Vad är Betelkyrkan?
Föräldraskap - kristen
  1. Anonym
    #1

    Vad är Betelkyrkan?

    En undran: vad är betelkyrkan för något och vad står den för? Vad är det för "gren" eller vad det är av den kristna tron?
  2. 1
    Vad är Betelkyrkan? En undran: vad är betelkyrkan för något och vad står den för? Vad är det för "gren" eller vad det är av den kristna tron?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Det går nog inte att svara på, Betelkyrkan är nog bara ett namn liksom. I Örebro är Betelkyrkan en baptistförsamling. Jag sökte på lite slumpvis utvalda städer och i Umeå var det också en baptistförsamling. Men det behöver det nog inte vara i varje stad där det finns en Betelkyrkan.
    T.ex så fick jag lära mig för många år sen att Filadelfiakyrkor ofta är pingsförsamlingar, men i Örebro är det en baptistförsamling
  4. 2
    Det går nog inte att svara på, Betelkyrkan är nog bara ett namn liksom. I Örebro är Betelkyrkan en baptistförsamling. Jag sökte på lite slumpvis utvalda städer och i Umeå var det också en baptistförsamling. Men det behöver det nog inte vara i varje stad där det finns en Betelkyrkan.
    T.ex så fick jag lära mig för många år sen att Filadelfiakyrkor ofta är pingsförsamlingar, men i Örebro är det en baptistförsamling
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Precis så är det- om du vill veta mer om vad just den betelförsamling du fundrerar på är, kan du prova att googla på den (Betelkyrkan och ort tex). Typiskt är det itne en svenskkyrklig eller katolsk församling utan mer EFK eller annat.
  6. 3
    Precis så är det- om du vill veta mer om vad just den betelförsamling du fundrerar på är, kan du prova att googla på den (Betelkyrkan och ort tex). Typiskt är det itne en svenskkyrklig eller katolsk församling utan mer EFK eller annat.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar