Mår bättre o bättre(lite äckelvarning)
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Mår bättre o bättre(lite äckelvarning)

    Var inne på sjukhuset igen förra veckan men nu känns de bättre igen. Hoppas att de har vänt nu. Men istället för illamående e jag sååå slemmig i halsen. Det e som segt slem i halsen hela tiden som jag försöker harkla upp men håller nästan på att kräkas av det. Har problem med blodig näsa oxå. Varje morgon när jag vaknar snyter jag mej o de kommer massor blandat med blod o det jag harklar upp e de oxå blod i.
    Fler som har problem med detta? Några tips? Det e jätte äckligt!!
    Vet att Lergiganen kan göra en torr i munnen men detta e ju slemmigt. Visst saliven e som skum.
  2. 1
    Mår bättre o bättre(lite äckelvarning) Var inne på sjukhuset igen förra veckan men nu känns de bättre igen. Hoppas att de har vänt nu. Men istället för illamående e jag sååå slemmig i halsen. Det e som segt slem i halsen hela tiden som jag försöker harkla upp men håller nästan på att kräkas av det. Har problem med blodig näsa oxå. Varje morgon när jag vaknar snyter jag mej o de kommer massor blandat med blod o det jag harklar upp e de oxå blod i.
    Fler som har problem med detta? Några tips? Det e jätte äckligt!!
    Vet att Lergiganen kan göra en torr i munnen men detta e ju slemmigt. Visst saliven e som skum.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Men du, precis så var det för mig för ca 5 v sen. Då började jag må mindre illa men fick istället nån segt slem i halsen hela tiden så jag gick omkring och hulkade hela tiden. Tuggummin och halstabletter blev lösningen. Jag måste fortfarande äta en Lergigan om dagen, annars kan jag inte äta men det är MYCKET bättre nu :-) Näsblodet kommer av sköra och blodfyllda slemhinnor, som ofta gör oss nästäpta dessutom.
  4. 2
    Men du, precis så var det för mig för ca 5 v sen. Då började jag må mindre illa men fick istället nån segt slem i halsen hela tiden så jag gick omkring och hulkade hela tiden. Tuggummin och halstabletter blev lösningen. Jag måste fortfarande äta en Lergigan om dagen, annars kan jag inte äta men det är MYCKET bättre nu :-) Näsblodet kommer av sköra och blodfyllda slemhinnor, som ofta gör oss nästäpta dessutom.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Skönt att du mår bättre!
    Slemmet känner jag inte igen (jag äter ju iofs inte Lergigan), men näsblodet däremot. Jag blöder näsblod jättelätt under mina graviditeter, så när jag snyter mig kommer det nästan alltid blod. Det är väl det där med att man är lite mer lättblödande och dessutom blodfylld när man är gravid, tror jag.
  6. 3
    Skönt att du mår bättre!
    Slemmet känner jag inte igen (jag äter ju iofs inte Lergigan), men näsblodet däremot. Jag blöder näsblod jättelätt under mina graviditeter, så när jag snyter mig kommer det nästan alltid blod. Det är väl det där med att man är lite mer lättblödande och dessutom blodfylld när man är gravid, tror jag.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Låter jobbigt med slemmet. Fråga på apoteket kanske?

    Jag har också lite blodigt snor och blöder från tandköttet när jag borstar tänderna. Det är inte kul. Men det blir ju nåt bra av det i november !
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~
    Mamma till Elin född 080207. Bebis i magen, bf 8/11.
    Blogg från Elins första år:
    www.nogg.se/leyse
  8. 4
    Låter jobbigt med slemmet. Fråga på apoteket kanske?

    Jag har också lite blodigt snor och blöder från tandköttet när jag borstar tänderna. Det är inte kul. Men det blir ju nåt bra av det i november !
  9. Medlem sedan
    Mar 2011
    #5
    Jag har också problem med det. Brukar få det när jag varit på ställen där luften är torr, när det är elementvärme och så. Men, får ju det utan att vara gravid också Men det blir värre vid graviditet.
  10. 5
    Jag har också problem med det. Brukar få det när jag varit på ställen där luften är torr, när det är elementvärme och så. Men, får ju det utan att vara gravid också Men det blir värre vid graviditet.

Liknande trådar

  1. Lite bättre
    By SuzyQ in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 17:31
  2. Det blir bara bättre och bättre
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 10:22
  3. Det blir bara bättre och bättre
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 21:03
  4. Den blir bara bättre och bättre!!!
    By tn79 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 11:41
  5. Dagen verkar bli bättre och bättre
    By Anna i Seattle, bf 4/12 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 21:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar