apropå strumpbyxor och skor och allt
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    apropå strumpbyxor och skor och allt

    dagens blogginlägg...

    Ibland känner jag mig som Pippi när hon går på Kafferep och inte vet hur man ska uppföra sig

    Jag vet inte om jag blundat för alla regler om utseendets och klädselns måsten eller så har jag fastnat i modet från sent 90-tal eller nåt när jag hängde i utesvängen

    Igår gick jag en sväng på stan och kikade på reorna med välfylld plånbok och gott om tid. Jag försökte desperat hitta något som inte var: 1. småblommigt 2. med volanger 3. muskort 4. pastellfärgat

    Jag hittade inget alls faktiskt



    Det är kanske läge för en personal shopper som vidgar mina vyer eller nåt

    Är ni andra klädda i småblommiga plagg med volanger i pastellfärg?
  2. 1
    apropå strumpbyxor och skor och allt dagens blogginlägg...

    Ibland känner jag mig som Pippi när hon går på Kafferep och inte vet hur man ska uppföra sig

    Jag vet inte om jag blundat för alla regler om utseendets och klädselns måsten eller så har jag fastnat i modet från sent 90-tal eller nåt när jag hängde i utesvängen

    Igår gick jag en sväng på stan och kikade på reorna med välfylld plånbok och gott om tid. Jag försökte desperat hitta något som inte var: 1. småblommigt 2. med volanger 3. muskort 4. pastellfärgat

    Jag hittade inget alls faktiskt



    Det är kanske läge för en personal shopper som vidgar mina vyer eller nåt

    Är ni andra klädda i småblommiga plagg med volanger i pastellfärg?
  3. mandelblomma
    #2
    nix här är det mer storblommigt som gäller ( Desigual), blandat med mycket toppar/tunikor från Cream, Odd Molly ( iofs en o annan liten volang), Vila, Noa i en salig blandning med Lindex; Bonaparte och H&M ungefär
  4. 2
    nix här är det mer storblommigt som gäller ( Desigual), blandat med mycket toppar/tunikor från Cream, Odd Molly ( iofs en o annan liten volang), Vila, Noa i en salig blandning med Lindex; Bonaparte och H&M ungefär
  5. Medlem sedan
    Oct 2000
    #3
    småblommigt, japp
    volanger NOPE
    muskort NOPE
    pastellfärgat nja, rosa och turkos går an
  6. 3
    småblommigt, japp
    volanger NOPE
    muskort NOPE
    pastellfärgat nja, rosa och turkos går an
  7. kerstimärta
    #4
    ååååh, vad jag känner igen.

    Jag gjorde detsamma för någon vecka sedan. hade med mig min kära mor som pepp. Allt var småblommigt, pastelligt och med volanger.

    Kära mamma är käck och sa att klart kan du ha sånt. Så, jag köpte.

    Sitter i en småblommig tunika från indiska i linnemodell, lite längre än hålkort. Över den en kortärmad cardigan i pastellblått med volanger framtill och nertill.

    Iiiiiiiiih, och jag överlever!
  8. 4
    ååååh, vad jag känner igen.

    Jag gjorde detsamma för någon vecka sedan. hade med mig min kära mor som pepp. Allt var småblommigt, pastelligt och med volanger.

    Kära mamma är käck och sa att klart kan du ha sånt. Så, jag köpte.

    Sitter i en småblommig tunika från indiska i linnemodell, lite längre än hålkort. Över den en kortärmad cardigan i pastellblått med volanger framtill och nertill.

    Iiiiiiiiih, och jag överlever!
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    jo storblommigt tycker jag passar mig bättre än småblommigt, fast då vill jag helst ha lite retroinspirerat

    Kikade på desiguals rea men köpte inget, dock gillar jag en del plagg
  10. 5
    jo storblommigt tycker jag passar mig bättre än småblommigt, fast då vill jag helst ha lite retroinspirerat

    Kikade på desiguals rea men köpte inget, dock gillar jag en del plagg
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    hehe, trivs du i den? Det låter fint

    Just indiska kan man ju hitta roliga och glada plagg på men mycket där finns inte i xs tyvärr
  12. 6
    hehe, trivs du i den? Det låter fint

    Just indiska kan man ju hitta roliga och glada plagg på men mycket där finns inte i xs tyvärr
  13. kerstimärta
    #7
    Jag drar lite större storlek.

    Ja, jag känner mig riktigt fin faktiskt. Brukar vara mer enfärgad och rätlinjig typ. Inte alls vipp, volanger och paseller så det känns somrigt och trevligt.

    *tackar kära mor för hennes fina smak*
  14. 7
    Jag drar lite större storlek.

    Ja, jag känner mig riktigt fin faktiskt. Brukar vara mer enfärgad och rätlinjig typ. Inte alls vipp, volanger och paseller så det känns somrigt och trevligt.

    *tackar kära mor för hennes fina smak*
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8
    Gör som jag gör, handla second hand:-) fast mina svart strumpbyxor köper jag nya...
  16. 8
    Gör som jag gör, handla second hand:-) fast mina svart strumpbyxor köper jag nya...
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9

    Har egen stil,passar inte i modet

    Nja, jag har några klänningar med volang, men då är det mer som underklänningar, och det beror ju på vad man har till. Jag kan inte ha stor fluffig klänning plus fluffig jacka, allt i ljusa pastellfärger, det måste vara något som markerar, jag liksom flyter bort annars, har just inga färger i mig själv, känmner mig genomskinlig i alltför småblommigt sött, jag tycker det passar mer på mina barn. Sist detta mode var så var jag 12-14 år, och jag gillade det inte då heller.

    Jag kör min egen stil, med kanske fem olika stilvariationer efter humör och tillfälle. Enkla klassiska basplagg som jag passar i oavsett modesvängar, i färger som jag gillar, och så kombinerar jag t.ex. en enkel svart klänning med olika smycken, strumpbyxor, frisyr och smink så känns den helt annorlunda mot en annan kombination.

    Eftersom jag är rättså kort kan jag inte ha så'na där fluffiga plagg som är moderna nu, jag ser bara ut som en Mumintant, måste finnas något som ger stadga i silhuetten.











    1. småblommigt 2. med volanger 3. muskort 4. pastellfärgat
  18. 9
    Har egen stil,passar inte i modet Nja, jag har några klänningar med volang, men då är det mer som underklänningar, och det beror ju på vad man har till. Jag kan inte ha stor fluffig klänning plus fluffig jacka, allt i ljusa pastellfärger, det måste vara något som markerar, jag liksom flyter bort annars, har just inga färger i mig själv, känmner mig genomskinlig i alltför småblommigt sött, jag tycker det passar mer på mina barn. Sist detta mode var så var jag 12-14 år, och jag gillade det inte då heller.

    Jag kör min egen stil, med kanske fem olika stilvariationer efter humör och tillfälle. Enkla klassiska basplagg som jag passar i oavsett modesvängar, i färger som jag gillar, och så kombinerar jag t.ex. en enkel svart klänning med olika smycken, strumpbyxor, frisyr och smink så känns den helt annorlunda mot en annan kombination.

    Eftersom jag är rättså kort kan jag inte ha så'na där fluffiga plagg som är moderna nu, jag ser bara ut som en Mumintant, måste finnas något som ger stadga i silhuetten.











    1. småblommigt 2. med volanger 3. muskort 4. pastellfärgat
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    har svårt att hitta plagg på second hand faktiskt, jag har helt enkelt fel storlek

    men jag ska kika in på second hand affärerna i stan

    det slutar väl med att jag syr till mig själv
  20. 10
    har svårt att hitta plagg på second hand faktiskt, jag har helt enkelt fel storlek

    men jag ska kika in på second hand affärerna i stan

    det slutar väl med att jag syr till mig själv
  21. Medlem sedan
    Dec 2005
    #11
    nä det är absolut inte min stil heller

    sen använder jag inga smycket öht
  22. 11
    nä det är absolut inte min stil heller

    sen använder jag inga smycket öht
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Jag var också ute o h shoppade idag och hittade grejer, men det är svårt att hitta guldkorn bland allt som jag inte gillar (muskort/småblommigt/pasteller/volanger/spetstights/helt genomskinligt)
  24. 12
    Jag var också ute o h shoppade idag och hittade grejer, men det är svårt att hitta guldkorn bland allt som jag inte gillar (muskort/småblommigt/pasteller/volanger/spetstights/helt genomskinligt)
  25. Medlem sedan
    Jan 2001
    #13
    Hm, ja, jag är ju typ det, haha. Men jag hittar inget jag vill ha i affärerna heller utan får ju sy själv som du vet.
  26. 13
    Hm, ja, jag är ju typ det, haha. Men jag hittar inget jag vill ha i affärerna heller utan får ju sy själv som du vet.
  27. Medlem sedan
    Dec 2005
    #14
    vad bra att du hittade nåt fint
  28. 14
    vad bra att du hittade nåt fint
  29. Medlem sedan
    Dec 2005
    #15
    du är grym!
  30. 15
    du är grym!
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Vera Moda var enda stället jag hittade saker på. Var inne i 7 butiker och Ingen annan än de hade nåt jag ville ha. Så det gäller att leta.
  32. 16
    Vera Moda var enda stället jag hittade saker på. Var inne i 7 butiker och Ingen annan än de hade nåt jag ville ha. Så det gäller att leta.
  33. Medlem sedan
    Dec 2005
    #17
    du var lite mer flexibel
  34. 17
    du var lite mer flexibel
  35. Medlem sedan
    Dec 2005
    #18
    där var jag ju inte inne

    Det gör väl inte saken bättre att jag har lite komplex för att jag lagt på mig, fast egentligen tycker jag det är bra så jag är lite ambivalent.
  36. 18
    där var jag ju inte inne

    Det gör väl inte saken bättre att jag har lite komplex för att jag lagt på mig, fast egentligen tycker jag det är bra så jag är lite ambivalent.
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19
    Men det kan ju du också göra!
  38. 19
    Men det kan ju du också göra!
  39. Medlem sedan
    Dec 2005
    #20
    har sytt lite klänningar till mig själv men jag ska skaffa fler mönster
  40. 20
    har sytt lite klänningar till mig själv men jag ska skaffa fler mönster

Liknande trådar

  1. apropå skor
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 19:27
  2. Apropå skor...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 14:26
  3. Apropå skor
    By Jennyjo in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-01, 15:21
  4. Apropå strumpbyxor ;)
    By LottaJ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 13:54
  5. Apropå skor på Tradera...
    By Anna in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar