Kommer kanske lämna er :(
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Kommer kanske lämna er :(


    Det gick inte så bra på UL idag.
    Såg direkt att något var fel då man såg så lite på tv skärmen.
    Det var för lite vatten. Vilket tyder på att antingen fungerar moderkakan dåligt eller så har barnet dåliga njurar.
    Tyvärr var det inte det ända felet. Det var också lite för mycket vätska i huvudet
    Shit vad gör man nu?!
    Fick inte veta så mycket heller. Hon sa att hon skulle hämta en annan läkare som skulle titta. Hon var borta länge sedan kommer hon tillbaka med två kvinnor, en som skulle undersöka och en kurator som lämna sitt kort och skulle ringa i morgon.
    Hon mäter och dom viskar till varandra och ibland säger saker.
    Hon tycker också att det är lite mycket vätska i huvudet och det kan tyda på hjärnskada. Den låg också väldigt ihopknölad så dom inte såg urinblåsan.
    Men det fanns ett stort fint hjärta som slog på och det syntes små rörelser.

    Detta har alltså hänt på 4 veckor! Sist såg allt så bra ut på UL.
    Det förklarar varför jag inte känner så mycket rörelser.

    Nu vet jag inte vad jag ska göra. Känns som att det är några få procents chans att den överlever och kan växa i kuvös och en så enormt stor chans att den kommer dö.

    Har läst på nätet sen jag kom hem och det är inte alls bra det där med vattnet. Det kan gå bra och bli ett för tidigt barn. MEN för lite vatten för tidigt kan göra att lungorna inte utvecklas. Det innebär att det inte växer så snabbt som det ska, den kan inte röra sig som den ska och ben och armar kan bli sneda.

    Jag är så ledsen nu och vet inte vad jag ska göra.
    En hjärnskada av något slag kan jag leva med, jag anser att alla har lika mycket rätt att leva. Men är så rädd att hjärtat bara ska sluta slå där inne. Vill ha en bebis även om den kommer innan oktober.

    Jag måste nu göra många undersökningar och nästa är inte förrän måndag vet ej hur jag ska klara mig dit. Sa att jag ville ha en tidigare tid då jag tyckte att vi inte fått så mycket information och jag ville veta mer, men det fanns ingen förrän måndag

    Vill inte lämna denna grupp, vill ha en liten bebis i en mer " säker" vecka så den kan överleva, även om det återigen innebär lång sjukhusvistelse.
    Får verkligen ångest när jag vet att dom inte gör något för mig nu, händer något så händer det, dom verkar inte vilja försöka få mig och barnet att må bra. Barnet är i morgon bara 24 hela veckor

    Kan det inte gå bra i någon vecka till!
    Snälla håll tummarna för mig!

    Hur det än går för mig så kommer jag tänka på er och hålla tummarna för er.
    Men än så länge är jag kvar.
    Och lever på hoppet.
  2. 1
    Kommer kanske lämna er :(
    Det gick inte så bra på UL idag.
    Såg direkt att något var fel då man såg så lite på tv skärmen.
    Det var för lite vatten. Vilket tyder på att antingen fungerar moderkakan dåligt eller så har barnet dåliga njurar.
    Tyvärr var det inte det ända felet. Det var också lite för mycket vätska i huvudet
    Shit vad gör man nu?!
    Fick inte veta så mycket heller. Hon sa att hon skulle hämta en annan läkare som skulle titta. Hon var borta länge sedan kommer hon tillbaka med två kvinnor, en som skulle undersöka och en kurator som lämna sitt kort och skulle ringa i morgon.
    Hon mäter och dom viskar till varandra och ibland säger saker.
    Hon tycker också att det är lite mycket vätska i huvudet och det kan tyda på hjärnskada. Den låg också väldigt ihopknölad så dom inte såg urinblåsan.
    Men det fanns ett stort fint hjärta som slog på och det syntes små rörelser.

    Detta har alltså hänt på 4 veckor! Sist såg allt så bra ut på UL.
    Det förklarar varför jag inte känner så mycket rörelser.

    Nu vet jag inte vad jag ska göra. Känns som att det är några få procents chans att den överlever och kan växa i kuvös och en så enormt stor chans att den kommer dö.

    Har läst på nätet sen jag kom hem och det är inte alls bra det där med vattnet. Det kan gå bra och bli ett för tidigt barn. MEN för lite vatten för tidigt kan göra att lungorna inte utvecklas. Det innebär att det inte växer så snabbt som det ska, den kan inte röra sig som den ska och ben och armar kan bli sneda.

    Jag är så ledsen nu och vet inte vad jag ska göra.
    En hjärnskada av något slag kan jag leva med, jag anser att alla har lika mycket rätt att leva. Men är så rädd att hjärtat bara ska sluta slå där inne. Vill ha en bebis även om den kommer innan oktober.

    Jag måste nu göra många undersökningar och nästa är inte förrän måndag vet ej hur jag ska klara mig dit. Sa att jag ville ha en tidigare tid då jag tyckte att vi inte fått så mycket information och jag ville veta mer, men det fanns ingen förrän måndag

    Vill inte lämna denna grupp, vill ha en liten bebis i en mer " säker" vecka så den kan överleva, även om det återigen innebär lång sjukhusvistelse.
    Får verkligen ångest när jag vet att dom inte gör något för mig nu, händer något så händer det, dom verkar inte vilja försöka få mig och barnet att må bra. Barnet är i morgon bara 24 hela veckor

    Kan det inte gå bra i någon vecka till!
    Snälla håll tummarna för mig!

    Hur det än går för mig så kommer jag tänka på er och hålla tummarna för er.
    Men än så länge är jag kvar.
    Och lever på hoppet.
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2
    Men ojojoj, det var ju inga roliga besked alls.
    Blev det ett till UL för att du misstänkte att nåt var galet eller var det ngt som de såg rean på RUL för några veckor sen?
    Trist med såna här besked före en storhelg, blir ju mkt funderingar.
    Men vi får hoppas på det bästa ändå, och att liten får vara kvar i magen ett tag till och växa
    Stora kramar till dig!
  4. 2
    Men ojojoj, det var ju inga roliga besked alls.
    Blev det ett till UL för att du misstänkte att nåt var galet eller var det ngt som de såg rean på RUL för några veckor sen?
    Trist med såna här besked före en storhelg, blir ju mkt funderingar.
    Men vi får hoppas på det bästa ändå, och att liten får vara kvar i magen ett tag till och växa
    Stora kramar till dig!
  5. Medlem sedan
    Sep 2008
    #3
    Men gumman...
    det är klart att jag håller tummana för dig och bebben
    Det du/ni går igenom just nu kan jag bara försöka sätta mig in i men jag är säker på att du/ni är starka.
    Förstår att det är en lååång väntan till måndag och jag lider med dig.
    Om du orkar så håll oss uppdaterade.
    Kramisar!!!
  6. 3
    Men gumman...
    det är klart att jag håller tummana för dig och bebben
    Det du/ni går igenom just nu kan jag bara försöka sätta mig in i men jag är säker på att du/ni är starka.
    Förstår att det är en lååång väntan till måndag och jag lider med dig.
    Om du orkar så håll oss uppdaterade.
    Kramisar!!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Nej det var inte det beskedet jag trodde vi skulle få.
    Nej det var planerat att det skulle bli många UL eftersom jag tidigare haft diabetes och för att första barnet blev litet så skulle dom ha extra koll.
    Ja mycket att fundera på, kanske är bra att det är någon dag mellan undersökningarna så jag hinner samla mig och tänka igenom allt jag ska fråga om.
    Ja det hoppas jag
    Kram
  8. 4
    Nej det var inte det beskedet jag trodde vi skulle få.
    Nej det var planerat att det skulle bli många UL eftersom jag tidigare haft diabetes och för att första barnet blev litet så skulle dom ha extra koll.
    Ja mycket att fundera på, kanske är bra att det är någon dag mellan undersökningarna så jag hinner samla mig och tänka igenom allt jag ska fråga om.
    Ja det hoppas jag
    Kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Tack! Jag tar alla tummar jag kan få
    Ja det är overkligt är ju sånt som "bara händer andra" tyvärr är "andra" vi just nu. Är glad att sambon finns och vi stödjer varandra. Ensam är inte alltid stark.
    Ja det känns långt dit, men ska försöka så gott det går att leva i stunden och försöka vara glad, just nu så vet vi att lill* lever. Ta vara på dagarna och tänka igenom allt jag vill fråga om på måndag.
    Kram
    Är så värdefullt att denna sida finns så man får skriva av sig och få stöd när det behövs!
    Ni är guld värda allihop!
  10. 5
    Tack! Jag tar alla tummar jag kan få
    Ja det är overkligt är ju sånt som "bara händer andra" tyvärr är "andra" vi just nu. Är glad att sambon finns och vi stödjer varandra. Ensam är inte alltid stark.
    Ja det känns långt dit, men ska försöka så gott det går att leva i stunden och försöka vara glad, just nu så vet vi att lill* lever. Ta vara på dagarna och tänka igenom allt jag vill fråga om på måndag.
    Kram
    Är så värdefullt att denna sida finns så man får skriva av sig och få stöd när det behövs!
    Ni är guld värda allihop!
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Hej, jag är ny medlem. Hoppas att det går bra för dig och din bebis jag håller tummana för er!
    kram!
  12. 6
    Hej, jag är ny medlem. Hoppas att det går bra för dig och din bebis jag håller tummana för er!
    kram!
  13. Medlem sedan
    Feb 2011
    #7
    Jag gråter så mycket nu, för dej/er och för allt som har med sånt här tragiskt att göra, för min rädsla att det ska hända även mej. Usch! Jag är livrädd hela tiden att något sånt här ska hända och att det hänt dej gör mej så ont. Jag lider verkligen med dej.

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni åtminstone ska få er bebis, även om den kommer för tidigt.
    Massor av styrkekramar från mej. <3
  14. 7
    Jag gråter så mycket nu, för dej/er och för allt som har med sånt här tragiskt att göra, för min rädsla att det ska hända även mej. Usch! Jag är livrädd hela tiden att något sånt här ska hända och att det hänt dej gör mej så ont. Jag lider verkligen med dej.

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni åtminstone ska få er bebis, även om den kommer för tidigt.
    Massor av styrkekramar från mej. <3
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Lilla vän... Håller verkligen tummarna för dig nu!!

    Ska tänka på dig och lill!!

    Många styrkekramar till er!!
  16. 8
    Lilla vän... Håller verkligen tummarna för dig nu!!

    Ska tänka på dig och lill!!

    Många styrkekramar till er!!
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Nej... Jag blir så otroligt ledsen när jag läser ditt inlägg! Kan tänka mig att det är massor med tankar som snurrar runt i huvudet.. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra, och att bebis får stanna kvar så länge som möjligt i magen!

    Tänker på dig och skickar massor med styrkekramar!
  18. 9
    Nej... Jag blir så otroligt ledsen när jag läser ditt inlägg! Kan tänka mig att det är massor med tankar som snurrar runt i huvudet.. Jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra, och att bebis får stanna kvar så länge som möjligt i magen!

    Tänker på dig och skickar massor med styrkekramar!
  19. Medlem sedan
    Apr 2009
    #10
    Tack! Håller tummarna här också
  20. 10
    Tack! Håller tummarna här också
  21. Medlem sedan
    Jul 2006
    #11
    Nej! Det är ju precis detta som inte får hända... Hoppas att liten får växa till sig och att ni orkar kämpa er igenom det jobbiga ni har framför er!
    Kramar
  22. 11
    Nej! Det är ju precis detta som inte får hända... Hoppas att liten får växa till sig och att ni orkar kämpa er igenom det jobbiga ni har framför er!
    Kramar
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    Nämen... ...jag finner inga ord. Jag ska verkligen hålla tummarna för att den lill* överlever och att ni får en liten bebis, oavsett månad. Massor av styrkekramar till er!!!!!
  24. 12
    Nämen... ...jag finner inga ord. Jag ska verkligen hålla tummarna för att den lill* överlever och att ni får en liten bebis, oavsett månad. Massor av styrkekramar till er!!!!!
  25. Medlem sedan
    Aug 2000
    #13
    Fy, vad jobbigt! Jag håller självklart också tummarna för er och för bebisen. Många kramar!
  26. 13
    Fy, vad jobbigt! Jag håller självklart också tummarna för er och för bebisen. Många kramar!
  27. Medlem sedan
    Apr 2009
    #14
    *styrkekram* Det händer ju tyvärr alltid någon i världen att någonting oväntat sker. Men det drabbar inte alla.
    Låt inte oron ta över under graviditeten. Det är en sån fin tid. Men är oron stor så skulle nog jag i alla fall (som jag gör) gå på kontroller ofta, dom är förstående på MVC.
    Är overkligt det här, men jag håller kvar i det hoppet som finns. Nu tar jag en dag i taget.
    Kram
  28. 14
    *styrkekram* Det händer ju tyvärr alltid någon i världen att någonting oväntat sker. Men det drabbar inte alla.
    Låt inte oron ta över under graviditeten. Det är en sån fin tid. Men är oron stor så skulle nog jag i alla fall (som jag gör) gå på kontroller ofta, dom är förstående på MVC.
    Är overkligt det här, men jag håller kvar i det hoppet som finns. Nu tar jag en dag i taget.
    Kram
  29. Medlem sedan
    Apr 2009
    #15
    Tack för allt stöd!
  30. 15
    Tack för allt stöd!
  31. Medlem sedan
    Apr 2009
    #16
    Ja massor med tankar och oro. Men nu hoppas jag på det bästa!!!
    Kram
  32. 16
    Ja massor med tankar och oro. Men nu hoppas jag på det bästa!!!
    Kram
  33. Medlem sedan
    Apr 2009
    #17
    Nej detta får inte hända. Nu samlar vi kraft och tar oss igenom detta och försöker se det från den ljusa sidan!
    kram
  34. 17
    Nej detta får inte hända. Nu samlar vi kraft och tar oss igenom detta och försöker se det från den ljusa sidan!
    kram
  35. Medlem sedan
    Apr 2009
    #18
    Tar alla tummar jag kan få! Tar en dag i taget och hoppas!!!
    Kram
  36. 18
    Tar alla tummar jag kan få! Tar en dag i taget och hoppas!!!
    Kram
  37. Medlem sedan
    Apr 2009
    #19
    Tack! Kramar
  38. 19
    Tack! Kramar
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Åh nej!! Jag är så hemskt ledsen för er skull Jag hoppas verkligen att de har misstagit sig och att den lille/lilla får växa till sig. Usch att behöva vänta ända till måndag..
    Jag håller tummarna för er så hårt jag kan!! Många kramar!
  40. 20
    Åh nej!! Jag är så hemskt ledsen för er skull Jag hoppas verkligen att de har misstagit sig och att den lille/lilla får växa till sig. Usch att behöva vänta ända till måndag..
    Jag håller tummarna för er så hårt jag kan!! Många kramar!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. kanske får jag lämna er
    By MammaMjau in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 21:30
  2. Kanske ska lämna
    By -Dellen- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 10:27
  3. Kanske måste lämna er...
    By Jesspess in forum _0807 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 13:06
  4. Kanske lämna er - snyft
    By maylin in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 18:34
  5. Kanske får lämna er *ledsen*...
    By Älsklingsfrö in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 07:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar