Horoskop?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Horoskop?

    För 25 år sedan fick jag mitt horoskop ställt, eller snarare jag fick en papper på hur allt stod när jag föddes. Jag skulle fått en förklaring men det blev aldrig av.
    Har inte horoskopet kvar men skulle vilja få det ställt.

    Och hur funkar horoskop vid funktionshinder?

    Många skriver att mitt stjärntecken ska vara på ett visst sätt men pga mina diagnoser så fungerar jag inte så.

    Jag har lite svårt att tänka mig att alla som är födda under ett visst stjärntecken ska vara på ett visst sätt.

    Dessutom så undrar jag om min dotter är född i skorpionens tecken eller tecknet efter?
    Hon är född 22 nov och ibland står det skorpion och ibland tecknet efter. Kommer inte ihåg vad det är. Jag är själv skorpion så därför kommer jag ihåg det tecknet.
  2. 1
    Horoskop? För 25 år sedan fick jag mitt horoskop ställt, eller snarare jag fick en papper på hur allt stod när jag föddes. Jag skulle fått en förklaring men det blev aldrig av.
    Har inte horoskopet kvar men skulle vilja få det ställt.

    Och hur funkar horoskop vid funktionshinder?

    Många skriver att mitt stjärntecken ska vara på ett visst sätt men pga mina diagnoser så fungerar jag inte så.

    Jag har lite svårt att tänka mig att alla som är födda under ett visst stjärntecken ska vara på ett visst sätt.

    Dessutom så undrar jag om min dotter är född i skorpionens tecken eller tecknet efter?
    Hon är född 22 nov och ibland står det skorpion och ibland tecknet efter. Kommer inte ihåg vad det är. Jag är själv skorpion så därför kommer jag ihåg det tecknet.
  3. Missmu
    #2
    Soltecknet är bara en litendel av horoskopet, det visar inte så mycket tycker jag. Däremot när man ställer upp solen och ser förhållandet till andra planeter, andra planeters vinklar och förhållanden får man en helt annan bild. Man tar inte bara hänsyn till stjärntecknet/soltecknet utan även andra planeter, vilket hus de står i och så vidare.
    Det varierar faktiskt om man är skorpion eller skytt när man är född 22 november, vissa år har solen hunnit in i skytten.
  4. 2
    Soltecknet är bara en litendel av horoskopet, det visar inte så mycket tycker jag. Däremot när man ställer upp solen och ser förhållandet till andra planeter, andra planeters vinklar och förhållanden får man en helt annan bild. Man tar inte bara hänsyn till stjärntecknet/soltecknet utan även andra planeter, vilket hus de står i och så vidare.
    Det varierar faktiskt om man är skorpion eller skytt när man är född 22 november, vissa år har solen hunnit in i skytten.
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    ok, tack!
  6. 3
    ok, tack!

Liknande trådar

  1. horoskop
    By Anonym in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 17:45
  2. kinesiskt horoskop??
    By Fritz in forum _1006 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 08:57
  3. Tror ni på horoskop o
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 19:56
  4. Om Horoskop
    By anonymt in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 17:29
  5. Horoskop
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 21:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar