Grädde i tuttarna?
_1105 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2010
    #1

    Grädde i tuttarna?

    Idag var jag och Emelie på BVC och det var dags för mätning och vägning. Lillan, som jag kanske inte kan kalla henne så mycket längre , hade ökat hela 540 g under sina 18 dagar! Inga problem med mattillgången här inte, haha!

    Ena tutten strejkade i början och jag har inte lika bra med mjölk där som i den andra, men med tanke på viktuppgången är det nog inget att fundera på.

    Emelie hade ökat 0,5 cm på längden och detsamma i huvudomgång. Allt såg bra ut och hon både kissade och bajsade med ett sprak så fort jag öppnade blöjan. Allt i sin ordning med andra ord.

    Ha en fin dag, alla!
    ~ Mamma till Louise född 2000-01-13 och Emelie född 2011-05-27. ~
  2. 1
    Grädde i tuttarna? Idag var jag och Emelie på BVC och det var dags för mätning och vägning. Lillan, som jag kanske inte kan kalla henne så mycket längre , hade ökat hela 540 g under sina 18 dagar! Inga problem med mattillgången här inte, haha!

    Ena tutten strejkade i början och jag har inte lika bra med mjölk där som i den andra, men med tanke på viktuppgången är det nog inget att fundera på.

    Emelie hade ökat 0,5 cm på längden och detsamma i huvudomgång. Allt såg bra ut och hon både kissade och bajsade med ett sprak så fort jag öppnade blöjan. Allt i sin ordning med andra ord.

    Ha en fin dag, alla!
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Samma här. Vilmer ökar i vikt ca 300-400g i veckan. Tror dock att det snart saktar ner. Han blir 7 veckor på lördag så han börjar bli stor..min lille kille
  4. 2
    Samma här. Vilmer ökar i vikt ca 300-400g i veckan. Tror dock att det snart saktar ner. Han blir 7 veckor på lördag så han börjar bli stor..min lille kille
  5. Medlem sedan
    Jul 2004
    #3
    Vad skönt.
    Här är det tvärt om. Min lilla tjej hade gått ner i vikt den här veckan. Så jag ska prova att ge ersättning ett till två mål om dagen. Tror det beror på att det kan vara rätt så stressigt med fyra barn så mjölken räcker inte till
  6. 3
    Vad skönt.
    Här är det tvärt om. Min lilla tjej hade gått ner i vikt den här veckan. Så jag ska prova att ge ersättning ett till två mål om dagen. Tror det beror på att det kan vara rätt så stressigt med fyra barn så mjölken räcker inte till
  7. Medlem sedan
    Aug 2009
    #4
    Min Ellen är 5 veckor idag. Igår var vi på BVC och hon vägde 4250 gram och var 55 cm lång. Huvudmått 36 cm.
    Så hon har ökat 800 gram i vikt, blivit 5 cm längre och ökat 2 cm i hattmått sedan hon föddes. :-)
  8. 4
    Min Ellen är 5 veckor idag. Igår var vi på BVC och hon vägde 4250 gram och var 55 cm lång. Huvudmått 36 cm.
    Så hon har ökat 800 gram i vikt, blivit 5 cm längre och ökat 2 cm i hattmått sedan hon föddes. :-)
  9. Medlem sedan
    Sep 2010
    #5
    Det är nog förståndigt, jag märker också direkt när jag är stressad att det blir mindre mjölk o Max blir mer missnöjd. Lägger också till något mål då och då med ersättning o han mår så bra då =o) O jag slipper bli mer stressad över hur han igentligen mår.
  10. 5
    Det är nog förståndigt, jag märker också direkt när jag är stressad att det blir mindre mjölk o Max blir mer missnöjd. Lägger också till något mål då och då med ersättning o han mår så bra då =o) O jag slipper bli mer stressad över hur han igentligen mår.

Liknande trådar

  1. Grädde i tuttarna!
    By Jempos in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 11:58
  2. Grädde i tuttarna?!
    By lille08 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 20:26
  3. Grädde i tuttarna
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 22:24
  4. Grädde i tuttarna?
    By Hanna m Henrik och Markus in forum _0606 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 18:25
  5. Grädde i tuttarna...
    By malwa in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 18:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar