Utmattad
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Utmattad

    Hela juni har bestått av besök, antingen har någon besökt oss, eller så har vi varit borta på besök och det har blivit för mycket av det goda . Just nu är mamma här och jag orkar verkligen inte. Vi kom hem från svärföräldrarna i söndags kväll och hon kom mitt på dagen i måndags. Hon är snäll och hjälpsam, men dels är jag mensgrining och dels skulle jag verkligen behöva bara vara en hel dag, utan en massa aktiviteter. Igår kväll var hon visserligen barnvakt och Pastapappan och jag var ute och åt ljuvlig mat och hade trevligt så jag borde verkligen inte gnälla. Imorgon åker hon hem och på fredag åker jag och Prinskorven till Oslo. Hej och hå.
    Just nu har jag mest lust att strunta i alla sommarplaner och bara vara med familjen och hänga på vår strand här, men eftersom vi är egoistiska och valt att inte bo nära våra föräldrar och dessutom tänker släpa iväg våra barn ännu längre bort i några år är det väl bara att bita ihop.
    Kvällens gnäll, jag var bara tvungen att lufta mig lite, nu ska jag göra te och sedan tänker jag sova.
  2. 1
    Utmattad Hela juni har bestått av besök, antingen har någon besökt oss, eller så har vi varit borta på besök och det har blivit för mycket av det goda . Just nu är mamma här och jag orkar verkligen inte. Vi kom hem från svärföräldrarna i söndags kväll och hon kom mitt på dagen i måndags. Hon är snäll och hjälpsam, men dels är jag mensgrining och dels skulle jag verkligen behöva bara vara en hel dag, utan en massa aktiviteter. Igår kväll var hon visserligen barnvakt och Pastapappan och jag var ute och åt ljuvlig mat och hade trevligt så jag borde verkligen inte gnälla. Imorgon åker hon hem och på fredag åker jag och Prinskorven till Oslo. Hej och hå.
    Just nu har jag mest lust att strunta i alla sommarplaner och bara vara med familjen och hänga på vår strand här, men eftersom vi är egoistiska och valt att inte bo nära våra föräldrar och dessutom tänker släpa iväg våra barn ännu längre bort i några år är det väl bara att bita ihop.
    Kvällens gnäll, jag var bara tvungen att lufta mig lite, nu ska jag göra te och sedan tänker jag sova.
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Besök är utmattande. Man behöver stunder av egentid och lugn och ro. Stunder då man inte umgås eller lagar mat, vilket det lätt blir när man har nattgäster. Nu har vi min bror här men han kräver inte så mycket. Han gör roliga saker med gossarna och pratar strunt med maken.

    Jag känner mig också helt utmattad men av andra anledningar. Champagne och rosé. Tjejfest. Som en väninna sa i eftermiddag då jag träffade henne. ' Jag tänkte gå hem där vid 11.30 men helt plötsligt var klockan två och jag satt med en skål av sangria framför mig'. Det blir en tidig kväll här. Nu ska jag och min bror hetsäta ett påse Estrella chips.
  4. 2
    Besök är utmattande. Man behöver stunder av egentid och lugn och ro. Stunder då man inte umgås eller lagar mat, vilket det lätt blir när man har nattgäster. Nu har vi min bror här men han kräver inte så mycket. Han gör roliga saker med gossarna och pratar strunt med maken.

    Jag känner mig också helt utmattad men av andra anledningar. Champagne och rosé. Tjejfest. Som en väninna sa i eftermiddag då jag träffade henne. ' Jag tänkte gå hem där vid 11.30 men helt plötsligt var klockan två och jag satt med en skål av sangria framför mig'. Det blir en tidig kväll här. Nu ska jag och min bror hetsäta ett påse Estrella chips.
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Det är tröttsamt att ha besök. Jag förstâr att du (ni) skulle behöva lite tid med bara lilla familjen, hoppas att ni fâr möjlighet till det snart.
  6. 3
    Det är tröttsamt att ha besök. Jag förstâr att du (ni) skulle behöva lite tid med bara lilla familjen, hoppas att ni fâr möjlighet till det snart.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Hm, jag har nog hängt här inne för lite... Vart ska ni flytta? Har sett dina inlägg om mäklare och så, men kanske tänkt att ni skulle byta bostad i samma stad så att säga...
    Ja, man kan verkligen bli slut på att ha mycket besök. Vi hade avbytande besök här i april och maj, inte många dagar familjen var för oss själv. Jättekul, men OJ så skönt det var den kvällen vi kunde dra på mysbrallor och bara lägga oss raklånga i soffan sen ...
    Förstår innerligt att du är trött!!!
  8. 4
    Hm, jag har nog hängt här inne för lite... Vart ska ni flytta? Har sett dina inlägg om mäklare och så, men kanske tänkt att ni skulle byta bostad i samma stad så att säga...
    Ja, man kan verkligen bli slut på att ha mycket besök. Vi hade avbytande besök här i april och maj, inte många dagar familjen var för oss själv. Jättekul, men OJ så skönt det var den kvällen vi kunde dra på mysbrallor och bara lägga oss raklånga i soffan sen ...
    Förstår innerligt att du är trött!!!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    De är på väg till Oxford.
  10. 5
    De är på väg till Oxford.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    kan inte låta bli att le igenkännande åt hetsätande av chips!
  12. 6
    kan inte låta bli att le igenkännande åt hetsätande av chips!

Liknande trådar

  1. Utmattad
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 14:36
  2. Utmattad
    By Jost med Busfröna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 15:37
  3. utmattad!
    By mimmi86 in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 18:16
  4. Utmattad L!
    By Annica med A o L in forum _05 Höstbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 20:15
  5. Utmattad
    By anonymt namn in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar