Får man tänka så..?
_1002 Februaribarn
  1. Anonym
    #1

    Får man tänka så..?

    Jag älskar min lilla unge över allt annat, men efter att ha varit hemma nu i snart 16 månader med henne så känner jag att det kommer bli skönt då hon får börja dagis.
    För jag tror att hon kommer älska att träffa massa andra barn och leka och stojja, eller är jag en elak mamma som tycker dagisstarten ska bli skön?

    Sen när vi väl är där kanske jag tycker helt annorlunda....
  2. 1
    Får man tänka så..? Jag älskar min lilla unge över allt annat, men efter att ha varit hemma nu i snart 16 månader med henne så känner jag att det kommer bli skönt då hon får börja dagis.
    För jag tror att hon kommer älska att träffa massa andra barn och leka och stojja, eller är jag en elak mamma som tycker dagisstarten ska bli skön?

    Sen när vi väl är där kanske jag tycker helt annorlunda....
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Det är skönt med dagis eller dagmamma i vårat fall. Jag trivs inte med att vara hemma på heltid. Jobbar nu 60% + ett extra jobb som är ca 1 kväll i veckan. Och då funkar jag som bäst. Mina barn trivs i barnomsorgen så jag har inget dåligt samvete för att jag känner så.
  4. 2
    Det är skönt med dagis eller dagmamma i vårat fall. Jag trivs inte med att vara hemma på heltid. Jobbar nu 60% + ett extra jobb som är ca 1 kväll i veckan. Och då funkar jag som bäst. Mina barn trivs i barnomsorgen så jag har inget dåligt samvete för att jag känner så.
  5. Medlem sedan
    Sep 2009
    #3
    Du är ABSOLUT igen hemsk mamma, många känner sådär och alla kvinnor är inte gjorda för att vara hemmafruar. Jag har själv varit en sjukt ambitiös och målinriktad människa i hela mitt liv som trodde jag skulle sky hemmalivet som pesten (började jobba 50% redan när lilltjejen var 10 månader) MEN jag kände tvärtom istället, jag fullkomligt ÄLSKAR att vara hemma, och kommer stanna hemma LÄNGE med Saga och nya bebisen denna gången! =) Man får lov att vara olika, och jag tycker du ska vara stolt över att du vill komma ut i arbetslivet igen! Stor Kram
  6. 3
    Du är ABSOLUT igen hemsk mamma, många känner sådär och alla kvinnor är inte gjorda för att vara hemmafruar. Jag har själv varit en sjukt ambitiös och målinriktad människa i hela mitt liv som trodde jag skulle sky hemmalivet som pesten (började jobba 50% redan när lilltjejen var 10 månader) MEN jag kände tvärtom istället, jag fullkomligt ÄLSKAR att vara hemma, och kommer stanna hemma LÄNGE med Saga och nya bebisen denna gången! =) Man får lov att vara olika, och jag tycker du ska vara stolt över att du vill komma ut i arbetslivet igen! Stor Kram
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4
    Nej å vad skönt att känna så! Jag tror dagisstarten blir lättare om man som förälder tycker att den är positiv. Och som du säger så kommer hon säkert tycka det är skoj att leka med andra barn! Då är det väl jättebra att du är nöjd med tiden du har varit hemma, men känner att ni är redo för jobb och dagis!

    Njut av sista tiden hemma och sug i dig av alla goa ögonblick!
  8. 4
    Nej å vad skönt att känna så! Jag tror dagisstarten blir lättare om man som förälder tycker att den är positiv. Och som du säger så kommer hon säkert tycka det är skoj att leka med andra barn! Då är det väl jättebra att du är nöjd med tiden du har varit hemma, men känner att ni är redo för jobb och dagis!

    Njut av sista tiden hemma och sug i dig av alla goa ögonblick!

Liknande trådar

  1. Vad tänka på när man hyr
    By mariamed4 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-05, 23:17
  2. Kan ni tänka er hur
    By sajilijeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 17:17
  3. Vad bör vi tänka på?
    By Maja in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-12, 08:35
  4. Vad bör vi tänka på?
    By Maja in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 15:49
  5. Kan ni tänka er,
    By ~LisaMarie~ in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 16:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar