jobbig vecka..
_1105 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    jobbig vecka..

    Vaknade natten mellan lördag och söndag med att William var kokhet. Tog tempen som visade 39,2!! Googlade och ringde sedan sjukrådgivningen som direkt sa att vi skulle åka till akuten. Som tur var var min kusin, tillika min dotters gudmor (williams kommande skulle jag tro) här så jag väckte henne och åkte in till Astrid Lindgrens barnakut. Vi hade tur för akuten var tomt så William fick direkt en alvedon och in på ett rum. De tog en massa prover, både blod och urin och sedan blev han inlagd på akutavdelningen för infektioner. Inte riktigt det förlopp jag väntat mig.. De satte in antibiotika direkt i förebyggande syfte. I tisdags gick vi hem på permission då de är övertygad om att han fått ett typ av magvirus, tydligen har det haft flera inlagda med samma typ av symtom.. Det väntar fortfarande på att hitta vilket exakt virus det är.. På råga av allt har förmodligen storasyster också fått det då hon i måndags hade 40 gradig feber. Gissa om jag hade dåligt samvete att inte vara med henne även om hon hade det jättebra hemma hos mormor och morfar..

    I tisdags försvann febern men var tillbaka igår, vilket tydligen är väldigt vanligt. Nu är den återigen borta så jag hoppas det var den sista så vi kan bli utskriven på lördag..
    Stolt mamma till Linnéa f. 30 jan 2008 och William f. 24 maj 2011
  2. 1
    jobbig vecka.. Vaknade natten mellan lördag och söndag med att William var kokhet. Tog tempen som visade 39,2!! Googlade och ringde sedan sjukrådgivningen som direkt sa att vi skulle åka till akuten. Som tur var var min kusin, tillika min dotters gudmor (williams kommande skulle jag tro) här så jag väckte henne och åkte in till Astrid Lindgrens barnakut. Vi hade tur för akuten var tomt så William fick direkt en alvedon och in på ett rum. De tog en massa prover, både blod och urin och sedan blev han inlagd på akutavdelningen för infektioner. Inte riktigt det förlopp jag väntat mig.. De satte in antibiotika direkt i förebyggande syfte. I tisdags gick vi hem på permission då de är övertygad om att han fått ett typ av magvirus, tydligen har det haft flera inlagda med samma typ av symtom.. Det väntar fortfarande på att hitta vilket exakt virus det är.. På råga av allt har förmodligen storasyster också fått det då hon i måndags hade 40 gradig feber. Gissa om jag hade dåligt samvete att inte vara med henne även om hon hade det jättebra hemma hos mormor och morfar..

    I tisdags försvann febern men var tillbaka igår, vilket tydligen är väldigt vanligt. Nu är den återigen borta så jag hoppas det var den sista så vi kan bli utskriven på lördag..
  3. Medlem sedan
    Sep 2010
    #2

    Stackare...

    Ni har verkligen haft en tuff vecka, vad läskigt med så hög feber på en så liten. Skönt att allt ordnade sig till det bästa och att han mårr bättre nu . Ha en bra midsommar på sjukhuset. Det viktigaste är att ni mår bra och att lillen återhämtar sig. Förstår att det måste kännas jobbigt att inte ha kunnat vara med din tjej men skönt att även hon mår bättre. Kram på er
  4. 2
    Stackare... Ni har verkligen haft en tuff vecka, vad läskigt med så hög feber på en så liten. Skönt att allt ordnade sig till det bästa och att han mårr bättre nu . Ha en bra midsommar på sjukhuset. Det viktigaste är att ni mår bra och att lillen återhämtar sig. Förstår att det måste kännas jobbigt att inte ha kunnat vara med din tjej men skönt att även hon mår bättre. Kram på er
  5. Medlem sedan
    Sep 2010
    #3
    hoppas William mår bättre nu! Kram
  6. 3
    hoppas William mår bättre nu! Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Fy, vad jobbigt!
    Hoppas han kryar på sig snart...
    /lahle
  8. 4
    Fy, vad jobbigt!
    Hoppas han kryar på sig snart...
    /lahle

Liknande trådar

  1. Jobbig vecka
    By tovelotta in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 18:33
  2. Jobbig vecka
    By Villervalla in forum Änglabarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 07:44
  3. Jobbig vecka!
    By Åsanor in forum Änglabarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 22:08
  4. Jobbig vecka
    By Nugga in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 09:02
  5. Jobbig vecka.
    By Jenny bf 23/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 09:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar