Vad "ingår" i ert mobilabb?
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Vad "ingår" i ert mobilabb?

    sms, gratissamtal, surf??

    Jag har ett 3 abb och med det ringer jag för uppkopplingsavgift till all fasttelefoni och alla med 3, utöver har jag små tillägg som har fast kostnad: för 69 kr i månaden har jag fria sms OCH ringer med samma villkor till alla teliamobiler. Och jag har fri surf med bra fart för jag tror det är 89 kr.

    Jag har en fast kostnad på 400 kr (pga avbetalning av telen) men alla dessa fasta småsummor dras från de 400 kr så jag brukar landa på kring 500 kr totalt. då lär det ju vara en del momser med antar jag.

    Kul att höra hur andra abb funkar!!
  2. 1
    Vad "ingår" i ert mobilabb? sms, gratissamtal, surf??

    Jag har ett 3 abb och med det ringer jag för uppkopplingsavgift till all fasttelefoni och alla med 3, utöver har jag små tillägg som har fast kostnad: för 69 kr i månaden har jag fria sms OCH ringer med samma villkor till alla teliamobiler. Och jag har fri surf med bra fart för jag tror det är 89 kr.

    Jag har en fast kostnad på 400 kr (pga avbetalning av telen) men alla dessa fasta småsummor dras från de 400 kr så jag brukar landa på kring 500 kr totalt. då lär det ju vara en del momser med antar jag.

    Kul att höra hur andra abb funkar!!
  3. Salander
    #2
    Vi har Telenor familj så vi har fria sms och fria samtal inom familjen. Mitt abb är dyrast för man måste ha ett fast abb, de andra har kontantkort. 300:- per månad (och då har jag precis uppgraderat för jag ville få hem en ny telefon som sonen ska få i present när han fyller år).
    Mina 300:- får jag använda som samtalskostnad till andra utanför familjen.
    Surf är inte gratis men max 9:- per dygn tror jag. Jag surfar sällan så det kvittar
  4. 2
    Vi har Telenor familj så vi har fria sms och fria samtal inom familjen. Mitt abb är dyrast för man måste ha ett fast abb, de andra har kontantkort. 300:- per månad (och då har jag precis uppgraderat för jag ville få hem en ny telefon som sonen ska få i present när han fyller år).
    Mina 300:- får jag använda som samtalskostnad till andra utanför familjen.
    Surf är inte gratis men max 9:- per dygn tror jag. Jag surfar sällan så det kvittar

Liknande trådar

  1. Vad ingår inte i "flyttstäd"?
    By Flyttstädaren in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-10-01, 13:31
  2. Skillnaden mellan "Farväl" och "Hejdå"
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 10:08
  3. Till "Anonym" ang "droppe glass"!
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 20:52
  4. Vad ingår inte i "flyttstäd"?
    By Flyttstädaren in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 21:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar