Tacka nej till vändningsförsök?
_1107 Julibarn
  1. Anonym
    #1

    Tacka nej till vändningsförsök?

    Är inbokad för vändnings försök på måndag.Känns i hela kroppen att det känns fel och vill verkligen inte! Sa till min barnmorska att jag var tveksam och hon surade till direkt! Kommer troligen att bi samma reaktion på måndag och vet att dom kommer göra allt för att övertala mig,Vet ju dock att kejsarsnitt kostar mycket för sjukvården och att det är en av de störtsta anledningar till att de så gärna vill att man ska göra försöket. Är det någon annan som sagt nej till vändnings försök?,och vilka reaktioner har ni fått isåfall?
  2. 1
    Tacka nej till vändningsförsök? Är inbokad för vändnings försök på måndag.Känns i hela kroppen att det känns fel och vill verkligen inte! Sa till min barnmorska att jag var tveksam och hon surade till direkt! Kommer troligen att bi samma reaktion på måndag och vet att dom kommer göra allt för att övertala mig,Vet ju dock att kejsarsnitt kostar mycket för sjukvården och att det är en av de störtsta anledningar till att de så gärna vill att man ska göra försöket. Är det någon annan som sagt nej till vändnings försök?,och vilka reaktioner har ni fått isåfall?
  3. Anonym
    #2
    Jag lät mig övertalas till ett vändningsförsök trots att det, precis som du säger, kändes så himla fel i hela kroppen. Men jag orkade inte stå på mig. Vändningsförsöket var hemskt. Gjorde ont och var hemskt jobbigt Och det misslyckades dessutom...
    Skulle det bli aktuellt ännu en gång skulle jag verkligen vägra.
    Lycka till vad du än väljer!
  4. 2
    Jag lät mig övertalas till ett vändningsförsök trots att det, precis som du säger, kändes så himla fel i hela kroppen. Men jag orkade inte stå på mig. Vändningsförsöket var hemskt. Gjorde ont och var hemskt jobbigt Och det misslyckades dessutom...
    Skulle det bli aktuellt ännu en gång skulle jag verkligen vägra.
    Lycka till vad du än väljer!
  5. Anonym
    #3
    Jag har inte tackat nej till just vändningsförsök men till andra behandlingar i denna graviditeten. Läkarna hade svårt att förstå och har ringt och tjatat på mig att jag ska komma på tiderna som jag bara avbokar. Nu verkar de ha förstått för efter sista avbokningen har dom låtit mig vara i fred. Vi har ju frivillig vård i Sverige och ingen kan ju tvinga dig till något som du känner är fel för dig, hoppas du får prata med någon som förstår.
  6. 3
    Jag har inte tackat nej till just vändningsförsök men till andra behandlingar i denna graviditeten. Läkarna hade svårt att förstå och har ringt och tjatat på mig att jag ska komma på tiderna som jag bara avbokar. Nu verkar de ha förstått för efter sista avbokningen har dom låtit mig vara i fred. Vi har ju frivillig vård i Sverige och ingen kan ju tvinga dig till något som du känner är fel för dig, hoppas du får prata med någon som förstår.
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4
    Du har all rätt i världen att tacka nej. Bara för att sjukvården vill eller rekommenderar vändningsförsök så är det inget som du måste göra mot din vilja! Stå på dig och tacka nej om du känner att det är det som du vill!
  8. 4
    Du har all rätt i världen att tacka nej. Bara för att sjukvården vill eller rekommenderar vändningsförsök så är det inget som du måste göra mot din vilja! Stå på dig och tacka nej om du känner att det är det som du vill!
  9. *på besök*
    #5

    Jag...

    Jag sa nej till vändningsförsök när min dotter når med rumpan ner och planerade för en vaginal förlossning i säte (det går ju det med!). Aldrig att jag hade velat att de höll på och vände och bökade med risk för skador för oss båda.
    Och det gick utmärkt att föda i säte också!
  10. 5
    Jag... Jag sa nej till vändningsförsök när min dotter når med rumpan ner och planerade för en vaginal förlossning i säte (det går ju det med!). Aldrig att jag hade velat att de höll på och vände och bökade med risk för skador för oss båda.
    Och det gick utmärkt att föda i säte också!
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Jag har gått till en akupunktör nästan hela graviditeten och han säger att det går att få akupunktur så att barnet vänder sig( enligt honom väldigt framgångsrikt) , har ingen erfarenhet av detta då jag ska ha mitt första barn i augusti men kanske kan vara värt ett försök?
    Lycka till!
  12. 6
    Jag har gått till en akupunktör nästan hela graviditeten och han säger att det går att få akupunktur så att barnet vänder sig( enligt honom väldigt framgångsrikt) , har ingen erfarenhet av detta då jag ska ha mitt första barn i augusti men kanske kan vara värt ett försök?
    Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Oct 2009
    #7
    Hej!
    Jag skulle kunna skriva i timmar om detta, men jag ska hålla mig kort!
    Jag tackade nej till vändningsförsök. Hade min BM och min läkare på min sida, men överläkaren på BB var allt annat än sympatisk...
    Vi tyckte att riskerna med olika typer av komplikationer av vändningsförsök och sätesförlossning var allt för stora och valde därför ett planerat snitt. Det var inget lätt beslut att fatta, men vi kände att det var rätt för oss. I slutändan är det är du som bestämmer, det gäller ditt barn och det är din kropp!!! Du har både beslutsrätten och lagen på din sida! Så låt dom inte skrämma dig. Det handlar krast nog bara om ekonomi, tror jag räknade till 15 personer i operationssalen när min son föddes via snitt tack vare säte/tvärläge.

    Väntar bebis nummer två med BF 25 Juli, ser ut att slippa snitt denna gång tjooohoooo!!! :-)

    Önskar dig lycka till i vad och hur du än väljer att göra!

    Kram
  14. 7
    Hej!
    Jag skulle kunna skriva i timmar om detta, men jag ska hålla mig kort!
    Jag tackade nej till vändningsförsök. Hade min BM och min läkare på min sida, men överläkaren på BB var allt annat än sympatisk...
    Vi tyckte att riskerna med olika typer av komplikationer av vändningsförsök och sätesförlossning var allt för stora och valde därför ett planerat snitt. Det var inget lätt beslut att fatta, men vi kände att det var rätt för oss. I slutändan är det är du som bestämmer, det gäller ditt barn och det är din kropp!!! Du har både beslutsrätten och lagen på din sida! Så låt dom inte skrämma dig. Det handlar krast nog bara om ekonomi, tror jag räknade till 15 personer i operationssalen när min son föddes via snitt tack vare säte/tvärläge.

    Väntar bebis nummer två med BF 25 Juli, ser ut att slippa snitt denna gång tjooohoooo!!! :-)

    Önskar dig lycka till i vad och hur du än väljer att göra!

    Kram

Liknande trådar

  1. Tacka nej till behandling
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-02-20, 21:30
  2. Tacka nej till sex
    By monka in forum Sex & erotik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 22:21
  3. tacka nej till jobb?
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 10:53
  4. Vändningsförsök med 4dgr kvar till BF
    By jesifer in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 18:31
  5. Vändningsförsök med 4 dgr till BF...
    By jesifer in forum _0806 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 10:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar