vänners vänner som vill bli vänner
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    vänners vänner som vill bli vänner

    På FB alltså... Hur tänker ni om sånt? När ni inte känner dem alls? Å andra sidan så kan det ju vara nån som man har jättemycket gemensamt med - har man en gemensam vän så kanske man är rätt lika... Å andra sidan... det kan ju va nåt heltok med.... Eller nån från AFF som man inte känner igen *s*

    Hur tänker ni och hur gör ni när det händer, om det nu händer?
  2. 1
    vänners vänner som vill bli vänner På FB alltså... Hur tänker ni om sånt? När ni inte känner dem alls? Å andra sidan så kan det ju vara nån som man har jättemycket gemensamt med - har man en gemensam vän så kanske man är rätt lika... Å andra sidan... det kan ju va nåt heltok med.... Eller nån från AFF som man inte känner igen *s*

    Hur tänker ni och hur gör ni när det händer, om det nu händer?
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Jag "ser inte" deras inbjudan....
    Däremot spelar jag spel som kräver massa grannar, så jag addar många okända utanför Sveriges gränser...
  4. 2
    Jag "ser inte" deras inbjudan....
    Däremot spelar jag spel som kräver massa grannar, så jag addar många okända utanför Sveriges gränser...
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Har godkänt

    Jag har godkänt en hel del vänförfrågningar från såna som jag inte har vetat vilka de har varit. Jag har resonerat så att jag ger dem en chans och visar det sig vara folk som jag inte gillar så har jag tagit bort dem från min vänlista igen.
  6. 3
    Har godkänt Jag har godkänt en hel del vänförfrågningar från såna som jag inte har vetat vilka de har varit. Jag har resonerat så att jag ger dem en chans och visar det sig vara folk som jag inte gillar så har jag tagit bort dem från min vänlista igen.
  7. monka
    #4
    Rätt klokt resonerat
  8. 4
    Rätt klokt resonerat
  9. monka
    #5
    Men då vet du ni spelar samma spel eller? så inte detta är nån som dränker mig i spelförfrågningar....
  10. 5
    Men då vet du ni spelar samma spel eller? så inte detta är nån som dränker mig i spelförfrågningar....
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Dessutom

    Dessutom har jag fått en hel del vänförfrågningar från såna som skriver på Oäf. Jag har svårt att hålla isär alla signaturer så ibland har jag inte vetat vilka de personerna har varit trots att vi kanske har diskuterat här ibland. Även dessa har jag för det mesta godkänt på Fb.
  12. 6
    Dessutom Dessutom har jag fått en hel del vänförfrågningar från såna som skriver på Oäf. Jag har svårt att hålla isär alla signaturer så ibland har jag inte vetat vilka de personerna har varit trots att vi kanske har diskuterat här ibland. Även dessa har jag för det mesta godkänt på Fb.
  13. monka
    #7
    så har det varit för mig med
  14. 7
    så har det varit för mig med
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    nä då låter jag bli och sen om vi blir vänner på rikigt så kan vi vara fb vänner
  16. 8
    nä då låter jag bli och sen om vi blir vänner på rikigt så kan vi vara fb vänner
  17. Medlem sedan
    Apr 2011
    #9
    Har precis nyligen addat vänner till vänner.... En kvinna vars sambo jag är vän med sedan gammalt försvann igår, så hon skrev till mig via meddelande och undrade om jag visste var han var. Sen disktuerade vi en del och hon ville adda mig, så det fick hon.

    En annan gillade mina musiklänkar och ville adda mig via en gemensam vän så det gick bra det också

    Däremot addar jag inte folk jag inte har "pratat" med först. Jag kan prata via vänners sida och då hitta en gemensam nämnare som gör att jag godkänner. Inte annars.
  18. 9
    Har precis nyligen addat vänner till vänner.... En kvinna vars sambo jag är vän med sedan gammalt försvann igår, så hon skrev till mig via meddelande och undrade om jag visste var han var. Sen disktuerade vi en del och hon ville adda mig, så det fick hon.

    En annan gillade mina musiklänkar och ville adda mig via en gemensam vän så det gick bra det också

    Däremot addar jag inte folk jag inte har "pratat" med först. Jag kan prata via vänners sida och då hitta en gemensam nämnare som gör att jag godkänner. Inte annars.
  19. monka
    #10
    Den här personen har bara "gillat" en del grejjer jag sagt inget mer... nä, det känns konstigt. Jag tror jag väntar lite.
  20. 10
    Den här personen har bara "gillat" en del grejjer jag sagt inget mer... nä, det känns konstigt. Jag tror jag väntar lite.
  21. Medlem sedan
    Aug 2000
    #11
    Har aldrig hänt, jag är väl inte så intressant antar jag. Jag får aldrig vänförfrågningar från sådana jag inte känner irl.
  22. 11
    Har aldrig hänt, jag är väl inte så intressant antar jag. Jag får aldrig vänförfrågningar från sådana jag inte känner irl.
  23. monka
    #12
    Jag tror jag känner precis så. De jag har på FB är såna jag verkligen tycker om. Alla känner jag såklart inte irl iom att vi har AFf gemensamt, men de allra flesta är ändå irlvänner också...
  24. 12
    Jag tror jag känner precis så. De jag har på FB är såna jag verkligen tycker om. Alla känner jag såklart inte irl iom att vi har AFf gemensamt, men de allra flesta är ändå irlvänner också...
  25. monka
    #13
    Det här är andra gången på 1½ år så... så het är inte jag heller
  26. 13
    Det här är andra gången på 1½ år så... så het är inte jag heller
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14
    Jag godkänner om vännen inte säger nåt tvärtom. Det har hänt dessutom att de avrått å det grövsta. Av anledningar som kan beröra en personligen. Så så har jag avstått dem el blockat helt enkelt. Vänner kan man väl inte ha för många av?
  28. 14
    Jag godkänner om vännen inte säger nåt tvärtom. Det har hänt dessutom att de avrått å det grövsta. Av anledningar som kan beröra en personligen. Så så har jag avstått dem el blockat helt enkelt. Vänner kan man väl inte ha för många av?
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15
    nej då vet jag att det är samma spel.. finns en sida där folk frågar efter grannar och sen får de skriva spelet i samband med frågan
  30. 15
    nej då vet jag att det är samma spel.. finns en sida där folk frågar efter grannar och sen får de skriva spelet i samband med frågan
  31. Medlem sedan
    Jun 2001
    #16

    Flera

    Flera som jag har blivit vän med på internet har jag blivit god vän med även i livet utanför nätet.
  32. 16
    Flera Flera som jag har blivit vän med på internet har jag blivit god vän med även i livet utanför nätet.
  33. Medlem sedan
    Jun 2001
    #17

    Förra sommaren

    Förra sommaren när jag hade amputerat ena benet och skrivit om det på Facebook så spred det sig hit till Oäf utan att jag hade skrivit om det här. Det ledde till en insamling och jag fick en present. Den gången blev jag så glad och rörd över all vänlighet att jag grät av glädje.
  34. 17
    Förra sommaren Förra sommaren när jag hade amputerat ena benet och skrivit om det på Facebook så spred det sig hit till Oäf utan att jag hade skrivit om det här. Det ledde till en insamling och jag fick en present. Den gången blev jag så glad och rörd över all vänlighet att jag grät av glädje.
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18

    Näe...

    jag har börjat sålla rätt hårt. Och såna jag inte känner går bort direkt. Nu har jag fått en del förfrågningar från kursare på nätkurserna jag läser på universitetet och tackmennejtack, jag är inte privat vän med dem heller. Det vore väl inte svårt att få 500 vänner om man sa ja till kreti och pleti, men det är liksom inte det jag vill använda fb till.
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  36. 18
    Näe... jag har börjat sålla rätt hårt. Och såna jag inte känner går bort direkt. Nu har jag fått en del förfrågningar från kursare på nätkurserna jag läser på universitetet och tackmennejtack, jag är inte privat vän med dem heller. Det vore väl inte svårt att få 500 vänner om man sa ja till kreti och pleti, men det är liksom inte det jag vill använda fb till.
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    Jag gör som du.
  38. 19
    Jag gör som du.
  39. jagbarajag
    #20
    Känner jag inte personen så accepterar jag inte vänförfrågningarna... nästan alltid. Fast ibland så accepterar jag för att vara hövlig men brukar köra ett rensnings race...där jag tar bort folk jag aldrig pratar med.
  40. 20
    Känner jag inte personen så accepterar jag inte vänförfrågningarna... nästan alltid. Fast ibland så accepterar jag för att vara hövlig men brukar köra ett rensnings race...där jag tar bort folk jag aldrig pratar med.

Liknande trådar

  1. Vill hitta nya vänner
    By nyqvist in forum _1107 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-25, 09:51
  2. Vänner och vänners vänner på facebook
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 11:01
  3. Om man vill ha lite vänner
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 18:25
  4. Vill ha Vänner :-)
    By TaSSin in forum Hitta nya vänner
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 10:21
  5. Vill hitta vänner ...
    By nickielina in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 17:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar