Gallstensoperation
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2005
    #1

    Gallstensoperation

    Någon här som gjort det?

    Hur länge var ni hemma?
    Hur länge hade ni ont?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  2. 1
    Gallstensoperation Någon här som gjort det?

    Hur länge var ni hemma?
    Hur länge hade ni ont?
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Sprängre de inte gallsten med ultraljud numera? min bror var hemma samma dag och jobbade dagen efter
  4. 2
    Sprängre de inte gallsten med ultraljud numera? min bror var hemma samma dag och jobbade dagen efter
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3

    De har sagt titthål här

    Ena stenen är 2 cm stor och blockerar hela gallgången.

    Det handlar om min lillebror.Han blev opad idag.Precis färdig.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  6. 3
    De har sagt titthål här Ena stenen är 2 cm stor och blockerar hela gallgången.

    Det handlar om min lillebror.Han blev opad idag.Precis färdig.
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    Aha titthål brukar vara snabba saker, hade en anställd som kom tilbaka samma dag efter blindtarmop men jag skickade då hem honom
  8. 4
    Aha titthål brukar vara snabba saker, hade en anställd som kom tilbaka samma dag efter blindtarmop men jag skickade då hem honom
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Alltså jag var chef ägde inte företaget
  10. 5
    Alltså jag var chef ägde inte företaget
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Ja, jag har gjort det. Med titthålskirurgi. Det jobbigaste var att jag fick så ont i axlarna/ryggen av de sprutat in koldioxid för att spänna upp buken under operationen. Det gjorde faktiskt riktigt ont efteråt...
    fick väl vara kvar ett par dagar på sjukhuset och hemma kanske någon vecka. Det stramade lite där gallblåsan suttit.

    Jag hade mest besvär med att sedan äta och få behålla maten utan kramper och diarrér i ca 1 år efter op. Men sedan har jag mått toppen!
  12. 6
    Ja, jag har gjort det. Med titthålskirurgi. Det jobbigaste var att jag fick så ont i axlarna/ryggen av de sprutat in koldioxid för att spänna upp buken under operationen. Det gjorde faktiskt riktigt ont efteråt...
    fick väl vara kvar ett par dagar på sjukhuset och hemma kanske någon vecka. Det stramade lite där gallblåsan suttit.

    Jag hade mest besvär med att sedan äta och få behålla maten utan kramper och diarrér i ca 1 år efter op. Men sedan har jag mått toppen!
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Det var kvickt

    Lite väl kvickt.

    Bra att du skickade hem honom.

    Jag googlade och det kan vara veckors sjukskrivning.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Det var kvickt Lite väl kvickt.

    Bra att du skickade hem honom.

    Jag googlade och det kan vara veckors sjukskrivning.
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    Han var lite knäpp
  16. 8
    Han var lite knäpp
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Fy

    de har sagt att han ska skrivas ut imorgon.Låter helt galet när man läser om operationen på nätet(1177).Med drän och stygn m,m.

    Fick du ngn speciell smärtlindring eller det var typ panodil?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    Fy de har sagt att han ska skrivas ut imorgon.Låter helt galet när man läser om operationen på nätet(1177).Med drän och stygn m,m.

    Fick du ngn speciell smärtlindring eller det var typ panodil?
  19. Medlem sedan
    Jun 2005
    #10
    Haha
  20. 10
    Haha
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Jag är opad med laparoskopi. De flesta gick hem senare samma dag. Jag blev kvar på sjukhuset över natten pga komplikationer. Sambon reste bort 2 dygn efter och var borta 2 dygn, lite väl tidigt med 1,5-åring + 3,5-åring hemma själv. Slutade med smärtstillande efter ett par dagar men kände mig rätt så stel och orörlig och fick inte bära tungt. Hade kunnat jobba efter drygt en vecka med det tunga jobb jag har.
  22. 11
    Jag är opad med laparoskopi. De flesta gick hem senare samma dag. Jag blev kvar på sjukhuset över natten pga komplikationer. Sambon reste bort 2 dygn efter och var borta 2 dygn, lite väl tidigt med 1,5-åring + 3,5-åring hemma själv. Slutade med smärtstillande efter ett par dagar men kände mig rätt så stel och orörlig och fick inte bära tungt. Hade kunnat jobba efter drygt en vecka med det tunga jobb jag har.
  23. Medlem sedan
    Mar 2006
    #12
    Jag fick inte några drän förresten med tanke på vad du frågar Furiosa*, det brukar man inte få efter titthålsop. Fick utskrivet Panodil och Tramadol men tog aldrig några Tramadol.
    Kunde direkt börja äta och efter bara några veckor åt jag även sånt jag inte klarat innan pga gallstensanfall.
  24. 12
    Jag fick inte några drän förresten med tanke på vad du frågar Furiosa*, det brukar man inte få efter titthålsop. Fick utskrivet Panodil och Tramadol men tog aldrig några Tramadol.
    Kunde direkt börja äta och efter bara några veckor åt jag även sånt jag inte klarat innan pga gallstensanfall.
  25. Medlem sedan
    Jun 2005
    #13

    Vad jobbar du med?

    Min bror jobbar i stall med allt vad det innebär.

    Varför åkte mannen iväg så kort efter?

    Min bror äter en rätt ensidig kost.
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  26. 13
    Vad jobbar du med? Min bror jobbar i stall med allt vad det innebär.

    Varför åkte mannen iväg så kort efter?

    Min bror äter en rätt ensidig kost.
  27. Medlem sedan
    Mar 2006
    #14
    Jobbar som ssk, en hel del tunga lyft.
    Planerad arbetsresa som inte gick att flytta på.
    Spelar nog ingen roll med den ensidiga kosten men han ska se upp i början med sån mat som han haft svårt med innan, man har ju inte samma reservoir med galla efter op:n.

    Op:ad i L-krona förresten?
  28. 14
    Jobbar som ssk, en hel del tunga lyft.
    Planerad arbetsresa som inte gick att flytta på.
    Spelar nog ingen roll med den ensidiga kosten men han ska se upp i början med sån mat som han haft svårt med innan, man har ju inte samma reservoir med galla efter op:n.

    Op:ad i L-krona förresten?
  29. mezz
    #15
    På mig gjorde dom en öppen op. Läkaren påstod att han inte kunde med titthålsteknik men jag hade lite mycket stora stenar och grus så det var enklast. Låg kvar 2 dygn sen hem till två barn som ensamstående. Ont, ja mycket men det gick. Hade mindre ont av kejsarsnitten.
  30. 15
    På mig gjorde dom en öppen op. Läkaren påstod att han inte kunde med titthålsteknik men jag hade lite mycket stora stenar och grus så det var enklast. Låg kvar 2 dygn sen hem till två barn som ensamstående. Ont, ja mycket men det gick. Hade mindre ont av kejsarsnitten.
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    Opad i Lund

    Nyss kommen till uppvaket.

    Han äter ju mest bacon,fläsk o så.Inga pasta eller potatis-produkter om man inte räknar chipsen

    Och i dryckväg:Saft,vatten,cola,dric kyoggi
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  32. 16
    Opad i Lund Nyss kommen till uppvaket.

    Han äter ju mest bacon,fläsk o så.Inga pasta eller potatis-produkter om man inte räknar chipsen

    Och i dryckväg:Saft,vatten,cola,dric kyoggi
  33. Medlem sedan
    Jun 2005
    #17

    Läste att

    titthål inte amvänds överallt.

    Bra att det fungerade för dig trots allt.

    Tack
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  34. 17
    Läste att titthål inte amvänds överallt.

    Bra att det fungerade för dig trots allt.

    Tack
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18

    Titthål

    åkte hem dagen efter. Ont som tusan i axeln i säkert en vecka eftereåt men efter gallan spände det mest. Bekymren före var så mkt värre.
    Bara måste...... allt....
  36. 18
    Titthål åkte hem dagen efter. Ont som tusan i axeln i säkert en vecka eftereåt men efter gallan spände det mest. Bekymren före var så mkt värre.
  37. Medlem sedan
    Jun 2005
    #19
    Tack för ditt svar
  38. 19
    Tack för ditt svar

Liknande trådar

  1. luftproblem efter gallstensoperation
    By Den perfekta mamman in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 14:12
  2. Gallstensoperation...
    By MariaKingsley in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 10:57
  3. Gallstensoperation
    By Linda_T_M_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 12:22
  4. Gallstensoperation
    By Jordgubben in forum _0507 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 12:37
  5. efter en gallstensoperation
    By undrar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 13:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar