Besviken på sina föräldrar..
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Besviken på sina föräldrar..

    ..får man bli det fast man är vuxen? Jag fick hastigt en helt gratis vistelse för två på ett riktigt lyxigt spa. Hotellvistelse, jättefin middag med vin, behandlingar och frukost ingick. Havsutsikt. Men måste utnyttjas senast nästa helg. Ringde mamma och frågade om hon ville följa med mig, men redan när jag började berätta suckade hon och sa att nej det ville hon nog inte. Hon kände inte för det. Jag hann inte prata färdigt. Sen sa hon att de kunde passa barnen så kunde jag och mannen gå (glad för att hon slapp)- och det tackade jag glatt ja till. Så jag bokar. Då kommer ett sms att de ångrat sig för de ville inte binda upp sig i helgen. De är inte gamla, mina barn är stora, de umgås inte med vänner och de hade inga planer. Så nu avbokade jag en spavistelse säkerligen värd 10.000 kr, för jag har helt enkelt ingen att gå med. Och det gick inte ge bort för det gällde bara i mitt namn. Och nu är mina föräldrar sura för att jag är sur. Åh vilken bra början på helgen.
  2. 1
    Besviken på sina föräldrar.. ..får man bli det fast man är vuxen? Jag fick hastigt en helt gratis vistelse för två på ett riktigt lyxigt spa. Hotellvistelse, jättefin middag med vin, behandlingar och frukost ingick. Havsutsikt. Men måste utnyttjas senast nästa helg. Ringde mamma och frågade om hon ville följa med mig, men redan när jag började berätta suckade hon och sa att nej det ville hon nog inte. Hon kände inte för det. Jag hann inte prata färdigt. Sen sa hon att de kunde passa barnen så kunde jag och mannen gå (glad för att hon slapp)- och det tackade jag glatt ja till. Så jag bokar. Då kommer ett sms att de ångrat sig för de ville inte binda upp sig i helgen. De är inte gamla, mina barn är stora, de umgås inte med vänner och de hade inga planer. Så nu avbokade jag en spavistelse säkerligen värd 10.000 kr, för jag har helt enkelt ingen att gå med. Och det gick inte ge bort för det gällde bara i mitt namn. Och nu är mina föräldrar sura för att jag är sur. Åh vilken bra början på helgen.
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Åk själv? Det skulle jag gjort. Eller bjud med mig!
  4. 2
    Åk själv? Det skulle jag gjort. Eller bjud med mig!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Fy vad taskigt! Ja, jag hade blivit döbesviken och rent arg tror jag om de lovat och sen bara plopp nej förresten det tyar vi kanske inte. Usch jag sitter här och blir förbannad bara jag tänker på det.
  6. 3
    Fy vad taskigt! Ja, jag hade blivit döbesviken och rent arg tror jag om de lovat och sen bara plopp nej förresten det tyar vi kanske inte. Usch jag sitter här och blir förbannad bara jag tänker på det.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Jag kan gå med dig!
  8. 4
    Jag kan gå med dig!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    fy så trist och JA du har all rätt att vara mer än besviken
  10. 5
    fy så trist och JA du har all rätt att vara mer än besviken
  11. mandelblomma
    #6
    ja det får man, men egentligen har de ju inga skyldigheter att vara barnvakt...de kan ha skäl som helt enkelt du inte vet om/känner till.
    Men om jag varit du hade jag inte avbokat utan åkt själv!
    Jisses vilken lyx att få göra det
  12. 6
    ja det får man, men egentligen har de ju inga skyldigheter att vara barnvakt...de kan ha skäl som helt enkelt du inte vet om/känner till.
    Men om jag varit du hade jag inte avbokat utan åkt själv!
    Jisses vilken lyx att få göra det
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    Och ja du har rätt att bli besviken! Glömde det i min iver att vara till lags.
  14. 7
    Och ja du har rätt att bli besviken! Glömde det i min iver att vara till lags.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Men de erbjöd ju sig! Och sen tog de tillbaka det, då har man dragit surhet över sig när man är en igentagare.
    Säger jag, som inte ens startat tråden.
  16. 8
    Men de erbjöd ju sig! Och sen tog de tillbaka det, då har man dragit surhet över sig när man är en igentagare.
    Säger jag, som inte ens startat tråden.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Jag det var väl det att jag hann bli glad och berätta runt att jag skulle få åka (åker aldrig på sånt!!)..
  18. 9
    Jag det var väl det att jag hann bli glad och berätta runt att jag skulle få åka (åker aldrig på sånt!!)..
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Nej jag vill inte äta trerätters själv..nu är det avbokat och försent iallafall.
  20. 10
    Nej jag vill inte äta trerätters själv..nu är det avbokat och försent iallafall.
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Fy, vad tjaskigt!!
    Nu vet jag såklart inte hur er relation är och hur ni är mot varandra, men hade jag varit dig så hade jag kunnat smöra på rätt ordentlgit Snääääällaaaa, mammaaaaa...och berättat vilken chans detta är och att jag aldrig kommer iväg på något och att det verkligen skulle behövas nu.
    Fjäska, fjäska.

    Eller fråga någon kompis? Någon kan du kanske få med dig? Har du FB? Släng ut en fråga där att du har en plats över och vem vill följa med? Var inte rädd för att fråga med kort varsel, det är många som gillar impulsiva saker.

    Vad kostar det att ta med barnen också? Det hade jag förresten nog tagit som första alternativ, att ta med dem. Kanske kunde du få behnadling och mannen passa barnen. Han behöver inte spa lika mycket som vad du gör
  22. 11
    Fy, vad tjaskigt!!
    Nu vet jag såklart inte hur er relation är och hur ni är mot varandra, men hade jag varit dig så hade jag kunnat smöra på rätt ordentlgit Snääääällaaaa, mammaaaaa...och berättat vilken chans detta är och att jag aldrig kommer iväg på något och att det verkligen skulle behövas nu.
    Fjäska, fjäska.

    Eller fråga någon kompis? Någon kan du kanske få med dig? Har du FB? Släng ut en fråga där att du har en plats över och vem vill följa med? Var inte rädd för att fråga med kort varsel, det är många som gillar impulsiva saker.

    Vad kostar det att ta med barnen också? Det hade jag förresten nog tagit som första alternativ, att ta med dem. Kanske kunde du få behnadling och mannen passa barnen. Han behöver inte spa lika mycket som vad du gör
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12
    Ja, det får man i det fallet. Hade hon inte tänkt vara barnvakt så skulle hon inte ha erbjudit sig och ja, jag hade iskallt räknat med att hon hade varit barnvakt. Hon är också vuxen och borde inte kasta erbjudanden och löften omkring sig som hon inte kan hålla.

    Jag skulle vara skitsur och det skulle min mamma ha fått höra.
    *** Värd hos allt för föräldrar ***
  24. 12
    Ja, det får man i det fallet. Hade hon inte tänkt vara barnvakt så skulle hon inte ha erbjudit sig och ja, jag hade iskallt räknat med att hon hade varit barnvakt. Hon är också vuxen och borde inte kasta erbjudanden och löften omkring sig som hon inte kan hålla.

    Jag skulle vara skitsur och det skulle min mamma ha fått höra.
  25. Medlem sedan
    May 2002
    #13
    Vad trist.

    Jag tycker det är underbart att göra sånt lyx ensam.
  26. 13
    Vad trist.

    Jag tycker det är underbart att göra sånt lyx ensam.
  27. Medlem sedan
    Nov 2008
    #14
    Att hon inte ville följa med mig blev jag nog lika besviken över. Att hon inte har några planer men tackar nej till att gå på spa med sin dotter..det sved.
  28. 14
    Att hon inte ville följa med mig blev jag nog lika besviken över. Att hon inte har några planer men tackar nej till att gå på spa med sin dotter..det sved.
  29. Medlem sedan
    Jan 2011
    #15
    så uselt! Det hade tagit ett bra tag att förlåta, den saken är klar..
    Sen tycker jag att du ska fixa andra barnvaket (barnens kompisfamiljer?) och boka på igen!!!
  30. 15
    så uselt! Det hade tagit ett bra tag att förlåta, den saken är klar..
    Sen tycker jag att du ska fixa andra barnvaket (barnens kompisfamiljer?) och boka på igen!!!
  31. Medlem sedan
    Oct 2007
    #16
    Om man får?! Ja absolut. Speciellt om man säger en sak och ändrar sig i nästa.
  32. 16
    Om man får?! Ja absolut. Speciellt om man säger en sak och ändrar sig i nästa.
  33. Medlem sedan
    Mar 2003
    #17
    Hur stora är barnen? Kan de var själva? Har ni några vänner som de kan sova över hos eller kan de kanske tom följa med? Visst var det dåligt av dina föräldrar att ändra sig när de lovat fast i grunden har jag full förståelse för att de säger nej. Hoppas det löser sig och att ni kommer iväg!
  34. 17
    Hur stora är barnen? Kan de var själva? Har ni några vänner som de kan sova över hos eller kan de kanske tom följa med? Visst var det dåligt av dina föräldrar att ändra sig när de lovat fast i grunden har jag full förståelse för att de säger nej. Hoppas det löser sig och att ni kommer iväg!
  35. Medlem sedan
    Nov 2008
    #18
    Går inte boka igen, det var gratis now or never. Mamma vet hur mycket jag behöver komma ut.. Men de har ju rätt att säga nej, utan tvekan. Jag brukar inte ofta be dem. Hade hon sagt klart nej från början hade jag inte blivit lika besviken.
  36. 18
    Går inte boka igen, det var gratis now or never. Mamma vet hur mycket jag behöver komma ut.. Men de har ju rätt att säga nej, utan tvekan. Jag brukar inte ofta be dem. Hade hon sagt klart nej från början hade jag inte blivit lika besviken.
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19
    Men fasen vad tråkigt! Jag kan följa med dig
  38. 19
    Men fasen vad tråkigt! Jag kan följa med dig
  39. Medlem sedan
    Jul 2009
    #20
    WHAT? vad är det för fel på'rom? Hade älskat att åka på spa med min dotter, och enormt glad och rörd om hon ville bjuda mej i 1a hand, i andra hand hade jag supergärna haft lilla skrutt! riktigt märkligt gjort och inte juste att först lova och sen utan ett skäl avboka på SMS??? urk å fy!
  40. 20
    WHAT? vad är det för fel på'rom? Hade älskat att åka på spa med min dotter, och enormt glad och rörd om hon ville bjuda mej i 1a hand, i andra hand hade jag supergärna haft lilla skrutt! riktigt märkligt gjort och inte juste att först lova och sen utan ett skäl avboka på SMS??? urk å fy!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Skämmas för sina föräldrar?
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 14:58
  2. Om att hjälpa sina föräldrar
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-02-11, 06:53
  3. Att bli bortvald av sina föräldrar
    By Rut_Blad in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:27
  4. Ang. att få pengar av sina föräldrar
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 14:29
  5. Granne med sina föräldrar
    By rubyblue in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 22:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar