Ska inte bäbisar var lugna nu?
_1106 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Ska inte bäbisar var lugna nu?

    På fredag är det 1 vecka kvar till bf och min lilla bäbis sprattlar som aldrig förr. De ska väl lugna ner sig så här på slutet för att det är för trångt? Nä inte denna unge inte... Båda mina andra 2 busfrön var lugna i slutet men den här rackaren blir nog värre än dessa båda tillsammans... Det bådar inte gått... . Det buffas och sträcks mest hela tiden. Då har jag ändå moderkakan i framvägg..... Detta tillsammans med alla sammandragningar, förvärkar och fogar är inte kul längre. Hur många dar på rad får man äta alvedon??? Tar varje em/kväll nu.

    Lilla sötnos KOM UT NU!! Jag vet att det är en vecka kvar men ändå........ Men det är klart. Min mamma ska komma upp från Växjö så fort det sätter igång och den 28 ska hon på nåt samtal så 27 sätter det väl igång då.... Svärmor är lite för dålig just nu för att vara barnvakt en längre stund. Hon orkar inte så hon och svärfar tar första biten när vi åker in så tar mamma över så fort hon kan komma upp. Men jag har en kompis som kan ställa upp om det behövs.
  2. 1
    Ska inte bäbisar var lugna nu? På fredag är det 1 vecka kvar till bf och min lilla bäbis sprattlar som aldrig förr. De ska väl lugna ner sig så här på slutet för att det är för trångt? Nä inte denna unge inte... Båda mina andra 2 busfrön var lugna i slutet men den här rackaren blir nog värre än dessa båda tillsammans... Det bådar inte gått... . Det buffas och sträcks mest hela tiden. Då har jag ändå moderkakan i framvägg..... Detta tillsammans med alla sammandragningar, förvärkar och fogar är inte kul längre. Hur många dar på rad får man äta alvedon??? Tar varje em/kväll nu.

    Lilla sötnos KOM UT NU!! Jag vet att det är en vecka kvar men ändå........ Men det är klart. Min mamma ska komma upp från Växjö så fort det sätter igång och den 28 ska hon på nåt samtal så 27 sätter det väl igång då.... Svärmor är lite för dålig just nu för att vara barnvakt en längre stund. Hon orkar inte så hon och svärfar tar första biten när vi åker in så tar mamma över så fort hon kan komma upp. Men jag har en kompis som kan ställa upp om det behövs.
  3. Medlem sedan
    Nov 2010
    #2
    Känner helt igen mig i dig . Har ju samma bf och min lilla tjej krånglar som sjutton därinne ! Svårt att hitta en bekväm ställning att sitta i, speciellt på jobbet... men nu har jag bara 1 dag kvar att jobba -sen Freedom!!!! Ja, eller frihet o frihet var väl lite att överdriva när man kommer ha en liten nyföding som hänger på en för jämnan . Men det är ju sååå mysigt!

    Har också gått från att mina fogar kändes bättre i några veckor till att jag nu har svinont i pubisbäckenet ... Har gått från att jag kunde gå i normal takt för någon vecka sen till att jag nu går så långsamt så att det känns som att de bakom blir irriterade... Sen är det väl kanske inte så smart att jobba och åka tunnelbana när man är i mitt tillstånd :S.

    Jag hoppas att vi båda får ut våra pluttar snart så man slipper gå i det här onda hela tiden!! Ska vi bestämma att de kommer senast den 29:e?? Då hinner din mamma komma upp från Växjö och jag kommer komma igång efter hinnsvepningen jag ska på den 28:e . It´s a deal!!
  4. 2
    Känner helt igen mig i dig . Har ju samma bf och min lilla tjej krånglar som sjutton därinne ! Svårt att hitta en bekväm ställning att sitta i, speciellt på jobbet... men nu har jag bara 1 dag kvar att jobba -sen Freedom!!!! Ja, eller frihet o frihet var väl lite att överdriva när man kommer ha en liten nyföding som hänger på en för jämnan . Men det är ju sååå mysigt!

    Har också gått från att mina fogar kändes bättre i några veckor till att jag nu har svinont i pubisbäckenet ... Har gått från att jag kunde gå i normal takt för någon vecka sen till att jag nu går så långsamt så att det känns som att de bakom blir irriterade... Sen är det väl kanske inte så smart att jobba och åka tunnelbana när man är i mitt tillstånd :S.

    Jag hoppas att vi båda får ut våra pluttar snart så man slipper gå i det här onda hela tiden!! Ska vi bestämma att de kommer senast den 29:e?? Då hinner din mamma komma upp från Växjö och jag kommer komma igång efter hinnsvepningen jag ska på den 28:e . It´s a deal!!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Absolut! Fast idag känns det som om h*n kommer i helgen... Så ont jag haft sen i går kväll... För hur lätt är det att få barnvakt midsommarafton??? Alla har ju planer.
  6. 3
    Absolut! Fast idag känns det som om h*n kommer i helgen... Så ont jag haft sen i går kväll... För hur lätt är det att få barnvakt midsommarafton??? Alla har ju planer.
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Jo, dom borde väl vara det kanske ;-)! Men min är inte det ;-). Det rör sig och bökar och stökar i magen mest hela tiden. Jag behöver iaf inte vara orolig för att bebisen inte rör sig i magen. Skulle det mot all förmodan vara stilla, så behöver jag bara buffa lite på magen så går bebis igång igen.

    Så här rörliga har ingen av mina tidigare sex varit i magen. Blir nästan lite rädd för vad det är för en vilde i magen ;-).
  8. 4
    Jo, dom borde väl vara det kanske ;-)! Men min är inte det ;-). Det rör sig och bökar och stökar i magen mest hela tiden. Jag behöver iaf inte vara orolig för att bebisen inte rör sig i magen. Skulle det mot all förmodan vara stilla, så behöver jag bara buffa lite på magen så går bebis igång igen.

    Så här rörliga har ingen av mina tidigare sex varit i magen. Blir nästan lite rädd för vad det är för en vilde i magen ;-).

Liknande trådar

  1. Hur är era bäbisar???
    By knodden77 in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 23:39
  2. Nya bäbisar på g!
    By aniss in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 15:52
  3. 8 bäbisar....
    By Tvilum in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 12:54
  4. Erfarenhet av lugna bäbisar?
    By Fläderblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 23:34
  5. 3 nya bäbisar
    By kajsus in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 14:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar