännande!! Jag håller tummarna att det är ett plus. jag tror nog att det kan vara det ... men testa om någon dag igen. När jag blev gravid i höstas så testade jag fyra dagar innan mens å då var det ett svagt litet streck. Å dagen efter köpte jag ett Clear Blue och då blev det ett plus.. också lite svagare.
    Om jag hade fått resultatet du har nu så hade jag känt hopp =) Så jag håller alla tummar jag har! =)

    Kram
    Längtan
    www.vartanglabarn.blogg.se
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    hej!

    även om det står att man kan få plus upp till 4 dagar innan bim så är det långt ifrån alla kvinnor som har tillräckligt hög hormonnivå för att kunna plussa innan bim. så jag håller tummarna för dig
  6. 3
    hej!

    även om det står att man kan få plus upp till 4 dagar innan bim så är det långt ifrån alla kvinnor som har tillräckligt hög hormonnivå för att kunna plussa innan bim. så jag håller tummarna för dig
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Hej!

    Håller både tummar och tår här hemma! Jag har dock ställt in mig på spökstreck, på så vis kanske jag inte blir lika besviken när mensen kommer.. :/ Dem är ju såpass svaga att dem knappt syns, på båda testerna.
  8. 4
    Hej!

    Håller både tummar och tår här hemma! Jag har dock ställt in mig på spökstreck, på så vis kanske jag inte blir lika besviken när mensen kommer.. :/ Dem är ju såpass svaga att dem knappt syns, på båda testerna.
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Jag skall försöka ta bild på testerna och lägga upp.
  10. 5
    Jag skall försöka ta bild på testerna och lägga upp.
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    jo jag vet det står på förpackningen att det är en viss procent som fått resultat så tidigt
  12. 6
    jo jag vet det står på förpackningen att det är en viss procent som fått resultat så tidigt
  13. Medlem sedan
    Jan 2010
    #7

    Testerna på bild



    Syns tyvärr inte så bra på denna bild, men jag har iallafall markerat så ni kanske ser vart strecken går. Hm vad tror ni?
  14. 7
    Testerna på bild

    Syns tyvärr inte så bra på denna bild, men jag har iallafall markerat så ni kanske ser vart strecken går. Hm vad tror ni?
  15. Anonym
    #8
    Dem är som du sa väldigt svaga. Men jag ser dem
  16. 8
    Dem är som du sa väldigt svaga. Men jag ser dem
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9
    Svaga, men de syns ju! Jag vågar mig på ett litet grattis!
    Testa igen på lördag så ska du se att det säkert är starkare!

    Lycka till!
    (på besök från ank. 2011/06)
  18. 9
    Svaga, men de syns ju! Jag vågar mig på ett litet grattis!
    Testa igen på lördag så ska du se att det säkert är starkare!

    Lycka till!
    (på besök från ank. 2011/06)
  19. Medlem sedan
    Mar 2010
    #10
    Håller tummarna för att det är ett plus för dig ! Vänta till lördag & testa igen.
    Jag måste säga att jag gillar cb:s digitala test med veckoindikator bäst, lite dyrare men jag tyckte att det var värt det. Jag fick också ett svagt svagt plus när jag testade med cb:s andra testa på bim -3. Känns som att man kan analysera sönder dom där strecken.
  20. 10
    Håller tummarna för att det är ett plus för dig ! Vänta till lördag & testa igen.
    Jag måste säga att jag gillar cb:s digitala test med veckoindikator bäst, lite dyrare men jag tyckte att det var värt det. Jag fick också ett svagt svagt plus när jag testade med cb:s andra testa på bim -3. Känns som att man kan analysera sönder dom där strecken.
  21. Medlem sedan
    Jan 2010
    #11
    Tack för att du håller tummarna
    Jag tänkte göra det, om jag inte får för mig att slösa på ett test redan imorgon igen dvs. Ja verkligen, man kan stirra på dem hur länge som helst ibland känns det som, från alla håll och kanter för att försöka se något.
  22. 11
    Tack för att du håller tummarna
    Jag tänkte göra det, om jag inte får för mig att slösa på ett test redan imorgon igen dvs. Ja verkligen, man kan stirra på dem hur länge som helst ibland känns det som, från alla håll och kanter för att försöka se något.

Liknande trådar

  1. gravstreck eller spökstreck?
    By kjamisloveemma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-03, 09:39
  2. Hjälp, + eller spökstreck! Någon som vet
    By Mymelody87 in forum Planera för barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 10:03
  3. Plus eller spökstreck?
    By Anonym in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-28, 23:34
  4. ett svagt streck är ändå ett streck
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-06-15, 10:35
  5. Ett streck är visst inget streck ändå...
    By Tiger-Kanin in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 20:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar