Blödningar utan orsak?
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2011
    #1

    Blödningar utan orsak?

    Var inne på Östra igår efter två dagars måttliga blödningar och ökade sammandragningar....efter ultraljud, ctg, mätt blodtryck, urinprov osv blir jag sjukskriven utan att få någon förklaring till varför jag blöder. "Du är helt enkelt en sån som blöder" tycker jag inte ger mig så mycket. Livmodertappen var lång och det var ingen för tidig förlossning på gång som tur var. Skönt det! MEN... varje gång detta händer måste jag ändå in på kontroll...någon som känner igen?
  2. 1
    Blödningar utan orsak? Var inne på Östra igår efter två dagars måttliga blödningar och ökade sammandragningar....efter ultraljud, ctg, mätt blodtryck, urinprov osv blir jag sjukskriven utan att få någon förklaring till varför jag blöder. "Du är helt enkelt en sån som blöder" tycker jag inte ger mig så mycket. Livmodertappen var lång och det var ingen för tidig förlossning på gång som tur var. Skönt det! MEN... varje gång detta händer måste jag ändå in på kontroll...någon som känner igen?
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    Röker du?
    Rökning kan nämnligen påverka så att livmodern kan lossna lite lite vilket kan ge blödningar,
    Detta är vääldigt ovanligt men, är du en av dom som int lyckats sluta med din rökning så råder jag dig och göra det oim du börjat blöda.
    detta är ingen fara om det bara blöder lite..men börjar det komma rödvita flytningar så kan det vara blod i fostervattnet o det är inte bra för bebisen.

    hoppas allt är bättre med dig o att allt löst sig för dig.
    mvh/Anna
  4. 2
    Röker du?
    Rökning kan nämnligen påverka så att livmodern kan lossna lite lite vilket kan ge blödningar,
    Detta är vääldigt ovanligt men, är du en av dom som int lyckats sluta med din rökning så råder jag dig och göra det oim du börjat blöda.
    detta är ingen fara om det bara blöder lite..men börjar det komma rödvita flytningar så kan det vara blod i fostervattnet o det är inte bra för bebisen.

    hoppas allt är bättre med dig o att allt löst sig för dig.
    mvh/Anna
  5. Medlem sedan
    May 2011
    #3
    Vad läskigt! :/ Nej, jag är ingen rökare så det är inte heller förklaringen.... Nu har det lugnat sig, men jag har känt att han sjunkt långt ner redan (i v27+4) och det undrar jag över. Ska på tillväxtultraljud på torsdag.....hoppas nu att allt ser bra ut!
  6. 3
    Vad läskigt! :/ Nej, jag är ingen rökare så det är inte heller förklaringen.... Nu har det lugnat sig, men jag har känt att han sjunkt långt ner redan (i v27+4) och det undrar jag över. Ska på tillväxtultraljud på torsdag.....hoppas nu att allt ser bra ut!
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Vad läskigt! :/ Nej, jag är ingen rökare så det är inte heller förklaringen.... Nu har det lugnat sig, men jag har känt att han sjunkt långt ner redan (i v27+4) och det undrar jag över. Ska på tillväxtultraljud på torsdag.....hoppas nu att allt ser bra ut!



    Hej.

    skönt att det lugnat sig för dig.
    måste fråga.. vad är tillväxtultraljud?
    jag är i ( V. 27+2 ) är det ngt jag också kommer o bli kallad till?
    Vet inte så jätte mycket kring detta då jag är förstföderska
    Men läst om det mesta men inte hört talas om detta.

    ps: Hoppas allt såg bra ut på tillväxt UL, et

    /Anna
  8. 4
    Vad läskigt! :/ Nej, jag är ingen rökare så det är inte heller förklaringen.... Nu har det lugnat sig, men jag har känt att han sjunkt långt ner redan (i v27+4) och det undrar jag över. Ska på tillväxtultraljud på torsdag.....hoppas nu att allt ser bra ut!



    Hej.

    skönt att det lugnat sig för dig.
    måste fråga.. vad är tillväxtultraljud?
    jag är i ( V. 27+2 ) är det ngt jag också kommer o bli kallad till?
    Vet inte så jätte mycket kring detta då jag är förstföderska
    Men läst om det mesta men inte hört talas om detta.

    ps: Hoppas allt såg bra ut på tillväxt UL, et

    /Anna
  9. Medlem sedan
    May 2011
    #5
    Tack!! Tillväxtultraljud får man när det finns särskilda orsaker till det, i mitt fall ätstörningar.... de vill hålla lite extra koll på bebisen. Mitt ultraljud i torsdags visade att bebisen är liten, 27% under snittet, och nu får jag återkomma varje vecka ett tag framöver....det gör mig väldigt orolig. :/ Jag har ju fått två fina och friska barn innan och väntade mig inte detta...MEN det behöver inte vara någon fara har jag fått höra. En liten bebis gör ingenting men han måste fortsätta växa.... i övermorgon väntar en flödesmätning på navelsträngen för att se att han får sin näring som han ska.
    / Lina
  10. 5
    Tack!! Tillväxtultraljud får man när det finns särskilda orsaker till det, i mitt fall ätstörningar.... de vill hålla lite extra koll på bebisen. Mitt ultraljud i torsdags visade att bebisen är liten, 27% under snittet, och nu får jag återkomma varje vecka ett tag framöver....det gör mig väldigt orolig. :/ Jag har ju fått två fina och friska barn innan och väntade mig inte detta...MEN det behöver inte vara någon fara har jag fått höra. En liten bebis gör ingenting men han måste fortsätta växa.... i övermorgon väntar en flödesmätning på navelsträngen för att se att han får sin näring som han ska.
    / Lina

Liknande trådar

  1. Trettonåring arg utan orsak
    By kerstimärta in forum Tonåringar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 16:33
  2. Blåmärken utan orsak ???
    By Maria m. 3 gullungar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 20:27
  3. ångest utan orsak...
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 12:23
  4. Ge mig en orsak
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 18:11
  5. En orsak att le lite mer
    By *Polgara* in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 18:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar